מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ חיים כץ בדיון החסינות: "לא יודע עוד כמה זמן נותר לי לחיות"

היום (שלישי) התקיים דיון בכנסת בעניין בקשת החסינות של ח"כ חיים כץ. לפני תום הדיון פנה ח"כ כץ למנדלבליט ואמר לו, "יש בינינו מחלוקת מהותית ואני פגוע עד עמקי נשמתי מעצם הטענות כלפי. אני סבור שבמקרה שלי טעית בענק. אך יחד עם זאת אני מאוד מכבד אותך ואת מוסד היועץ המשפטי לממשלה."

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

כץ הוסיף, "אני פעיל בשוק ההון מקצוען משנת 1968, ועד שהתמניתי לשר. כ- 47 שנים. אני מחשיב עצמי כמי שמבין היטב בתחום הזה וזאת הרבה לפני שהכרתי את מוטי בן ארי למרות שיש בינינו הרבה מאוד מחלוקות ואין בינינו שותפות כלכלית". עוד הוסיף כץ "אני איש שפיו וליבו שווים. לא זוכר מתי שיקרתי ובגיל 72 אינני מתכוון לשקר גם היום. שילמתי מחיר בכל המרדפים הללו. אני לא יודע כמה זמן עוד נותר לי לחיות. כלתי לא עמדה בלחץ והיא הפילה."

בהמשך אמר ח"כ כץ, "כשנבחרתי לכנסת ה-15 החלטתי שאתעסק רק עם נושאי חברה. באתי לתת. לכן בחרתי להיות יו"ר ועדת העבודה והרווחה. אחרי הבחירות, ראש הממשלה שאל אותי מה אני רוצה להיות. השבתי לו שאני מעוניין להמשיך לכהן כיו"ר ועדת העבודה והרווחה וביקשתי שנושא שוק ההון והפנסיה יעברו אליי לוועדה. הוועדה בראשותי חוקקה 180 חוקים בקריאה שנייה ושלישית. מהם חוקים דרמטיים. יש לי שני חברי נפש קרובים מאוד עמוס בן ברנהולץ מומחה פנסיה ומוטי בן ארי שאני מחשיב למסי של שוק ההון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף ואמר כי "עמוס ישב פה בעשרות ישיבות בנושא פנסיה והיועצת המשפטית של הוועדה התייעצה איתו ימים ולילות. מוטי בן ארי היה איתי בהורדת דמי הניהול של קופות הגמל, בלא מעט ישיבות עם עודד שריג ולא אמרתי שהוא חבר שלי כי ראיתי בו יכולת לעזור לממש את מה שראיתי נכון לאזרחי ישראל. לא הסתרתי אותו. שניהם ישרים כסרגל ורגישים חברתית. מוטי לא יזיז את העט ולא יגנוב גם אם תציע לו 50 מיליון וגם אם יתהפך העולם."

"יש לי "מעריץ" נוסף. יש לו חשבון איתי עוד מאז שעבד בתעשייה האווירית. והוא רודף אותי, גם לדבריו, מעל 22 שנה והגיש נגד לטענתו מעל 100 תלונות למשטרה, מלמ"ב ולמבקר המדינה. וזאת מבלי לספור את התלונות לוועדת האתיקה שהתחילו מהחודש הראשון לבחירתי לכנסת בשנת 1999." אמר כץ.

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ביחס לחקיקה שבענייננו אמר כץ כי "היוזמה של החוק היא שלי. תיקון 44 הוא תמרור אזהרה. לא הייתה שום כוונה לרטרואקטיביות. אתה יודע כמה רוצים להגיד "תפרתי שר"? הלכתי לחקירה ללא שום עו"ד. עכשיו כשר אני לא מתעסק בשוק ההון. עצרתי את כל הפעילות של במאי 2015. בתחילת החקירה לא זכרתי אפילו מה זה תיקון 44. התיקון הזה בא לומר לבעלי שליטה- לקחת כסף מבעלי שליטה, תדע שאתה צריך להחזיר. מאז ינואר 2011 עד הגשת כתב האישום לא השתמשו בחוק הזה כי התמרור הזה מנע תאונת דרכים. מוטי בן ארי לא הרוויח שקל, לא נתן לי שקל ואני לא הרווחתי שקל. הוא לא צריך את החקיקה כי היא לא חלה על החברות אקוויטל או על ליטו."

