חדשות הארץמבזקים

מנדלבליט: יש מניעה משפטית להקים וועדה לבדיקת התנהלות מח"ש

היועץ המשפטי לממשלה הגיש היום (חמישי) צו מניעה לשר המשפטים בעקבות הקמת וועדת בדיקה ממשלתית למח"ש.

הצו הוגש לאחר ששר המשפטים הודיע אתמול על הקמת וועדת בדיקה ממשלתית בראשות השופט בדימוס הרן פיינשטין, וחבריה הם פרופסור אברהם דיסקין ופרופסור רינת קיטאי-סנג'רו.

שר המשפטים הודיע לפני כחצי שנה (בסמוך למותו של סלמון טקה ז"ל כתוצאה מירי של קצין משטרה) על כוונתו להקמת וועדת בדיקה שתבחן בין היתר את הטיפול המערכתי בעבירות שוטרים על ידי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, נהלי העבודה, אופן ניהול החקירה בתיקים בהם הוחלט על פתיחת חקירה, קיום מנגנוני בקרה ופיקוח על פעילותה והתנהלותה של מח"ש, ותקבע ממצאים ומסקנות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות ההודעה על הקמת הוועדה, שיגר היום היועמ"ש מכתב לשר המשפטים בו הודיע כי קיימת "מניעה משפטית להקים וועדת בדיקה ממשלתית למח"ש בתקופת הבחירות".

מנדלבליט כתב על הצעה להחלטת הממשלה כי "הגעתי לכלל דעה לפיה הבאתה לממשלה לעת הזו חורגת ממגבלות האיפוק והריסון החלות על הממשלה בתקופת בחירות, ולכן קיימת מניעה משפטית מפני אישורה".
שר המשפטים הודיע בכוונתו להקים את הוועדה כצעד שיחזק את אמון הציבור במערכת אכיפת החוק. ההצעה של שר המשפטים אמורה לעלות להצבעה כהחלטת ממשלה בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב.

ההחלטה על הקמת הוועדה הינה חלק מההסכמות בין הליכוד לבין ח"כ גדי יברקן, שהצטרף לליכוד בחודש שעבר, לאחר שנבחר לכנסת הקודמת מטעם כחול-לבן.

"עצם הקמת הוועדה בנסיבות העניין תשפיע הלכה למעשה", המשיך מנדלבליט במכתבו לשר המשפטים, "ותציב אותה בפני עובדה מוגמרת בכל הנוגע לעצם קיומה של הוועדה והתוצרים של עבודתה".

Back to top button