מבזקיםצבא וביטחון

הסתיים תרגיל צה"ל: יכולות שיאפשרו לצה"ל להיות מדויק וקטלני יותר

הגיע היום (רביעי) לסיומו תרגיל צבאי מטכ"לי נרחב שהתקיים במהלך השבוע האחרון ודימה תרחיש לחימה במתאר רב-זירתי. בצה"ל אומרים כי התרגיל נועד לשיפור הכשירות והסנכרון בין הממקים השונים והמפקדות בעת הפעלת אש רב זירתית.

התרגיל זה שהוא חלק מתכנית האימונים לשנת 2020 מהווה אבן דרך משמעותית בשיפור יכולת הפעלת האש בצה״ל והגברת המוכנות לתרחיש רב זירתי. במהלכו תורגלו מפקדות הגופים השונים בצה״ל בתכנון מטרות במספר זירות ובתרחישים שונים בדגש על שיתופי פעולה, תכנון רב-מערכי והפעלה בחירום.

התרגיל התבצע בשיתוף פעולה עם אגף המבצעים, פיקוד הצפון, פיקוד הדרום, זרוע היבשה, האוויר והים, אגף המודיעין ואגף התקשוב וההגנה בסייבר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ליאור כרמלי אמר כי "קפיצת המדרגה המשמעותית שמקדם צה״ל במוכנות הרב-ממדית לתרחישים השונים נשענת במידה רבה על שיפור הקישוריות הרב-זרועית ועל מערכות מידע ודיגיטל מתקדמות. יכולות אלו יאפשרו לצה"ל להיות מדויק וקטלני יותר".

קצין תותחנים ראשי, תא"ל אבירם סלע ציין כי "לתפוקה המבצעית של מערכת תקיפת המטרות, משקל משמעותי ביכולת ההכרעה של צה״ל, בכל זירות המבצעים והחזיתות." לדבריו, "תרחיש הייחוס שתורגל אתגר את יכולות האש באופן עצים והצריך סנכרון מיטבי בין כלל המאמצים המרכיבים אותה. ניתן להצביע על כשירות גבוהה של המפקדות והמפקדים בתחום הפעלת האש, כמו גם על מוכנות ודריכות המערכת המבצעית כולה".

צילום: דובר צה"ל

Back to top button