מבזקיםסרטוניםרצועת עזה

תיעוד מטריד: לוחם צה"ל חשוף לירי צליפה מרצועת עזה – צפו

צלם פלסטיני, חאזם מזיאד פרסם לפני זמן קצר (שבת) סרטון מטריד מאוד בערוץ היוטיוב שלו שבו נראה לוחם צה"ל באזור גדר הגבול מול מחנה הפליטים אל בוריג' שבמרכז רצועת עזה כשהוא חשוף לכאורה לעיני הצד השני ומטיל את מימיו בשטח.

הסרטון שמתעד את החייל, שנראה בבירור כשהוא לובש שכפ"ץ אך חשוף כולו וללא נשק, נמשך דקות ארוכות ואין ספק כי יכול היה להיות מטרה נוחה וקלה לביצוע פיגוע ירי מהרצועה.

על אף שמדובר באזור מסוכן מאוד עם פוטנציאל גבוהה מאוד לפיגועים, החייל המתועד נראה די שליו ונינוח ועל פניו נראה כי הוא מרגיש די בטוח לעשות את צרכיו בשטח. בסרטון אף נראים שני ג'יפים צבאיים, מימין ומשמאל צמוד לעמדת תצפית. כשהצלם מסיט את המצלמה ניתן אף לראות את ראשו של חייל נוסף מציץ מאחורי עמדת התצפית שבתוך הגבעה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יש לציין כי החייל היה יכול לעמוד מאחורי אחד הג'יפים הממוגנים על מנת שלא להיות חשוף בצורה כל כך קלה ונוחה ולהוות כמטרה לירי צליפה מהצד העזתי. הרי ברור שאם חלילה היה מתבצע ירי כזה התוצאות ללא ספק היו יכולות להיות קטלניות, ישראל כמובן לא הייתה יכולה להבליג על אירוע שכזה ומהר מאוד היינו נמצאים בסבב נוסף של לחימה.

באזור נפיץ ועוין שכזה על כל חייל וחיילת מוטלת האחריות האישית לנקוט בכל האמצעים ולהפעיל שיקול דעת בכל פעולה על מנת שלא להוות למטרות ולתת לצד השני הזדמנות לפגע בנו.

Back to top button