חדשות הארץמבזקים

נעמה יששכר שוחררה מהכלא ברוסיה

מחלקת הדוברות בשירות הביטחון הפדרלי הרוסי (FSIN) מדווחת הבוקר (חמישי) כי "בהמשך לצו הנשיאותי מספר 67 מיום 29 בינואר 2020 בנושא חנינה לנעמה יששכר, היא שוחררה מהמוסד של מערכת העונשין", כך נמסר בהודעה רשמית לכלי התקשורת ברוסיה.

נעמה יששכר נעצרה בחודש אפריל 2019 בנמל התעופה הבינלאומי שרמטייבו שבמוסקבה, לאחר שבתיקה נמצאו כ-10 גרם חשיש. היא נשפטה ברוסיה ונגזרו עליה 7 וחצי שנות מאסר, גם לאחר שהגישה ערעור על חומרת העונש, הערעור נדחה ובית המשפט החליט להשאיר את העונש על כנו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם נשיא המדינה ראובן ריבלין שלחו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקשה לחון את נעמה. בביקורו האחרון, ביום חמישי בשבוע שעבר של הנשיא פוטין בישראל, כשהגיע לפורום השואה הבינלאומי, הבטיח פוטין ליפה, אמה של נעמה כי "הכל יהיה בסדר" וכבר באותו היום הוכנסה לתאה נציבת זכויות האדם ברוסיה שהסבירה לה שתצטרך להגיש את בקשת החנינה בעצמה על מנת שתוכל להשתחרר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסוף השבוע שעבר הגישה נעמה את בקשת החנינה, שאושרה על ידי ועדת השחרורים ולאחרי זה גם על ידי מושל מוסקבה ואמש כאמור, אושרה על ידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

עורך הדין של יששכר אלכסיי דוברינין אמר כי "נעמה יששכר ואמה יפה ישובו לישראל היום במטוסו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהביע רצון לאסוף אותה באופן אישי מרוסיה."

נעמה יששכר. צילום: AFP

Back to top button