מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ כץ התפרץ בדיון ותקף את מנדלבליט: "פגעת בבריאות שלי"

היום (שלישי) התקיים בכנסת דיון בבקשת חסינותו של חבר הכנסת חיים כץ. את הדיון פתחה פרקליטתו של ח"כ כץ, עו"ד נוית נגב ולאחריה השיב לטיעונים, היועמ"ש לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט. אך ח"כ כץ לא הצליח להתאפק למשמע אוזניו והתפרץ לעבר מנדלבליט.

היועמ"ש לממשלה ד"ר מנדלבליט אמר בדיון כי "ניגוד העניינים שבכתב האישום, לא היה רחוק מעבירת השוחד".

הוא ציין כי "צריך להעמיד דברים על דיוקם. הפעולה לפי כתב האישום אינה רק חקיקת החוק, אלא מגוון פעולות ומצגים כוזבים שכללו הסתרה מכוונת. מדובר במרמה והפרת אמונים ברף הגבוה ביותר. איני מקל ראש בפעילות הגלומה בחקיקת חוק, ואני לא מתכוון להתערב בעבודה הסדירה של חברי הכנסת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החוק עשוי לסייע גם לציבור בלתי מסוים אבל תחילתו והולדתו היא במערכת אינטרסים של חברים מאוד מאוד טובים שהחלה כמערכת יחסים כלכלית ושוכנעתי שהפכה למערכת מעורבת חברית ואינטרסנטית כלכלית."

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

עוד הוסיף מנדלבליט, "אנחנו עוסקים במערכת יחסים חברית שיש בה אינטרסים כלכליים. ביחס לכך קובע חוק העונשין שאין מקום לשקול את גודל הקבוצה ובפרט השאלה אם הפעולה הייתה לטובת הכלל. אנחנו לא עוסקים בשוחד אך בניגוד עניינים חריף כזה עבירת השוחד היא מדרגה אחת מעל. וניגוד העניינים שכאן לא היה רחוק מעבירת השוחד".

מנדבליט הקריא מחו"ד של היועמ"ש של הכנסת עו"ד איל ינון בדבר כללי אתיקה הנוגעים לגילוי נאות לחברי הכנסת ביחס לחוק ההמלצות ומתווה הגז. דבריו עוררו מהומה בדיון.

ח"כ איילת שקד הגיבה לדברי מנדלבליט ואמרה "אני לא מקבלת את חוות הדעת הזו, לא נפעל לפיה, ולא נבצע גילוי נאות על כל הצבעה במליאה".

ח"כ מיקי זוהר אמר כי "דעתם של היועצים המשפטיים חשובים מאוד, אבל לא כזה ראה וקדש. רק החוק מבחינתו הוא ראה וקדש".

בהמשך, ח"כ כץ הגיב לדבריו של היועמ"ש ואמר, "אני מבקש להתייחס לכתב האישום. הוא (מנדלבליט) אומר דברים שלא היו ולא נבראו".

היועמ"ש לממשלה ד"ר מנדלבליט: "ח"כ כץ היה מגיע למר בן ארי ובעקבות הכוונתו, סייע לו להרוויח סכומים גבוהים של כסף. בן ארי כה קרוב לח"כ כץ שהוא מוכן לעבור עבורו עבירת מידע פנים. אם טוענים שנעברה עבירה חמורה והייתה גלישה ספונטנית, זה הנושא הראשון של חסינות."

מנדלבליט פירט מספר השקעות בשוק ההון של כץ ובן ארי.

ח"כ חיים כץ התפרץ לדבריו ואמר, "אתה אומר פה דברים שלא היו ולא נבראו ככזה ראה וקדש. בנית סיפור דמיוני, אלף לילה ולילה. אני שומע דברים שלא היו. כץ הוסיף וסנט במנדלבליט, "לא עשית שיעורי בית, לא חקרת, כי לא עניין אתכם. פגעת בבריאות שלי."

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר הוועדה ביקש מח"כ כץ לא להתפרץ וזה השיב, "אתה רוצה שאני אשתוק. אני בן אדם, בן אדם ישר לא שיקרתי בחיים שלי ומילה שלי, היא מילה ופה עושים אותי שקרן."

ח"כ כץ יצא מהדיון בוועדה.

ח"כ קארין אלהרר (כחול לבן) אמרה כי "עוה"ד לא מייחסת שום כוונה, אלא התנהלות של חקיקה שהכל ביודעין."

היועמ"ש לממשלה ד"ר מנדלבליט: "מדובר בכך שהוא ידע שהוא מביא את חברו הטוב שיש לו אינטרס כלכלי. הכל ביודעין ובמתוכנן.

ח"כ אורית פרקש הכהן (כחול לבן): ביחס שלנו כחברי כנסת לעולם לא נוכל לתת חסינות מהותית בעניין טהר מידות. כלומר אתה בהגדרה לא עושה את תפקידך כשאתה עובר עבירת טוהר מידות.

היועמ"ש ד"ר מנדלבליט השיב: "אני מתקשה לראות עבירת טהר מידות שניתן יהיה להחיל עליה חסינות מהותית. מה שצריך להיות זו פעולה שמתחילה חוקית ונגררת". יכול להיות מקרה כזה של גלישה רק בעבירה מינורית שעליה לא אגיש כתב אישום בכל מקרה.

Back to top button