חדשות הארץמבזקים

ההתכתבויות בין השופטת לשר: "אני מתגעגעת ורוצה לראות אותך"

ערוץ 13 פרסם הערב (שני) במהדורת החדשות תחקיר משותף של הכתב איתי רום, תוכנית "המקור" עם רביב דרוקר, ואתר "המקום הכי חם בגהנום" שחושף פרטים יוצאי דופן מהליך מינוי השופטים בישראל.

על פי הפרסום, שר האוצר משה כחלון שהיה גם חבר בוועדה למינוי שופטים התגייס לטובת השופטת אתי כרייף שהואשמה בפרשת "מין תמורת מינויים". במהדורת החדשות נחשף הקשר האישי בין השניים שהעלה את חשד המשטרה שהשופטת נבחרה בזכות קשר אישי פסול ביניהם. החשד התחזק אצל חוקרי המשטרה לאחר שנמצאו התכתבויות בטלפון של כרייף עם כחלון מהתקופה שלאחר שנבחרה לשופטת, בין השאר בזכות תמיכתו של השר כחלון.

צילום: אתר הכנסת / משרד המשפטים

מתוך עדות השר כחלון

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חוקר: האם מר כחלון, באופי ההתכתבות בינך לבין כרייף, היה אופי שחורג מגדר הקורקטי?

כחלון: השאלה למה אתה קורא קורקטי. עבורי 'אני מתגעגעת ורוצה לראות אותך' זה קורקטי. אני מקבל את זה מנשים וגברים עם לבבות.

חוקר: האם לאורך התקופה הרגשת טיזינג מהשופטת כרייף?

כחלון: לא זוכר דבר כזה.

שר האוצר משה כחלון. צילום: אתר הכנסת

בשלב הזה חושפים החוקרים לפני השר כי ההתכתבויות מצויות בידיהם.

חוקר: בתאריך חמישה באפריל אלפיים ושמוֹנה עשרה כותבת כרייף שהיא מתגעגעת. בתאריך תשעה באפריל אלפיים ושמונה עשרה היא כותבת שהיא "בדרך לפילאטיס בעתלית, רוצה עד מאוד להרים את נטל הראיה". כעבור שלוש דקות אתה משיב עם סמיילי ו"כרגע בשדרות, קצת רחוק". תסביר לי את פשר התכתובת.

כחלון: אני לא יודע מה המשמעות של זה. אין לזה שום משמעות.

חוקר: בתאריך שבעה באפריל אלפיים ושמונה עשרה כותבת כרייף, "חשבתי לעצמי שאם מזדמן לך…לעבור בסביבה בדרכך לחגיגות המימונה, אפשר להקדים את נטל הראיה ולו לקצת". אתה משִיב שאינך יכול והיא מֶשיבה "שהיא לבד הערב וּממש רצתה לראותך"…מה הקשר בין העובדה שכרייף נמצאת בגפה באותו הערב לבין העובדה שהיא ממש רוצה לראות אותך? היא ניסתה להפעיל עליך קסם נשי?

כחלון: אני אומר לך שאני, כל סמס שאני מקבל, אני עונה בנימוס כדי לא לפגוע.

השופטת אתי כרייף. צילום: דוברות בתי המשפט

התכתבות השופטת לשר כחלון: "תודה רבה על האמון שנתת בי מלכתחילה! אין סיכוי שאאכזב אותך. בכול מובן אפשרי. נשיקות. אוהבת אותך".

כשנשאלה השופטת על התכתבות זו ענתה כרייף לחוקרים

כרייף: זה אמוציונלי…"לא אאכזב", הכוונה שתמיד אהיה שופטת טובה ומקצועית… זה שאני בנאדם שסגנון הכתיבה שלי הוא חם ומחבק, אולי זו הייתה הבעיה.

חוקר: תסבירי לי למה את צריכה לציין לשר כחלון שאת לבד הערב ושממש רצית לראות אותו?

כרייף: למה לא? אין שום בעיה עם זה…היינו לבד. רציתי לפגוש את חבר שלי.

חוקרת: בתשעה עשר במאי אלפיים ושבע עשרה השר שולח לך הודעה בזו הלשון: שבת שלום לשופטת הכי…", שלוש נקודות. את עונה לו "אתה בטח כבר לא זוכר איזו הכי אני בכלל… ממתינה בסבלנות להזכיר לך"…איך התכוונת להזכיר לו איזו 'הכי את'?

כרייף: שניפגש ונהנה ממפגש משותף חברי ונעים. אין קונוטציה למשהו לא מוסרי וסקסיסטי… הראש שלכם עובד שעות נוספות.

השר משה כחלון אמר בתגובה כי "כל המידע הרלוונטי נמסר לגורמים המוסמכים".

בתגובת השופטת אתי כרייף נמסר כי "כבוד השופטת כרייף פעלה לקידום מועמדותה כמקובל ועל-פי חוק. למשה כחלון אין ולא הייתה כל מעורבות פלילית בפרשה. מחיקת ההתכתבויות עימו אינה מהווה עבירה כלשהי ונועדה כדי לשמור על פרטיותו, ולמנוע את רמיסתה. התכתובות שוחזרו במלואן, ותוכן ההודעות כמו גם מועד התכתובות – כשנתיים לאחר המינוי וללא כל קשר אליו – מלמדים כי לא היה לתכתובות שנמחקו כל קשר למינוי או לחקירה. הקשר החברי בניהם התפתח רק לאחר המינוי, דבר שאין בו כל פסול מחד, ויש בו כדי להעיד על העדר כל קשר למינוי, מאידך. העיסוק בכך הינו בגדר רכילות, ומהווה המשך פריצת גבולות של פגיעה קשה בפרטיות."

Back to top button