מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: נתניהו הפך את הקבינט לקרקס, מחליף שרי ביטחון כמו גרביים

יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ התייחס לפני זמן קצר (שישי) בעמוד הפייסבוק שלו למצב הביטחוני וציין כי "המצב הביטחוני בימים האחרונים רק ממחיש את מה שכולם מרגישים: נתניהו מאבד שליטה ונוהג בחוסר אחריות. הוא הפך את הקבינט לקרקס, מחליף שרי ביטחון כמו גרביים ומכפיף את מדיניות החוץ לצרכי קמפיין. בשונה ממנו, אני אנהל את מדיניות הביטחון בצורה רצינית ואחראית ואדאג להחזיר את ההרתעה."

גנץ הוסיף כי "השבוע המציאות הביטחונית הקשה התנפצה לנו בפנים, גם היא פרי הזנחת ההרתעה של נתניהו שמטייל בעולם ועושה פוליטיקה מביטחון ישראל. במקום לבנות קבינט ביטחוני שיתעמק וימצא פתרונות, הוא נוהג בחוסר אחריות: את המצב בעזה היה צריך לפתור מיד אחרי צוק איתן, את הקבינט הוא הפך לפורום של מקורבים ומקבלי צ'ופרים, ואת המגעים המדיניים שלנו הוא מנהל כחלק מקמפיין בחירות. ככה לא מנהלים מדינה. אני מבטיח שאצלי ביטחון לעולם לא יהפוך לסחר מכר פוליטי. לא יקרה. נחזיר את ההרתעה, נקיים דיונים רציניים, דיסקרטיים ואחראים בקבינט, נחזק את היחסים עם שכנותינו והשותפות האסטרטגיות."

גנץ התייחס גם להתנהלות מערכת הבריאות, "השבוע התנהל שיח על הגדלת תקציב הבריאות. אני רוצה להיות חד וברור בנושא הזה: אנחנו נשקיע 12.5 מיליארד שקל ונציל את מערכת הבריאות – אל תספרו לי סיפורים שזה לא אפשרי. מערכת הבריאות בישראל חולה וזקוקה לטיפול שורש. רופאים מתמחים שנמצאים 26 שעות על הרגליים ומטפלים בהורים שלנו. אחיות שמשגיחות על מספר חולים כל כך גדול, עד שהן קורסות. אין תורים, אין חדרי מיון קדמיים בפריפריה, אין כוח אדם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גנץ התחייב לטפל בנושא הבריאות והוסיף "מדינת ישראל היא מדינה חזקה, אני מתחייב לשים את נושא הבריאות על סדר היום שלי כראש ממשלה. אני אבקר בבתי חולים, אני אדאג שבדרום ובצפון לא מתים יותר מבמרכז, וכן- אני אמצא את הכסף כדי לתקן את המצב הזה. יהיה לי זמן לעסוק בזה ויהיה כסף- נשתמש בחלק מתמלוגי הגז, ניקח כספים קואליציונים, נגדיל את הפיריון כדי שההכנסות יעלו. אל תספרו לי שאי אפשר לפתור את זה."

צילום: אלעד מלכה

Back to top button