מבזקיםפוליטי / מדיני

חברי כחול לבן נטשו בזעם את המליאה, "ילדי הדרום סובלים מסיוטים"

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ נשא היום (שני) דברים בכנסת בנוגע למצב הביטחוני בדרום ואמר כי "נתניהו הפך את עוטף עזה לחוטף עזה, הוא מטייל בעולם ומחתים דרכונים בזמן שמרכזי החוסן קורסים. מצהיר הצהרות ומבטיח הבטחות בלי כיסוי בעוד ילדי הדרום סובלים מסיוטים. הם יכולים רק לחלום על שקט בזמן שהוא הולך ומתנתק מהמציאות".

בסיום נאומו, גנץ וחברי הכנסת של כחול לבן יצאו בזעם מהמליאה. גנץ הכריז כי הם הולכים להיפגש עם התושבים בעוטף עזה.

הנאום המלא של בני גנץ – מליאת הכנסת 10.2.20

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חברות וחברי הכנסת, מכובדיי.

בזמן שאנחנו יושבים כאן, אלפי ילדים בעוטף עזה ובדרום נכנסים לחרדה בכל פעם שהם רואים בלונים. בלונים! ילדים שרצים לממ"ד בכל פעם שהדלת נטרקת. גננות ואמהות גיבורות – שמתמודדות לבד עם המעמסה האדירה. הכיסא הריק של ראש הממשלה והנאשם נתניהו- הוא משל לתפקודו בעת הזו.

נתניהו – בשנים האחרונות הפכת את עוטף עזה, לחוטף עזה. מדי לילה, מדי יום. זה כבר לא עוטף עזה, זה חוטף עזה. אתה מטייל בעולם ומחתים דרכונים, בזמן שמרכזי החוסן קורסים. מצהיר הצהרות ומבטיח הבטחות בלי כיסוי, בעוד ילדי הדרום סובלים מסיוטים. הם יכולים רק לחלום על שקט, בזמן שאתה הולך ומתנתק מהמציאות. זה פשוט לא מעניין אותך. כי הצבע האדום לא באמת מזיז לך. והנפילות היחידות שאתה מכיר, אלה הספינים שלך שאף אחד לא קונה. והסיוט היחיד שיש לך בלילות – הוא מפני המשפט שלך, שהולך ומתקרב. תושבי הדרום פשוט משעממים אותך.

אתה אפילו לא טורח להגיע להיפגש עם ראשי הרשויות והמועצות שסופגים בלי הפסקה. רק עם מי מהם שקשור לליכוד. אתה ראש ועד הבלוק, או ראש ממשלת ישראל? החל מחודש אפריל זה נגמר. כל יום בבתי משפט, עם עורכי דין, לא זמין – לא לילדי הדרום, לא לאמהות, לא למערכת הבריאות ולא לאזרחי ישראל. אפילו לדיון החשוב הזה, שנוגע לאזרחי ישראל שסופגים בלי הפסקה, אתה וחבריך לא טרחתם להגיע. אתם מעדיפים לברבר על "החלת ריבונות" שלעולם לא תביא, במקום להחיל ריבונות בדרום הארץ.

חברות וחברי הכנסת – כל מי שעיניו בראשו, מבין שנתניהו עסוק בעצמו ולא באזרחי ישראל. במרדף שלו אחרי הספין הבא, אחרי המשך הניסיון להימלט מהמשפט, הוא סוחר בביטחון ישראל. את משרד הביטחון הוא רוקן מתוכן, מחליף בין שרי ביטחון בהתאם לצרכיו הפוליטיים. את מדיניות העמימות הוא מפרק פעם אחר פעם, באופן בוטה ומסוכן, כדי לקושש עוד שניים וחצי קולות. זו הפקרות שמסכנת את המדינה, את בניה הלוחמים ואת אזרחיה. מדינת ישראל זקוקה לקבינט ביטחוני מקצועי, לא לפורום צ׳ופרים למקורבים ומדליפנים. היא זקוקה לראש ממשלה שעסוק באזרחיה, ולא במשפט. היא משוועת לראש ממשלה שלא עושה סיבובי-אינסטגרם בטרמינלים ברחבי העולם, בזמן שהמדינה שלו סופגת טרור בלי הפסקה. היא חייבת ראש ממשלה שלא ישכח את השבויים והנעדרים- שעדיין נמצאים בשבי חמאס. אנחנו מוכרחים לשים לזה סוף.

היום אנחנו מציינים את ט"ו בשבט, חג הכנסת החצי ריקה, ואני מבקש לנטוע תקווה אצל תושבי הדרום.

בספר ויקרא נכתב- "וכי תבואו לארץ, ונטעתם כל עץ מאכל".

המטרה היא לא רק להגיע אל הארץ אלא להעמיק בה שורשים. מנהיגות היא לא רק הישרדות, אלא הדאגה לדורות הבאים. כך נעשה. כך אעשה.

אדוני היושב בראש, חברי הכנסת, מכיוון שחברי הכנסת מהקואליציה ביזו את הישיבה החשובה הזאת ולא הגיעו, ובראשם ראש הממשלה, חבריי לסיעת כחול לבן ואני נצא מהמליאה, ואני מזמין את כל חברי הכנסת מהמפלגות האחרות שמעוניינים בכך, להצטרף אלינו ולהמשיך את הישיבה בעוטף עזה, ניפגש עמם עם תושבי העוטף, תושבי הדרום. ניפגש עמם באשר הם ולא על פי דפוסי הצבעה. תודה."

Back to top button