חדשות הארץמבזקים

"תפקידם של אנשי צבא וביטחון לשעבר הוא לא לייעץ פוליטית"

"פורום המפקדים לניצחון" אמרו לפני זמן קצר (רביעי) בתגובה לפרסום כי אבו מאזן נעזר במסמך של "מפקדים לביטחון ישראל" כי "תפקידם של אנשי צבא וביטחון לשעבר הוא לא לייעץ פוליטית. עצם העובדה שקצינים בכירים לשעבר גיבשו מסמך בו נעזר אבו מאזן, אותו אחד ששילב ידיים עם ארגון הטרור חמאס לאחר פרסום התכנית לפני כשבועיים במטרה להתנגד אליה בכל דרך, היא טעות ערכית וחוסר הבנה של מיהו מפקד."

עוד ציינו כי "פעם, לא מזמן, אלה שהסתערו ראשונים על האויב שימשו דוגמא אישית לפקודיהם. היום אלה שמתחבאים אחרי המקלדת מובילים את ההמונים. דעתם הפוליטית אינה מעניינת, כי הם רק אנשי מקצוע. אפשר להתווכח על עמדתם בנוגע לזווית הביטחונית של התכנית, אך בוודאי שאין מקום לקצינים לשעבר, בוודאי כאלה שהשתחררו זה עתה, להיות שותפים למעשה פוליטי ועוד כזה שמסייע למכחיש שואה שעומד מאחורי הרג של ישראלים רבים".

"פורום המפקדים לניצחון"מיוזמת פורום מזרח התיכון בישראל. חברים בו קציני צבא בכירים לשעבר שמטרתם להביא לשיח של ניצחון והכרעה ולעסוק בסוגיות צבאיות וביטחוניות הנוגעות למדינת ישראל ולמזרח התיכון. חברים בו בין היתר: אלוף במיל' גרשון הכהן, תא"ל במיל' אביגדור קהלני, תא"ל צביקה פוגל, אל"מ במיל' משה פלד, תא"ל עודד טירה רס"ן עמיחי שיקלי ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"מפקדים למען ביטחון ישראל" הגיבו לטענות וציינו: "המסמך לא שלנו. העמדות שציטט לא שלנו, אבל חוץ מזה הכל בסדר. ולמי שלא מודע לעמדתנו בעניין תכנית טראמפ, כדאי להזכיר: למעלה מ-300 בכירי עבר בצה"ל, במוסד, בשב"כ ובמשטרת ישראל, החברים בתנועת מפקדים למען ביטחון ישראל, קיבלו בברכה את חידוש הדיון הלאומי סביב חיוניות. ההיפרדות מהפלסטינים, במסגרת הסדר שתי המדינות את מניעת המדינה הדו לאומית, ואת הכרזת ראש הממשלה על מחויבותו לפתרון זה."

עוד ציינו כי "יחד עם זאת התנועה התריעה ומתריעה בפני כל ניסיון לנצל את היוזמה לסיפוח שטחים חד צדדי. התנועה פונה לממשלת ישראל כדי לוודא שלא תתקבל החלטה נמהרת בלא להיוועץ בגורמי המקצוע ובלי להסתייע במסמכי תנועת המפקדים, המאגדים את הידע והנסיון הבטחוניים הגדולים ביותר שנצברו לאורך שנים רבות בהן שירתנו את מדינת ישראל. סיפוח אינו גימיק בחירות. זה מהלך רציני המחייב בחינה ודיון רציניים של כל גורמי הביטחון הלאומיים."

צילום: טוויטר / רשתות חברתיות

Back to top button