מבזקיםצבא וביטחון

שפר פורש, גונדר משנה איאד סביתי קיבל את הפיקוד על כלא "שטה"

היום (רביעי 29.1.20), קיבל גונדר משנה איאד סביתי את הפיקוד על בית סוהר "שטה" בצפון מידיו של גונדר בני שפר שכיהן בתפקיד בשלוש השנים האחרונות ופורש משב"ס לאחר 30 שנות שירות.

טקס חילופי המפקדים התקיים בבית הסוהר ׳שטה׳ במעמד מ״מ נציב בתי הסוהר- גונדר אשר וקנין, מפקד מחוז צפון – גונדר שרון שואן וסגל הפיקוד הבכיר של הארגון.

גונדר אשר וקנין, מ״מ נציב בתי הסוהר אמר במעמד הטקס: "איאד, אתה המפקד המתאים ביותר לפקד על בית סוהר ׳שטה׳. נסיונך המורכב מתפקידים מגוונים שהאחרון שבהם כמפקד בית מעצר ׳הדרים׳ הכינו אותך להוביל את אחת היחידות המאתגרות של שירות בתי הסוהר. בני, היום אתה מסיים 30 שנות שירות, ריגשת אותנו בנאום הפרידה ואני גאה שזו הרגשתך. אתה שייך לאסכולה החברתית של שב״ס ולא בכדי שירתת רק בבתי סוהר פליליים, זה מה שהיה חשוב לך. נהגת תמיד בחמלה והגיון וידעת לשמור על איזונים טובים גם עם החלקים המבצעיים. בשמי ובשם מפקדיך בעבר אני מודה לך על כל שנות שירותך."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות שב"ס

גונדר שרון שואן, מפקד מחוז צפון של שירות בתי הסוהר: ״למחוז צפון משימות ואתגרים רבים. לבית סוהר ׳שטה׳ תפקיד חשוב במחוז היות והוא המתקן הפלילי ברמת ביטחון מירבי היחיד במחוז המאכלס אסירים ברמת מסוכנות גבוהה השפוטים למאסרים ארוכים. על סגל היחידה בראשות מפקדה לעמוד במשימה המקצועית והמבצעית ולהיות מוכנים לכל תרחיש. בשנים האחרונות נפתחו ביחידה מחלקות טיפוליות ואושרה לאסירים מורכבים יציאה למרכז החינוך, שינוי המצביע על מעבר מתפיסת עולם ענישתית ומניעתית לתפיסת עולם המשלבת עקרונות של טיפול ושיקום. בני, הבט לאחור והיה גאה בפועלך. השכלת לפעול באומץ ובנחישות, כשירות מבצעית ואוזן קשבת. תשאר תמיד חלק ממשפחת שב״ס ואני בטוח שתצליח בכל אשר תבחר. איאד, דרכך סלולה בניסיון השנים ובמגוון תפקידים. אתה עובר למחוז צפון אחרי שנים רבות במחוז מרכז ואני בטוח שנסיונך יתרום להתפתחות היחידה אל מול אתגרי ההווה והעתיד. בהצלחה.״

גונדר משנה בני שפר, מפקד בית הסוהר ׳שטה׳ היוצא: ״סגל ׳שטה׳, כבוד גדול היה לפקד ולהיות חלק מכם, אתם נתתם לי את הכוחות להמשיך ולהגיע כל יום מחדש. אני מצדיע לכם באהבה וגעגוע כבר מעכשיו. אני מסכם לא רק את סיום הפיקוד בביס״ר ׳שטה׳, אלא גם 30 שנות שירות בשב״ס. הגעתי לשירות בתי הסוהר מתוך מחשבה שאהיה ׳אורח׳ למספר שנים ואעזוב. בסופו של דבר, נשארתי בגלל האתגר של עשייה מגוונת ומשמעותית, בגלל היכולת להתנסות במגוון תפקידים ותחומים, היכולת להתפתח, אבל בעיקר בגלל האמונה בדרך.״

גונדר משנה איאד סביתי, מפקד בית הסוהר ׳שטה׳ הנכנס: "כלא הוא לא רק חומות וגדרות, הוא המקום בו עומד כבוד האדם למבחן יומיומי בתנאים לא פשוטים. לשמחתי אני רואה יום יום סוהרים שעושים ככל יכולתם לעמוד במבחן זה ובמקביל לאפשר תהליך שיקום לאסירים ולהוציאם לחברה אזרחים מועילים ומייטיבים.
תקוותי שיהיה בי הכח ליצור אוירה של אמון בבית הסוהר, להתוות את הדרך לעודד יוזמות ולקבל את העולם שמשתנה ואת ההשלכות על הארגון. אני מאמין בפיתוח מנהיגות,. ערכים וצניעות הם שיאפשרו לנו לשמור על בריאות ארגונית. השנים שלי בבית מעצר ׳הדרים׳ היו משמעותיות עבורי ביותר. כשחיפשתי מקורות כח במעלה הדרך ב׳הדרים׳ קיבלתי אותם מסגל בית המעצר ועל כך תודתי. סגל ׳שטה׳ נוביל יחד את היחידה ליעדים ומטרות שנקבעו.״

צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס

בבית סוהר ׳שטה׳ מוחזקים כ-300 אסירים פליליים בגין עבירות קשות וברמת מסוכנות גבוהה. גונדר משנה בני שפר, המפקד היוצא, התגייס לשב״ס בשנת 1990 כסוהר בבית סוהר ׳איילון׳. הוא שימש במספר תפקידי פיקוד בהם מפקד בתי הסוהר ׳גבעון׳ ו׳רימונים׳ ופורש לאחר 30 שנות שירות. גונדר משנה איאד סביתי, משרת בשב״ס 29 שנים. התגייס לשירות כסוהר בבית סוהר ׳אשל׳. הוא שימש במספר תפקידי פיקוד ובתפקידו הקודם מפקד בית מעצר ׳הדרים׳.

צילום: דוברות שב"ס

Back to top button