חדשות הארץמבזקים

ראש מועצת אשכול: מדיניות הממשלה מול הטרור מרצועת עזה כשלה

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני התייחס היום (חמישי) למצב הביטחוני המתוח בתקופה האחרונה ביישובי עוטף עזה, באיגרת השבועית לתושבים וציין כי "המדיניות של ממשלת ישראל מול הטרור מרצועת עזה כשלה."

לדבריו, "הגיע הזמן לשנות אסטרטגיה לשינוי המציאות באזור. שותפי ואני, ראשי הרשויות בעוטף עזה, פועלים בימים אלה מול ראשי המפלגות, מכל קצוות הקשת הפוליטית, כדי שיחתמו על מסמך הבנות: התחייבות לקידום פתרון שייצר שקט ארוך טווח והתחייבות לקידום פיתוח האזור – כלכלית, דמוגרפית וביטחונית.

חברי מפלגת 'ישראל ביתנו' וחברי מפלגת 'העבודה-גשר' הגיעו אלינו וכבר חתמו. בשבוע הבא יגיעו חברי מפלגת 'כחול לבן'. נמשיך להיפגש עם עוד מפלגות, מהימין, המרכז והשמאל, ולא נחדול עד שנבטיח כי בכנסת הבאה תהיה התחייבות מקיר לקיר לשינוי המציאות הביטחונית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעניין תוכנית המאה אמר ירקוני כי "'תוכנית המאה' של ממשל טראמפ מעלה מצד אחד לסדר היום הציבורי את ההתמקדות בסוגיות מהותיות של אופק מדיני ובטחון. מצד שני יוצרת אי ודאות בטחונית ולגבי עתיד ההתיישבות באשכול. מה שידוע לנו כרגע שלא מתוכנן פינוי של ישובים באשכול. ובכל זאת, אנו דורשים הבהרות. לכן, עם פרסומה, פניתי לראש הממשלה בבקשה לפגישה כדי ללמוד את פרטי התוכנית ואת המשמעות לאשכול. ממשרד ראש הממשלה העבירו את הטיפול למאיר בן שבת – ראש המל"ל (המועצה לבטחון לאומי) שבמשרד ראש הממשלה. אני צפוי להיפגש איתו בימים הקרובים."

Back to top button