מבזקיםפוליטי / מדיני

עמיר פרץ לטראמפ: כל מהלך שמוביל לסיפוח חד צדדי- לא ישיג דבר

עמיר פרץ לטראמפ: לא ניתן להתניע מהלך מדיני אמיתי אם לא יהיה מבוסס על עקרון של שתי המדינות. כל מהלך שמוביל לסיפוח חד צדדי- לא ישיג דבר. אני חושש שבעת הזאת עלולה התכנית להתפרש כהתערבות במערכת הבחירות בישראל.

יו"ר העבודה גשר מרצ, ח"כ עמיר פרץ, שר הביטחון לשעבר, פנה הערב (מוצ״ש) באיגרת לנשיא ארה"ב דונאלד טראמפ: "אני פונה אליך תוך הערכה אישית לחשיבות שאתה רואה בפתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני, פתרון שיבטיח שישראל תשכון בגבולות ברי הגנה, ותישמר כמדינה יהודית ודמוקרטית.

עתיד הסכסוך בין הישראלים לפלסטינים צריך להיפתר במו”מ ישיר לשלום כפי שהתחיל רה”מ המנוח יצחק רבין. לא ניתן להתניע מהלך מדיני אמיתי אם לא יהיה מבוסס על עקרון של שתי המדינות. כל מהלך שמוביל לסיפוח חד צדדי – לא ישיג דבר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דור פזואלו

עוד כתב ח"כ פרץ באגרת: "לצד זאת, אני מביע חשש שבעת הזאת עלולה התכנית להתפרש כהתערבות במערכת הבחירות בישראל כאשר אני בטוח שזאת לא כוונתך וכל מאמציך כנים לטובת עתיד של שלום ובטחון באזורינו.

בעוד כחודשיים, לאחר שיחלפו הבחירות לכנסת ותוקם ממשלה,תוכל הממשלה החדשה שתוקם שתקבל לגיטימציה מהציבור הישראלי לחדש את התהליך המדיני לשלום עם הרשות הפלסטינית, וזאת תוך מאמץ להשלים תוכנית היפרדות מהפלשתינים כצורך ישראלי."

פרץ הוסיף "אדוני הנשיא, אסיים בכך שישראל היום מתמודדת עם אתגרים חשובים, שדומים במהותם לאתגר הקמת המדינה ב-1948, שכן האתגרים היום יקבעו את עתידה של ישראל ואת צויונה. אין ספק כי מעורבותך בהבטחת עתידה וביטחונה של ישראל ובמיוחד מול האיום האיראני ושאלות אסטרטגיות רבות חשובה ביותר ועל כך תודתינו העמוקה והתערבותך המוערכת.

לארה״ב תפקיד חשוב מאין כמותו בהתנעת מהלך מדיני איזורי, אך אחזור ואומר שוב: תהליך שכזה יחל, ימשך ויסתיים בהצלחה ובהכרעה, רק בהידברות בין ירושלים ורמאללה, כאשר ארה״ב היא הגורם שיכול להביא לסיום ההידברות בצורה טובה ומוצלחת."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

6 תגובות

  1. זה לא שייך לשפם פשוט נטול הסכלה פרץ חושב שבין גוריון עוד מחזיק לא את היד

  2. כולם נלחמים נגד ביבי ולא מצליחים להפיל אותו חזק וברוך ביבי אתה גיבור ישראל פולטקאים אחרים היו מתפרקים מזמן

  3. אם היה אפשר להכניס לכלא על טמטום עמיר הדביל היה מקבל מאסר עולם איש מטומטם בור ועם הארץ

  4. מאז שגילח את השפם השכל עף כמו השפם ככה הוא הצטרף למרצ וכל היפיופים הערבים אני מקווה שלא יעבור את אחוז החסימה עם מרצ וככה ניתפטר מהטימטום שלו

  5. די כבר לספר לנו על דרכו של רבין
    קבלנו 2000 הרוגים מהדרך הזו
    הגיע הזמן לןמר בקול פשוט וצלול
    ארץ ישראל שייכת לעם ישראל
    ומתוקף סמכותינו זו אנו מספחים את יהודה שומרון ובקעת הירדן נבנה בשטח בלי הפסקה זה מה שיעשה טוב ליהודים ולערבים באיזור

Back to top button