מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: יש שתי אופציות – הסדרה עם השבת הנעדרים או הכרעה צבאית

לאחר הדיון במליאה בנושא המצב הביטחוני בעוטף, חברי הכנסת של כחול לבן קיימו היום (שני) ישיבת סיעה מיוחדת במועצה האזורית אשכול בעוטף עזה, בהשתתפות ראשי רשויות מהעוטף, על מנת לקיים שיח עם התושבים ולשמוע את צרכיהם.

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ אמר כי "צריך להגיד ביושר- שנתיים עברו מאז החלה ההידרדרות הביטחונית הגדולה בגבול עם עזה. שנתיים שהגיעו אחרי שלוש וחצי שנות שקט ושגשוג. מדינת ישראל סופגת רקטות, עפיפונים, בלוני נפץ – וממשלת נתניהו מתעלמת. בזמן הזה נתניהו עסוק בכל ספין אפשרי חוץ מאשר בחייהם של אזרחי ישראל."

"אני מבקש להזכיר, יש מודל בטחוני אחד שהצליח בהתמודדות מול הטרור מעזה – כתישה והכרעה. פגיעה קשה בתשתיות הטרור והשטח שעליו הן מתבססות – ומי שראה את עזה אחרי צוק איתן לא יישכח, וכתישה שהובילה ליותר מאלף מחבלים הרוגים." ציין גנץ והוסיף כי "גם היום, יש שתי אופציות- הסדרה שכוללת את השבת הנעדרים שלנו לביתם, או הכרעה צבאית. בכדי להכריע יידרש מחיר כואב גם מצידנו- ולצערי נתניהו מדרדר אותנו לשם מתוך הססנות ובפחדנות שמאפיינת את הפעולות שלו לאחרונה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"מי כמוני יודע את מחיר המלחמה, ואעשה הכל כדי להימנע ממנה." הבהיר בני גנץ והדגיש "אבל לא במחיר של שיבוש כולל, מתמשך ורציף של חיי האזרחים בדרום הארץ. לא על גבם של אלפי ילדים שגדלים עם תסמינים של פוסט טראומה. אני מתחייב- נשנה את המציאות. עוטף עזה תפסיק להיות החוטפת מעזה."

גנץ הודה לתושבים וראשי המועצות על עמידתם האיתנה ואמר כי יפעל ליישום התוכנית האסטרטגית שכתבו לצמיחת האזור כעוטף ישראל.

צילום: ליאור מזרחי

ח"כ יאיר לפיד אמר: "אנחנו לא פה בגלל "רק לא ביבי״, זו פשוט לא סיבה מספיק טובה. אנחנו פה בגלל שיש לנו תשובות ממש טובות לצוות הרפואי בסורוקה איך לשפר את התנאים שלהם. אנחנו פה מפני שיש לנו תוכנית עבודה איך להרים את מערכת החינוך. שהילדים בשדרות ובאופקים ובנתיב העשרה ילמדו בבתי הספר הכי טובים בעולם. אנחנו פה כדי שהילדים האלה לא ישנו בממ"דים, מוכי טראומה."

"אנחנו פה כי אנחנו יודעים איך לעשות את זה. ציין לפיד, "כי במקום שנאה ופחד והשמצות, אנחנו באים עם תוכניות עבודה. כי הגיע הזמן שמדינת ישראל תתקדם. אתם יודעים מה, הגיע באמת הזמן שהיא תתקדם מהויכוח "רק ביבי" או "רק לא ביבי". זה נגמר. זה בעבר. אנחנו פה כי אנחנו העתיד."

צילום: אלעד גוטמן

רא״ל (מיל׳) בוגי יעלון אמר כי "זו לא הרתעה, זו שחיקת ההרתעה. ואת זה חייבים לשנות." לדבריו, "מעבר לזה חיים פה אזרחים , שכולנו מכירים אותם, שהם משקפים היום את האתגר של מדינת ישראל – יכולת עמידה , כמרכיב בחוסן הלאומי שלנו. עלינו לדאוג קודם כל לאזרחים. אסור שתהיה בעיית תקציב למרכזי חוסן או 40 מיליון שח שחסרים למיגון העיר אשקלון. זו מנהיגות , כשהעם כולו מבין ומאמין ששיקוליה הם ענייניים , ולצערי זה לא קורה היום. הספק הזה , האם השיקולים ענייניים או שאנחנו חס וחלילה הולכים להסלמה משיקולים פוליטיים – הספק בקרב ראשי מערכת הביטחון, מי שגר כאן, הורי החיילים – את זה אנחנו באים לשנות. את הצימאון לשינוי אנחנו חשים בכל מקום ולכן ב- 2.3 אנחנו מתכוונים לנצח ולהחזיר את המדינה אל המסילה!"

צילום: אלעד גוטמן

רא״ל (מיל׳) גבי אשכנזי אמר: "אני יוצא מכאן תמיד בתחושה מעורבת. גאווה בחוסן של התושבים, אך תחושה של בושה, בממשלה. בושה שלא מעניקים לכם מה שצריך. שלא בשביל זה הקמנו מדינה. שום מדינה לא הייתה מקבלת את המצב הזה. ממשלה שלא יורדת להסתכל לאנשים בעיניים. נותנת תקווה. ראש ממשלה ושרים שעסוקים בדברי רהב על פעולות שנקטנו ופעולות שננקוט. זו התרברבות מיותרת ומסוכנת. אנחנו למדנו בצבא לא לדבר אלא לעשות- ובעזה צריך לעשות."

צילום: ליאור מזרחי

Back to top button