אינטרנטטכנולוגיהמבזקים

הבנק החליף שרת, נתוני הלקוחות דלפו במשך מספר שעות

תקלה חמורה התגלתה באפליקציית התשלומים "פייבוקס" של בנק דיסקונט. הבנק הודיע על התקלה ללקוחותיו וציין כי היא נבעה כתוצאה מהחלפת שרת וכי לא לא עלול להיגרם נזק כספי.

בהודעה שנשלחה ללקוחות נמסר: "רצינו לעדכן אותך שאיתרנו תקלה בשרת חדש שהתקנו. התקלה תוקנה באופן מלא שעות ספורות אחרי שהתגלתה והאפליקציה בטוחה לשימוש."

עוד נמסר בהודעה כי "לצערנו, בעקבות התקלה דלף מידע חלקי של משתמשים. לאחר בדיקה יסודית ומעמיקה אנחנו יכולים לומר שהמידע שנחשף אמנם כלל חלק מפרטי המידע הקיימים באפליקציה, אך הוא לא כלל פרטי מידע שהשימוש בהם עלול להסב לך נזק כספי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמצעי הגנה וליתר ביטחון, בכניסה הבאה לאפליקציה נבקש ממך להזין מספר טלפון וסיסמא חד פעמית תישלח אליך ב-SMS.

אנחנו מצטערים מאוד על האירוע ועושים הכל כדי להיות ראויים לאמונך. אנחנו מחויבים להפיק את הלקחים הנדרשים כדי למנוע ממקרה כזה להתרחש שוב.

אנחנו מזמינים אותך לפנות למוקד PayBox בכל שאלה."

אפליקציית התשלומים. צילום: PayBox

בנק ישראל הודיע כי עודכן לגבי אירוע דלף המידע באפליקציית התשלומים פייבוקס ועוקב מקרוב אחר ההתפתחויות. לצד הפעולות שנקט בנק דיסקונט, בנק ישראל, בהתייעצות עם מערך הסייבר הלאומי, הנחה את הבנק בדבר צעדים נוספים שעליו לנקוט. הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים עודכנה אף היא לגבי פרטי האירוע.

מהניתוח שבידי בנק ישראל עולה כי אין חשש לפגיעה כספית ישירה בלקוחות האפליקציה כתוצאה מהמידע שנחשף. בנק ישראל ממשיך לבדוק את פרטי האירוע.

הפיקוח על הבנקים יבצע תחקיר מעמיק של האירוע, יסיק מסקנות, וינחה את הבנק ואת המערכת הבנקאית בהתאם.​

לאור התגברות הפעילות הפיננסית באמצעים הדיגיטליים, מומלץ שהציבור יהיה ערני כלפי ניסיונות הונאה (דוגמת פישינג- "דיוג") ויפעל על פי המלצות התגוננות של בנק ישראל:

פישינג (דיוג- Phishing)

הנדסה חברתית

כופרה

Back to top button