מבזקיםפוליטי / מדיני

עמיר פרץ: נתניהו צריך להכות על חטא ההסתה נגד רבין

חברי העבודה גשר מרצ התכנסו הבוקר (רביעי) באנדרטה, במקום בו נרצח יצחק רבין ז״ל בתל אביב. יו"ר העבודה גשר מרצ עמיר פרץ פנה לבני גנץ וביקש ממנו להודיע כי לא יהיה סיפוח ללא הסכם.

עוד הוסיף פרץ כי "24 שנים אחרי שבנימין נתניהו עלה למרפסת ההיא בכיכר ציון והסית נגד יצחק רבין, מנסה נתניהו להציג תכנית עם עקרונות המבוססים על תפיסתו של רבין. אך רבין הגיע להחלטות תוך ניהול מו"מ, מבלי להיגרר לצעדים חד צדדיים ולסיפוח, תוך העמדת סוגיות הביטחון כתנאי לכל שלב. היום, נתניהו צריך להכות על חטא ההסתה נגד רבין."

לדבריו, "הסדר מדיני בלי נתניהו זה אפשרי. הסדר מדיני עם נתניהו הוא בלתי אפשרי. נתניהו עשה הכל כדי למנוע תהליך שלום בעשרות האחרונות. נתניהו לא רוצה הסדר מדיני. מי שממהר להכריז על סיפוח היישובים המבודדים ביהודה ושומרון רוצה לוודא שתהליך השלום יסתיים עוד לפני שהתחיל. זה מה שמבקש נתניהו לעשות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אני פונה לבני גנץ ומבקש ממנו להודיע כי לא יהיה סיפוח ללא הסכם כולל. לא יהיו מהלכים חד צדדיים אלא מאמץ להגיע לשלום. כל מי שרוצה להמשיך את דרכו של רבין צריך לדעת: זו לא דרכו של יצחק רבין! מי שתומך בסיפוח חד צדדי ולא אומר "שתי מדינות לשני עמים" לא רוצה תהליך שלום ולא רוצה הסדר מדיני." אמר פרץ והוסיף, "אני פונה לחבריי בכחול לבן שלא להיסחף ימינה בגלל מערכת הבחירות. בדיוק ההיפך! אתם צריכים להתנגד לכל פעולה לפני הבחירות, כדי שנוכל להקים ממשלה של שינוי ותקווה לשלום."

פרץ הדגיש כי "השאלה היא לא רק התזמון הבעייתי של הצגת התכנית ערב לפני הבחירות. השאלה היא גם מהותה של התכנית. אנחנו כאן בכדי להחזיק את המצפן המדיני שלנו ולהראות לממשלה הבאה את הכיוון החד והברור – חידוש התהליך המדיני לשלום עם הרשות הפלסטינית על בסיס חזון שתי המדינות זו הדרך היחידה לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית בגבולות בטוחים. אנחנו המצפן המדיני לצד המצפון החברתי. נניף את דגל השלום לצד דגל הצדק החברתי. יצחק, בממשלה הבאה, נחדש את תהליך השלום ונחזיר את דרכך. נחזור לצעוד בדרך רבין!"

צילום: דוברות

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ אמר כי "אין לנתניהו מנדט לבצע שום מהלך, בטח שלא לספח חלקים ניכרים מהשטחים ואת כל ההתנחלויות. ערב בחירות, כראש ממשלת מעבר של מעבר העומד לדין בעבירות פליליות חמורות, אין לו ולממשלתו לגיטימציה לספח אפילו דונם אחד באופן חד צדדי. רק הממשלה שתקום לאחר הבחירות תוכל לטפל בתוכנית האמריקאית."

הורוביץ מבהיר כי "סיפוח כזה הוא מהלך הרסני. חלום הבלהות של הישראלים ואנחנו נתנגד לו. מדובר בתוכנית שמתחילה בסיפוח ולא תמשיך לכדי הבנה כלשהי עם הצד השני. נתניהו מכונן מדינה דו לאומית. מדינה שאיננה יהודית ואיננה דמוקרטי. הוא עושה זאת כדי להיחלץ מהדין."

"שמעתי אמש את רצונו של טרמפ בשתי מדינות והגעה להסכם שלום. מי שייעץ לנשיא לספח את כל ההתנחלויות עכשיו הכשיל אותו והביא לעולם תוכנית שלום שאין בסופה שלום אלא תוכנית סיפוח והפיכת ישראל למדינה דו לאומית." ציין הורוביץ והוסיף, "אנחנו בעד שלום, לא סיפוח. שלום ולא טרנספר של ערביי ישראל. המזימה להוציא את המשולש ואזרחיו הערבים-ישראלים אל מחוץ לגבולות ישראל – לא יקום ולא יהיה. הסיפוח יסכן את השלום עם ירדן ויעמיד בסכנה את החיילים ששומרים עכשיו על מאות התנחלויות ומאחזים."

הורוביץ ציין כי "יש בתוכנית נקודת אור אחת. ראינו אמש את הימין הישראלי מאמץ בהתלהבות את רעיון המדינה הפלסטינית שבירתה במזרח ירושלים. מי שרציני, צריך לדבר עכשיו על הגבולות. אני אומר לאנשי השמאל בכחול לבן, לאנשים המתונים ושוחרי השלום והצדק החברתי – אצלינו אף אחד לא יסתום לכם את הפה כשתדברו על שלום. "

לסיכום אמר הורוביץ כי "היום ברור יותר מתמיד, שהממשלה הבאה תהיה זקוקה למצפן מדיני אמיתי. העבודה גשר מרצ תהיה המצפן הזה בממשלתו של גנץ, ותוביל לחידוש תהליך השלום. אנחנו נהיה בממשלה שתעבוד יחד עם נשיא ארה"ב כדי לקדם את דיל המאה ביננו לבין הפלסטינים, ולא ביננו לבין המתנחלים. מה שיבטיח את עתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. זו דרך רבין. זו הדרך שלנו. צדק חברתי ופתרון מדיני. העבודה גשר מרצ".

צילום: דוברות

תגובה אחת

  1. אם רבין היה נשאר בחיים ולא נרצח כבר מזמן היה שלום… 24 שנים חלפו מאז הירצחו ובסוף נתניהו הגיע לאותה נקודה.

Back to top button