בריאותמבזקים

גרמן: להפעיל את התוכנה באופן מיידי ולאתר נוסעים המגיעים מסין

לנוכח התפרצות נגיף הקורונה והחשש שיגיע גם לישראל, פנתה חברת הכנסת יעל גרמן (כחול לבן) למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בקריאה לפרסם את דו"ח טיפול התפרצות מחלות בישראל ולא להמתין לפרסום המתוכנן לחודש מאי: "יש חשיבות ציבורית לכך שהדו"ח יידון בגלוי על ידי גורמים ציבוריים שכן השקיפות והדיון הציבורי במקרה זה יכולים להועיל לטיפול בנושא."

בפנייה למבקר המדינה מפרטת ח"כ גרמן כי בזמן היותה שרת הבריאות, התפרץ נגיף האבולה באפריקה והיה חשש כבד שיגיע גם לישראל. התברר כי ישנה תוכנה המאפשרת לעקוב אחר הנוסעים הטסים ממקום מסוים גם אם הם עברו מספר יעדים דרך טיסות המשך. כלומר – כל מי שטס והגיע מסין לישראל דרך מדינה אחרת – ניתן לאתרו וכמובן לבדוק אותו. לעומת היום, לפני 6 שנים ישראל לא הייתה שותפה להסכמים בינלאומיים המאפשרים שימוש בתכנה זו.

חה"כ גרמן קוראת להפעיל את התוכנה באופן מיידי וזאת כדי לאתר את הנוסעים המגיעים מסין דרך מדינות אחרות ולבסוף נוחתים בארץ. במקרה כזה יהיה ניתן לעקוב אחר בריאותם, לבודדם ובמקרה הצורך להעבירם לטיפול במתקן ייעודי שמיועד לכך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ גרמן: "פרסם את הדו"ח במיידית כדי לעורר דיון ציבורי במהלכו ניתן יהיה להעלות את המידע הנ"ל ורעיונות נוספים ובכך לתרום למאבק בהתפרצות הנגיף".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button