מבזקיםפוליטי / מדיני

אלפים יצאו להפגין בבאקה אל גרבייה נגד תוכנית המאה של טראמפ

אלפים מערביי ישראל יצאו היום (שבת) להפגנה בבאקה אל גרבייה במחאה על תוכנית המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בהפגנה בה לקחו חלק גם חברי כנסת מהרשימה המשותפת ביניהם, יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה, ח"כ אחמד טיבי, ח"כ סמי אבו שחאדה ונוספים, הונפו דגלי פלסטין.

ח"כ אחמד טיבי אמר בתום ההפגנה, "אלפים כאן זעקו "לא לעסקת המאה". זו עסקה בין נשיא ערב הדחה ושתפרו ראש ממשלה ערב כניסה לכלא. מי אמר שאנחנו צריכים לשלם את המחיר של השחיתות של שני המנהיגים האלה. ואנחנו מתנגדים לא בגלל הסעיף שמדבר על חילופי שטחים או טרנספר, כנראה אלקטורלי או פוליטי של תושבי המשולש, אלא בגלל שהוא מעמיק את האפרטהייד בשטחים הכבושים, בגלל הסעיף על המקומות הקדושים ומסגד אל אקצה. בגלל הסיפוח."

"ולכן", הוסיף ח"כ טיבי, "הזעקה כאן אומרת שאנחנו נשארים כאן, מתייחסים באופן רציני לעובדה ולזהות הלאומית כחלק מהעם הפלסטינית ולזהות האזרחית, כאזרחים לא שווים שנאבקים כדי להיות אזרחים שווים. לעולם לא נהייה כלי שחמט בידי נתניהו, האיש מאחורי הסעיף הגזעני הזה. אנחנו נישאר כאן גם כחלק גאה מהעם שלנו וגם כאזרחים הנאבקים למען שיוויון ונגד הדרה, יהודים וערבים, ערבים ויהודים הרבה מעבר להיעלמותו הן של טראמפ והן של נתניהו, וזאת הבטחה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה אמר לאחר ההפגנה כי "נתניהו לא למד מהסיבוב הקודם וגייס את טראמפ להביא את חוק המצלמות 2. זה רק יגביר את אחוזי ההצבעה. נגיע לקלפי ונראה להם שאף אחד לא ישלול את האזרחות שלנו מהמולדת שבה נולדנו."

ח״כ סמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת אמר כי "הפלסטינים בישראל אמרו את מילתם בקול ברור ומאוחד. כולנו נגד קונספירציית המאה. נתניהו וטראמפ לא יכפו את מצע מועצת ישע על עמנו הפלסטיני. כולנו מאוחדים מאוחרי הרשימה המשותפת נגד הכיבוש והגזענות ובעד צדק שלום ושוויון".

יו”ר העבודה גשר מרצ, ח”כ עמיר פרץ, ביקר היום (שבת) בכפר קאסם, יחד עם ח"כ לשעבר עיסאוי פריג’, תושב הכפר וחבר רשימת העבודה גשר מרצ.

פרץ התייחס בביקור לסעיף 13 בתכנית טראמפ ואמר כי "אין דבר מסוכן יותר משיח על טרנספר לאזרחי ישראל הערבים. אנחנו כיהודים המפוזרים כמיעוט במדינות התפוצה השונות, לא יכולים לתת לגיטימציה לשיח הטומן בחובו פגיעה בזכויות מיעוטים על רקע דתם. אזרחי ישראל הערבים הם שותפינו למדינה, שותפינו לעתיד שלה, וגשר לשלום עם שכנינו – לא מטבע עובר לסוחר."

"אני פונה לחבריי בחברה הערבית – מוסלמים, נוצרים, צ'רקסים, בדווים, דרוזים- אני מודיע כי אנחנו, העבודה גשר מרצ, נתנגד בתוקף לכל החלטה שמריחה ריח של גזענות או של טרנספר." אמר פרץ.

ח”כ לשעבר עיסאוי פריג’ אמר כי "כחברה ערבית, אנחנו רוצים להיות חלק מהציבוריות הישראלית. האלטרנטיבה שמציעה העבודה – גשר – מרצ היא השותפות והשיוויון כדרך חיים ואת ההבנה שהחיים ביחד, חזקים יותר מכל התכסיסים והתוכניות הגזעניות.”

צילום: דוברות העבודה גשר מרצ

Back to top button