חדשות הארץמבזקים

חשד לפשע שנאה בכפר ג'ש: נוקבו גלגלי כלי רכב ורוססו כתובות

היום (שלישי) לפנות בוקר, נוקבו גלגלים של עשרות כלי רכב בכפר ג'ש ובמקום גם רוססו שתי כתובות על שני מבנים: "יהודים להתעורר", "להפסיק להתבולל".

כוחות משטרה שהוזנקו למקום החלו באיסוף ממצאים בזירה ופתחו בחקירת האירוע.

משטרת ישראל ציינה כי היא רואה בחומרה ומוקיעה כל פשעי שנאה לאומנית ותפעיל את כל האמצעים שברשותה בשילוב גורמים נוספים, לאיתור זהות החשודים ולהבאתם לדין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה נתניהו התייחס לאירוע ואמר: "אני מגנה בתוקף את כתובות הנאצה והשחתת הרכוש בכפר ג׳ש הלילה. אנחנו נמצא את מפירי החוק ונמצה עימם את הדין. איננו מוכנים לקבל התקפות כלשהן על אזרחינו."

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ אמר כי מדובר במעשה גזעני ומזעזע והוסיף, "סומך על רשויות אכיפת החוק שימצאו את העבריינים וימצו איתם את הדין."

יו”ר העבודה גשר מרצ, ח”כ עמיר פרץ, התייחס לפשע השנאה הלילה בגוש חלב ואמר כי "בכל פעם שאיש חדור שנאה מנקב צמיגים ומרסס כתובות, הוא פורם את רקמת החיים שרקמנו כאן בישראל, יהודים וערבים, ועל כן הפשע הזה הוא לא רק נגד ערבים – הוא נגד החברה הישראלית כולה."

הוא ציין כי :לאזרחי מדינת ישראל הערבים מגיע לחיות בביטחון ובבטחה. על המשטרה לפעול בכל אמצעי שברשותה כדי לתפוס את המבצעים, אך זאת צריכה להיות רק ההתחלה. האכיפה צריכה להיות מקיפה יותר, והענישה חייבת להיות מחמירה יותר, ועלינו – יהודים וערבים, לעשות כל דבר אפשרי, כדי שמקרים אלה לא יישנו."

ח״כ ג׳אבר עסאקלה מכפר ג׳ש (גוש חלב) אמר בתגובה לפשעי השנאה נגד האזרחים הערבים: "טרור בחסות המדינה, זו הגדרה הנכונה ביותר לפעולות התג מחיר שתופסות תאוצה יחד עם הקצנת השיח הגזעני במדינה וההתעלמות הגוברת מהאוכלוסיה הערבית בקרב ממשלת ישראל ושריה. נחכה לתגובות מצידם של נביאי האלטרנטיבה, בינתיים האזרח הערבי המתוסכל יכול רק לקוות שבשנת 2020 לא יישבר עוד שיא שלילי של בריונות הממסד וזרועותיו."

יו"ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, התייחס אף הוא לאירוע ואמר בתגובה למעשה הונדליזם בגליל העליון: "כל פשע שנאה באשר הוא ראוי לגינוי חריף. זו פעם שלישית שאנו עדים לפעולת ונדליזים, להשחתת רכוש ורישום כתובת נאצה בגוש חלב. זה ראוי לבדיקה מעמיקה ואנחנו מאמינים שמשטרת ישראל תמצה את הדין עם פורעי החוק."

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button