חדשות חוץמבזקים

הרופא הסיני שהזהיר ראשון מווירוס הקורונה הקטלני נפטר

הרשויות בסין אישרו הלילה (שישי) כי רופא העיניים לי וונליאנג בן ה-34 מבית החולים המרכזי של ווהאן, שהיה הראשון שהזהיר מפני הווירוס הקטלני ונדבק בעצמו, נפטר.

בהודעה רשמית של בית החולים נמסר כי "רופא העיניים לי וונליאנג מבית החולים שלנו, שלמרבה הצער נדבק במהלך המאבק נגד מגפת דלקת הריאות כתוצאה מהנגיף החדש, נפטר לאחר כל המאמצים בשעה 02:58 ב- 7 בפברואר 2020. אנו מצרים על כך עמוקות ומתאבלים על מותו".

בימיו האחרונים הפך ד"ר לי וונליאנג לגיבור העם לאחר שהתברר כי הוא זה שהיה הראשון להזהיר מפני הווירוס הקטלני. יש לציין כי בחשיפתו הראשונה של הנגיף בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות ב-30 בדצמבר, אף הוא לא ידע כי מדובר בנגיף החדש – קורונה, ושיער שמדובר בהתפרצות מחדש של נגיף הסארס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ד"ר לי וונליאנג

בתחילה, עם פרסום הדיווח על ידו, פנו אליו הרשויות בווהאן והזהירו אותו מהפצת המידע בטענה כי מדובר ב"מידע מטעה שגורם לפאניקה בציבור". שוטרים אף החתימו אותו על מסמך שמורה לו להפסיק את הפרסומים אחרת הוא ייעצר.

המסך שקיבל ד"ר לי וונליאנג

הרופא כאמור נדבק בווירוס הקטלני ולאחר שסין הכריזה על מצב חירום במדינה בעקבות התפרצות הווירוס החדש הם התנצלו בפניו, אבל אז כאמור כבר היה מאוחר. הוא בעצמו נפטר הלילה.

על פי הנתונים הרשמיים המתפרסמים הלילה, עד כה מתו מהווירוס בעולם 635 בני אדם, החלימו 1,594 ונושאים את המחלה 30,846 בני אדם ב-28 מדינות ברחבי העולם. בסין יש 30,536 ומתו שם 633 בני אדם. השניים האחרים שמתו מחוץ לסין הם בפיליפינים ובהונג קונג.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button