מבזקיםמשפטי/פלילי

בית המשפט זיכה מנהל עבודה שהואשם בגרימת מותו של פועל

בית משפט השלום בפתח תקווה זיכה אתמול (חמישי) את עמית אור מנהל עבודה שהואשם בגרימת מותו של הפועל חיים קשקביץ, תוך מתיחת ביקורת קשה על הפרקליטות, המשטרה ומשרד העבודה.

בפסק הדין מונה בית המשפט שורה של מחדלים קשים ורשלנות מצד המשטרה, משרד העבודה והפרקליטות ומסביר כי בשל מחדלים אלה לא הובאו לדין האחראים האמיתיים לתאונה – וישנם כאלו – וגם לא ניתן להבין את הגורמים לתאונה על מנת למנוע תאונות נוספות בעתיד.

כפי שטענו הסנגורים, קבע בית המשפט כי בהעמדה אוטומטית לדין של מנהל העבודה החף מפשע – מבלי לנסות ולהבין כיצד קרתה התאונה וכאשר ישנם אשמים שנמלטו מהדין – מתרוקן מתוכן תפקידה החשוב של האכיפה הפלילית במיגור "מכת המדינה" של תאונות העבודה בענף הבנייה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי השופט, התנהלותה של המדינה במקרה זה לא אפשרה לבית המשפט להביא את האחראים לדין כאשר "דמם של ההרוגים זועק אלינו מן האדמה".

את מנהל העבודה ייצגו עורכי הדין גלעד באום וחדוה באום.

עורכי הדין גלעד באום וחדוה באום שייצגו את הנאשם

על פי כתב האישום, אור שימש כמנהל עבודה בפרויקט הבנייה "רותם שני" בגני תקווה. בתאריך 6 במרץ 2017, המתין המנוח יחד עם פועל נוסף ברמפה שבקומה השנייה של המבנה על מנת לקבל משטח בלוקים שהובל באמצעות מנוף. בזמן פריקת המשטחים נפלו על ראשו של המנוח שלוש חבילות דיקטים שהונחו קודם לכן בקומה הרביעית. כתוצאה מהפגיעה הפועל חיים קשקביץ נהרג במקום.

המדינה ייחסה לנאשם ארבעה פרטי רשלנות ולפיהם הפר את חובתו בכך שאפשר את הנחת הדיקטים באופן שאינו בטיחותי באופן שאינו יציב ומסודר, זאת בניגוד לתקנות הבטיחות בעבודה. אפשר למנוח ולעובדים אחרים לעבוד מתחת לדיקטים שהונחו באופן שאינו בטיחותי. בנוסף טענה המדינה כי הנאשם אפשר למנוף לפעול בסמוך לדיקטים שהונחו באופן שאינו בטיחותי וכן, לא פעל כפי שמנהל עבודה מן היישוב היה פועל במקומו בנסיבות העניין.

הנאשם מצידו כפר באופן גורף בעובדות כתב האישום, למעט היותו מנהל העבודה במקום.

השופט דרור קלייטמן מתח ביקורת קשה על אופן החקירה וכתב בהחלטתו "המדובר בחקירת מותו של אדם וקשה מאד להבין כיצד מתבצעת חקירה בדרך שכזו. זאת כאשר מטרת החקירה אינה אך ורק על מנת למצוא אשמים אלא על מנת שניתן יהיה בעתיד למנוע תאונות מעין אלו."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button