הוא ציין כי "על תיקון 44 חקרו אותי ברוטו פחות משעה אחת. על מה זה מגיע לי. תעשו את העבודה שלכם ביושר. יש שם מישהו שהתאהב בחקירה."

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ח"כ כץ הדגיש "אני שלם עם חקיקת החוק. ידי נקיות. התהליך, זה העונש שלי על מה שלא עשיתי ואני לא ראוי לקבל אותו. על חוסר שינה בלילות. על שלילת הוויזה שלי לארה"ב. אני מצטער על כך שטעיתי ולא אמרתי בוועדה שמוטי חבר שלי. אני לא חושב שעברתי על תקנון הכנסת. 180 חוקים חוקקתי. לא טעיתי ולא חרגתי אפילו לא פעם אחת."

"זו הייתה חקירה חפיפית של ברוטו שעה. נכון, לא אמרתי שמוטי חבר שלי. נחקרו דנה נויפלד ומוטי בן ארי. לא נחקרה מנהלת הוועדה, עובדות בוועדה, חברי כנסת הוועדה. ב-95% מההצבעות בוועדה קיבלתי פה אחד. באתי נקי כפיים וחוקקתי חוק שחשבתי לנכון ביושר ובהגינות. ועדת האתיקה וכתב האישום הם העתק הדבק של כתבה של שרון שפורר ש"המעריץ" מפעם אמיר חרמוני הגיש תלונה." אמר כץ והבהיר, "אני דיברתי אמת בוועדת האתיקה. לא שיקרתי אף אחד. אבל חברי ועדת האתיקה לא נחקרו וגם לא עו"ד ארבל אסטרחן או איל ינון. אתה שופך את דמי, למה זה מגיע לי, לא בדקת. יש שם מישהו שהתאהב בחקירה".

לדבריו, "אף פעם לא עניין אותי מה יגיד עיתונאי כזה או אחר. ידיי נקיות ואני לא חושב שאני צריך לעבור את מה שעברתי. שלוש וחצי שנים אני משלם על מה שלא עשיתי, בבריאות בשינה, בהגבלות כלכליות ואני חושב שמגיעה לי חסינות מהותית. אני מקבל שטעיתי שלא אמרתי שמוטי חבר שלי. אני מצטער על כך וגם על מה שנעשה למוטי. כסף לא במשחק הזה. הוא בא מבית עני ונותן בסתר. מכאן אני לא חושב שעברתי על עבירה כלשהי בתקנון הכנסת. אם כן, למה לא חקרו את נעה בן שבת יועמ"שית הוועדה. אם טעיתי זה היה בשגגה ולא הייתה לי שום כוונה שמוטי ירוויח שקל אחד מתיקון 44 ואני לא צריך לשלם לו. הייתי העד בגירושים שלו והוא לא המנטור שלי בשוק ההון."

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

כץ סיים את דבריו בפניה נרגשת לחברי הכנסת להעניק לו חסינות מפני העמדה לדין.

"באתי לבקש חסינות כי התהליך הוא העונש. אני בן 72 ורוצה להמשיך לתרום למערכת. משפט זה 3 שנים ואין שום סיבה לתת לי את העונש. כשאני אזוכה זה לא יחזיק מים. אני באתי לבקש מכם- עבדתי ביושר ואני מבקש מכם לתת לי חסינות מהותית." אמר.

הוועדה יצאה להפסקה של 10 דקות שבסיומה ייערך דיון.

Back to top button