מבזקיםמשפטי/פלילי

ניסה לרצוח מאבטח במועדון באילת ונשלח ל-12 וחצי שנות מאסר

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שני) 12 וחצי שנות מאסר בפועל על עוז יעקובי, תושב עפולה לאחר שהורשע בניסיון רצח של קב"ט בפאב "הספרייה" בעיר אילת וזוכה מעבירה נוספת של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות. בנוסף הנאשם ישלם למתלונן פיצוי בסך של 100,000 ש"ח.

על פי כתב האישום, בתאריך 13.7.2018 סמוך לפני השעה 23:00, הנאשם הגיע לפאב "הספרייה" באילת בליווי שתי מכרות ושלושתם התיישבו ליד דלפק הבר.

בעקבות זאת, פנה מנהל הפאב אל הנאשם ושאל אותו אם הזמין מקומות מראש כנדרש, ומשהבין שלא הזמין מקומות מראש ביקש מהנאשם לעבור למקום אחר. הנאשם סירב לעזוב את מקומו, והתבטא בלשון בוטה כלפי מנהל הפאב. בעקבות זאת, המנהל ביקש מע.ר. שהינו הקב"ט של הפאב, לעקוב אחר התנהלותו של הנאשם בפאב ובמידת הצורך להוציאו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך, בסמוך לשעה 23:20, החל הנאשם לצעוק ולדבר בגסות אל עובד הבר, ואף איים כי אם אין בייגלה "יהפוך את המקום". המתלונן ניגש אל הנאשם וביקש ממנו לכבד את המקום, ואולם הנאשם המשיך לדבר בגסות ולהתלהם גם כלפיו, ובעקבות זאת, ביקש המתלונן מהנאשם להתלוות אליו אל מחוץ לפאב, תוך שהוא מבקש ממאבטח אחר שלא לאפשר לנאשם לשוב אל הפאב. הנאשם ניסה לשכנע את המתלונן לשנות את החלטתו, אך המתלונן סירב, וביקש מהנאשם לעזוב את המקום, ובתגובה לכך, הנאשם איים על המתלונן באומרו "לא יהיה לך טוב, אתה לא יודע עם מי התעסקת" או מילים דומות.

בעקבות זאת, גמלה בלבו של הנאשם החלטה להמית את המתלונן. הנאשם התרחק מן הפאב ובסמוך לשעה 23:50, נכנס לקיוסק "פון הום" שבמרכז התיירות באילת, וביקש מעובד הקופה סכין באמתלה כלשהי, והבטיח להחזירה בגמר השימוש. העובד נתן לנאשם סכין יפנית, והנאשם חזר אל הפאב כשהוא מצויד בסכין יפנית, פגש את המתלונן בכניסה לפאב, והשניים שוחחו על כך שהנאשם צריך לשלם את החשבון שנרשם על שמו בפאב.

לאחר דין ודברים בין השניים, העיד המתלונן כי הנאשם ביקש ממנו לגשת אתו הצידה בטענה כי הוא רוצה להוציא כסף מהכספומט כדי לשלם את חובו בחשבון בפאב, והמתלונן הסכים ושניהם הלכו יחדיו מרחק קצר מהפאב. לפתע שלף הנאשם מכיסו את הסכין היפנית, ושיסף באמצעותה את צווארו של המתלונן פעמיים בניסיון לגרום למותו. הנאשם הניף ידו בשלישית לעבר צווארו של המתלונן, אך המתלונן כופף את גופו, והנאשם פגע בסכין בראשו של המתלונן בצד שמאל ברקה. המתלונן הצליח להדוף את הנאשם והנאשם רץ לרכבו ונמלט מן המקום.

כתוצאה ממעשיו של הנאשם דימם המתלונן מהפצעים שבראשו ובצווארו, ולאחר טיפול ראשוני ועצירת הדם בשטח על ידי עוברי אורח, פונה באמבולנס לחדר הטראומה במרכז הרפואי "יוספטל" באילת כשהוא בסכנת חיים. בבית החולים הוברר כי למתלונן נגרמו חתך עמוק באורך של מעל 20 ס"מ בצוואר התחתון הקדמי, שפגע גם בשרירים, חתך באורך של כ-10 ס"מ ברקה השמאלית שפגע בשני עורקים ובשריר הלעיסה, וכן חתך שטחי נוסף בצוואר.

המתלונן הועבר לניתוח דחוף, שבמהלכו התברר כי החתך העמוק בצוואר, עבר קרוב מאוד לעורק התרדמה הצווארי, שפגיעה בו הייתה עלולה לגרום למותו. לאחר הניתוח הועבר המתלונן לטיפול נמרץ לצורך טיפול והשגחה, ושוחרר מבית החולים כעבור ימים אחדים.

תיעוד התקיפה

Back to top button