מבזקיםמשפטי/פלילי

נשלח ל-4 שנות מאסר: סיפק סמים לילדה בת 13 שנזקקה לאשפוז

בית משפט השלום בראשון לציון גזר 4 שנות מאסר בפועל על דוד גרסיאני בן 33 לאחר שהורשע, במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הדחת קטין לסמים מסוכנים, החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית וסחר בסם מסוכן.

על פי המתואר בפרט האישום הראשון, ביום 28.1.2019, יצר הנאשם קשר עם הקטינה א.א, ילידת 17.1.2006 (להלן: הקטינה), באמצעות היישומון "טלגרם" (להלן: טלגרם), במטרה לספק לה סמים מסוכנים והשניים החלו להתכתב.

במהלך ההתכתבות, מסרה הקטינה לנאשם כי היא בת 13, בעוד שהנאשם טען בפניה בכזב כי הוא בן 19. במהלך ההתכתבות הציע הנאשם לקטינה לספק לה סמים מסוכנים, תוך ששלח לה הודעות שונות, בהן כתב לה בין היתר:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"חחח את מעשנת נכון?";
"אם בא לך לעשן בואי לראשון";
"אם תירצי יותר מאוחר אני בא לפתח תקווה";
"את צריכה רטלין";
"אני לא יודע רוצה מחר? קלונקס טוב";
"יש כדורים יש ירק";
"יש לי פרוקסט10 אם את יודעת מה זה ירק יש לי פרפל קוש";
"וכן השאלה מה את מחפשת: לקבל ראש?";
"אני יכול להביא בתנאי שזה לא יהיה ברחוב את רוצה?";
"לא שתגידי למישהו שאת לוקחת. אלא מחר שאני לוקח אותך שסתם אני לא יביא גלגלים אני לא משתמש בזה ואם אני מביא זה לך";
"אם אני מביא לך גלגל את לוקחת אצלי";
"אני מעדיף שלא גם ככה אני מסתכן ושלא תספרי";
"אני לא מביא לך ככה את פאקינג בת 13: אני מבין אבל אני לא מביא לך ככה בלי שאת לוקחת איתי";
"יש לי תרופות ודברים אחרים. קוקאין ודברים שלא לגילך";
"הגלגלים שלך בדרך אליי";
"את רוצה קוק".

במהלך ההתכתבות הגיבה הקטינה בחיוב להצעותיו של הנאשם לספק לה סם מסוכן.

בהמשך שלח הנאשם לקטינה תמונות של סמים מסוגים שונים, כאשר ציין בפניה לאחר שליחת אחת התמונות בה הופיעו כדורים: "זה מעכשיו וזה הגלגלים שלך; מה יצא לי אם תקבלי את כל זה".

הנאשם אף ניסה לשכנע את הקטינה בשלב מסוים בו התכתבו לצאת מהבית במהלך שעות הלילה ולפגוש בו. הנאשם הציע שיאסוף אותה באמצעות רכב ויסיע אותה לבית הספר למחרת בבוקר, תוך שאמר לה: "את יכולה אם תעשי מאמץ אולי אני יביא לך עוד אחד"; "תגידי שאת הולכת לחברה ותכבי את הטלפון ככה כולם עושים"; "את לפי דעתי צריכה לצאת בלילה מהבית בשקט בשקט מבלי שישמעו". עם זאת, הקטינה סירבה להצעת הנאשם.

בהמשך ההתכתבות ביניהם תיאמו הנאשם והקטינה שהנאשם יגיע למחרת היום לחטיבת הביניים בה לומדת הקטינה בעיר פתח תקווה ויאסוף אותה לאחר סיום הלימודים, כל זאת על מנת לספק לה סמים מסוכנים. למחרת, בתאריך 1.3.2019, החל משעות הבוקר המוקדמות, החלו הנאשם והקטינה להתכתב פעם נוספת. במהלך ההתכתבות שלחה הקטינה לנאשם קישור ("לינק") אשר למקום הימצאה, תוך שציינה את שמו של בית הספר בו היא לומדת, זאת על מנת שהנאשם ידע היכן לאסוף אותה עם רכבו.

