חדשות חוץמבזקים

ועדת השחרורים ברוסיה אישרה את בקשת החנינה של נעמה יששכר

בסוכנות הידיעות הרוסית הממשלתית "ריאה נובוסטי" (RIA) דווח היום (שני) כי הנציבה לזכויות אדם בממשלת רוסיה, טטיאנה מוסלקובה פנתה ליו"ר ועדת השחרורים באזור מוסקבה, אלכסנדר גורלבלב בעניינה של נעמה יששכר שהורשעה בהברחת סמים.

מוסלקובה ציינה כי בביקור שערכה עמה בתא היא משוכנעת כי הצעירה מצטערת על מה שקרה וכי חוסר ידיעתה את השפה הרוסית והפרידה ממשפחתה מקשים על ריצוי עונשה. היא הסבירה בנוסף כי עד כה קיבלה תגובות חיוביות ממפקדי שירות בתי הסוהר הפדרלי ואין לה שום הפרה או הערה משמעתית.

ועדת השחרורים אישרה את שחרורה של נעמה יששכר, זאת לאחר שהגישה אמש בקשת חנינה רשמית, והבקשה צפויה לעבור להמלצת מושל המחוז ולאחר מכן לאישורו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נזכיר, כי נעמה יששכר נעצרה בחודש אפריל האחרון (2019) במעבר הבידוק בשדה התעופה הבינלאומי שרמטייבו במוסקבה כשהייתה בטיסה חזרה מדלהי לתל אביב. בתרמיל שלה נמצאו כמעט 10 גרם חשיש. בתחילה היא טענה כי היא נושאת את החומר שנתפס למטרות אישיות אך בהמשך חזרה בה ואמרה כי היא לא קנתה את החומר האסור שנמצא בתיקה וכי אין לה מושג איך הגיע לשם. בנוסף היא טענה כי חתמה על מסמך ברוסית שאינה הבינה את תוכנו.

במהלך המשפט בגזר הדין, אמר התובע כי "הצעירה הישראלית מנסה להתחמק מאחריות ולהימנע מעונש. כל הראיות העומדות בבסיס התביעה הושגו בהתאם לחוקים ברוסיה ונעשו על ידי הגורמים המורשים".

נעמה יששכר עם נציבת זכויות האדם של רוסיה. צילום: יקטרינה סז'נבה

Back to top button