מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו לנשיא אוגנדה: אתה תפתח שגרירות בירושלים ואני בקמפאלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שני) דברים בהצהרות משותפות עם נשיא אוגנדה יוורי מוסווני, זאת לאחר הנחת זר במגדל הפיקוח למרגלות שלט הזכרון למבצע אנטבה.

צילום : חיים צח, לע"מ
צילום : חיים צח, לע"מ
צילום : חיים צח, לע"מ
צילום : חיים צח, לע"מ
צילום : חיים צח, לע"מ

בהצהרה אמר נתניהו לנשיא אוגנדה: "תודה לך, אדוני הנשיא, העונג הוא שלי, של רעייתי ושל כל המשלחת שלי, לפגוש אותך ואת הגברת הראשונה ג'נט מוסווני, את ראש ממשלת אוגנדה, את חברי הקבינט שלך ואת המשלחת שלך. זאת ידידות אמת. זהו ביקורי החמישי באוגנדה. היא התחילה לפני עשרות שנים בפגישתנו הראשונה, אדוני הנשיא, לעולם לא אשכח אותה."

צילום : חיים צח, לע"מ

"כל ביקור מרגש אותי מאוד" המשיך נתניהו, "הוא פורט על נימי נפשי. נחתנו היום ליד הטרמינל באנטבה שם נהרג אחי, ושם הקמתם אנדרטה לזכרו ולזכר האחרים שמתו במבצע החילוץ הגדול. לעולם לא אשכח את ידידותך, ישראל לעולם לא תשכח את ידידותך. זהו ביקורי החמישי באפריקה בשלוש וחצי השנים האחרונות. ישראל שבה לאפריקה ואפריקה שבה לישראל, בגדול. זה התחיל כאן באוגנדה וזה ממשיך באוגנדה, תחת הנהגתך האיתנה, בדרך שבה הצבת את אפריקה ואת אוגנדה על הבמה העולמית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אני מודה לך, אדוני הנשיא על הסיוע שאתה נותן לישראל במאמצינו להגביר את שיתוף הפעולה עם מדינות אפריקה. זה דבר בעל ערך רב לישראל ואנו מעריכים זאת עמוקות." ציין ראש הממשלה.

"כפי שאמרת, אנו גם משתפים פעולה באופן ישיר בתחומים רבים: בחקלאות, בחינוך ובחדשנות. הדבר היחיד שלא הצלחנו לשחזר בישראל הוא עומקו של הצבע הירוק באפריקה. הוא כל כך יפה ושופע, והוא מנחם כל כך. מה שמנחם ומה שמבשיל הוא שיתוף הפעולה בינינו בתחומים רבים, ואנו רוצים לעשות יותר, כולל בתחום הסייבר" הדגיש נתניהו.

צילום : חיים צח, לע"מ
צילום : חיים צח, לע"מ

"הרשה לי לומר שיש שני דברים שאותם אנו רוצים להשיג, ודנו בהם בביקור הזה: הראשון הוא לכונן טיסות ישירות בין ישראל לאוגנדה. זה יאפשר לידידות שלנו לפרוח. ושנית, יש לי הצעה פשוטה, ויהיה לך זמן לשקול אותה, אדוני הנשיא, ידידי: אתה תפתח שגרירות בירושלים ואני אפתח שגרירות בקמפאלה. אנו מקווים לעשות זאת בעתיד הקרוב." אמר ראש הממשלה לנשיא מוסווני.

לסיכום אמר נתניהו כי "בכל המובנים, יש בינינו זיקה היסטורית. לך יש זיקה לתנ"ך. לעולם לא אשכח את ביקורך בירושלים, שבמהלכו פגשת את אבי המנוח, ההיסטוריון. דיברתם על התנ"ך ועל השורשים של המורשת המשותפת שלנו. ברצוני להודות לך על הידידות הממושכת הזו".

נשיא אוגנדה יוורי מוסווני השיב בנוגע לשגרירות ואמר כי "אם חבר אומר: אני רוצה את השגרירות שלכם כאן ולא שם, אני לא רואה סיבה שזה לא יהיה כך. אנו בוחנים את הנושא".

צילום : חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מועצת הריבונות של סודן, עבד אלפתח אלברהאן, נפגשו היום באנטבה, אוגנדה, בהזמנת נשיא הרפובליקה של אוגנדה, יוורי קגוטה מוסווני.

הוסכם להתחיל שיתוף פעולה שיוביל לנורמליזציה של היחסים בין שתי המדינות. ראש הממשלה נתניהו מאמין שסודן נעה בכיוון חדש וחיובי, ורה"מ הביע את השקפתו זו בפני מזכיר המדינה האמריקני.

יו"ר מועצת הריבונות של סודן, עבד אלפתח אלברהאן, מעוניין לסייע למדינתו לעבור תהליך של מודרניזציה ע"י הוצאתה מבידוד והצבתה על מפת העולם.

Back to top button