במהלך ההתכתבות שלח הנאשם לקטינה הודעות שונות, ובהן:

"תגידי את רוצה קרטונים";
"lsd";
"כמו אקסטה אבל שונה";
"בדרך ניקח אקסטה; אצלי נשב ואחר כך אני יחזיר אותך אם תתנהגי יפה תקבלי הפתעה לבית";
"את חייבת לא לספר לאף אחד גם לא לחברה הכי טובה שלך";
"אני אסור לי לשבת איתך";
"כי את ילדה".

סמוך לשעה 12:30, אסף הנאשם את הקטינה ברכב מסוג טויוטה והשניים נסעו לדירה בעיר ראשון לציון. במהלך הנסיעה, נתן הנאשם לקטינה חצי כדור שהכיל סם מסוכן מסוג mdma ("אקסטזי"), והקטינה בלעה אותו. בעקבות כך, החלה הקטינה להזות וחשה שהיא רואה צבעים שונים, קווים ונצנוצים.

לאחר שהגיעו לדירה, סיפק הנאשם לקטינה חצי כדור נוסף שהכיל סם מסוכן מסוג mdma, אותו בלעה הקטינה. כן נתן לה הנאשם סיגריה שהכילה סם מסוכן מסוג קנבוס, אותה עישנה.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

בשעות הערב של אותו יום החזיר הנאשם את הקטינה לביתה, כשהיא תחת השפעת סמים מסוג מריחואנה, אמפטמינים ואקסטזי. בהמשך אושפזה הקטינה בבית החולים שניידר למשך 4 ימים. משם הועברה הקטינה לאשפוז בבית החולים הפסיכיאטרי "אברבנאל" ובהמשך לבית החולים הפסיכיאטרי "גהה", שם הייתה מאושפזת גם במועד הגשת כתב האישום (ביום 19.3.2019 – ע.מ).

על פי המתואר בפרט האישום השני, בסמוך ליום 6.3.2019, החזיק הנאשם בביתו 270 גרם נטו של סם מסוכן מסוג קנבוס, מחולק ל- 54 שקיות, כדור אחד של סם מסוכן מסוג mdma ומשקל אלקטרוני.

באותו מועד החזיק הנאשם ברכב 25 גרם נטו של סם מסוכן מסוג קנבוס, מחולק ל- 5 שקיות.

על פי המתואר בפרט האישום השלישי, השתמש הנאשם בטלגרם לשם סחר בסמים מסוכנים, תוך שכינה עצמו בכינוי "ד"ר איוול", לצורך הסתרת זהותו.

בתאריך 14.12.2019, בסמוך לשעה 10:45, יצרה ג' (בגירה, ילידת 1996) קשר עם הנאשם באמצעות הטלגרם והשניים תיאמו שהנאשם יגיע לביתה של ג' במודיעין (להלן: הבית) על מנת למכור לה סם מסוכן. בהמשך הגיע הנאשם באמצעות הרכב סמוך לבית, ומכר לה סם מסוכן מסוג קנבוס במשקל של כ- 10 גרם תמורת של 700 ש"ח.

בתאריך 1.3.2019, בסמוך לשעה 02:20, יצרה ג' קשר עם הנאשם באמצעות הטלגרם והשניים תיאמו שהנאשם יגיע לרחוב חיים לנדאו בראשון לציון על מנת למכור לה סם מסוכן פעם נוספת. בהמשך הגיע הנאשם עם הרכב למקום ומכר ל-ג' סם מסוכן מסוג קנבוס במשקל 2-3 גרם תמורת סך של 100 ש"ח. בהזדמנות זו הציע הנאשם ל-ג' כדור המכיל סם מסוכן מסוג שאינו ידוע למאשימה, אך ג' סירבה להצעתו.

בתאריך 4.3.2019 בשעות הערב, התכתבו הנאשם ו-ג' באמצעות יישומון הווטאספ. במהלך ההתכתבות הציע הנאשם ל-ג' שיגיע לבית על מנת שיצרכו סמים ביחד. בסמוך לחצות, הגיע הנאשם באמצעות הרכב לאזור הבית וסיפק ל-ג' סם מסוכן מסוג קנבוס במשקל של כ- 4 גרם.

בנוסף למאסר הנאשם ישלם פיצוי לקטינה בסך 30,000 ש"ח. כמו כן, בית המשפט פסל את הנאשם מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה למשך שנתיים מיום שחרורו ממאסר.

Back to top button