מבזקיםתאונות דרכים

יום קטלני: 3 הרוגים בתאונות דרכים, פורסם שמו של ההרוג באשדוד

אתמול (רביעי), היה יום קטלני בכבישים – שלושה בני אדם נהרגו בתאונות דרכים – בתל אביב, בכביש 31 בירידות לים המלח ובאשדוד.

התאונה הראשונה אירעה אתמול בסביבות השעה 12:15. צוותי מד"א ממרחב נגב הוזעקו לכביש 31 אחרי צומת חתרורים לדרום (ירידות לים המלח לכיוון ערד) בעקבות דיווח על רוכב אופנוע בן 26, שככל הנראה איבד שליטה והתנגש במעקה בטיחות סמוך לאחד העיקולים.

החובשים והפראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה ממושכות שבסופן נאלצו לקבוע את מותו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפראמדיקים של מד"א בוריס מנטו וזהר אטיאס סיפרו: "על הכביש סמוך לאחד העיקולים במרחק של עשרות מטרים מהאופנוע שכב הפצוע כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם חבלת ראש קשה פציעות בכל חלקי גופו. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות בסיוע רופא שהזדמן למקום וצוות המסוק של מד"א שנחת בשטח. הפציעה שלו הייתה קשה מאוד ולצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו."

סער שחורי מתנדב זק״א ערד שטיפל בזירה סיפר כי "מדובר ברוכב אופנוע בן 26 שככה"נ איבד שליטה והחליק, כתוצאה מעוצמת התאונה רוכב האופנוע איבד את הכרתו וסבל מפגיעה רב מערכתית. כשהגעתי לזירה ראיתי את האופנוע מרוסק במרחק כשלושים מטר מהרוכב. צוותי מד"א ביצעו פעולות החייאה ממושכות שבסופן נאלצו לאשר את מותו."

הוא הוסיף כי "מתנדבי זק״א ערד טיפלו במשך זמן רב בגופת ההרוג ובאיסוף הממצאים הרבים בזירה הקשה. גופת ההרוג הועברה למכון באבו כביר להמשך בדיקה וזיהוי בכדי להביאו לקבורה, נסיבות האירוע נחקרות ע"י המשטרה."

בוחני אגף התנועה של מרחב נגב פתחו בחקירת נסיבות התאונה.

צילום: דוברות זק"א

4 שעות לאחר התאונה הקטלנית בכביש 31, הוזעקו צוותי מגן דוד אדום לדרך משה דיין בתל אביב בעקבות דיווח על רוכב קורקינט חשמלי שנפגע, במהלך רכיבה ממשאית.

חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו לזירת התאונה מצאו את דניאל כהן בן ה-13 כשהוא שוכב על הכביש מחוסר הכרה והחלו בפעולות החייאה תוך כדי פיניו לבית החולים שיבא בתל השומר. מאמצי ההחייאה כשלו וזמן קצר לאחר מכן נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

חובשי רפואת חירום על אופנועי מד"א שלמה לוי ויוסף נהון, סיפרו: "הנער שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה. תוך כדי שאנחנו נלחמים על חייו, העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו במהירות לבית החולים, כשמצבו אנוש".

מתנדבי זק"א תל אביב פעלו באיסוף הממצאים בזירה וניקוי הדם על הכביש. המתנדבים טיפלו בכבוד המת וסייעו למשפחה בעריכת הלווייה והקבורה שהתקיימה בלילה, בשעה 23:30 בבית העלמין ירקון.

בוחני התנועה של המשטרה פתחו בחקירת נסיבות התאונה ונהג המשאית עוכב לתחנה לצורכי חקירה.

דניאל כהן ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
צילום: זק"א

התאונה השלישית, אירעה סמוך לחצות כאשר צוותי מד"א הוזעקו לשדרות משה דיין באשדוד בעקבות דיווח על תאונת דרכים עצמית של רוכב אופנוע. הצוותים שהגיעו למקום מצאו את שרון אוחנה, תושב העיר בן 42, כשהוא שרוע על הכביש עם פגיעה רב מערכתית, ללא דופק וללא נשימה. הם העניקו לו טיפול רפואי ולאחר ניסיונות החייאה נאלצו לקבוע את מותו.

פאראמדיק מד"א נאור סבג סיפר: "כשהגענו למקום ראינו אופנוע על הכביש , בסמוך שכב גבר כבן 42 עם פגיעה רב מערכתית, הוא היה ללא דופק וללא נשימה, ביצענו בדיקות רפואיות ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו."

אייזיק רוטנר מתנדב זק"א אשדוד שטיפל בזירה, אמר: "הלב כואב, תוך פחות מ- 12 שעות טיפלנו בהרוג שלישי כתוצאה מתאונות דרכים. כשהגעתי למקום סיפרו לנו עוברי אורח שמצאו את רוכב האופנוע מוטל על הכביש, הרוכב כבן 40 שכב במרכז הכביש כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית, לאחר פעולות החייאה פרמדיק מד״א אישר את מותו במקום, מתנדבי זק״א אשדוד טיפלו בגופת ההרוג ובאיסוף הממצאים בזירה. גופת ההרוג הועברה למכון באבו כביר להמשך בדיקה וזיהוי בכדי להביאו לקבורה, נסיבות האירוע נחקרות ע״י המשטרה."

צילום: דוברות זק"א
צילום: דוברות זק"א
שרון אוחנה ז"ל. צילום: מתוך פייסבוק

בוחני התנועה של המשטרה חוקרים את נסיבות התאונה.

שרון אוחנה ז"ל, היה אב לארבעה ילדים. הלווייתו תתקיים היום בשעה 15:00 בבית העלמין באשדוד.

דניאל כהן ז"ל בן ה-13 הוא רוכב הקורקינט הראשון שנהרג השנה. מתחילת השנה 2020 נהרגו בכבישי הארץ בתאונות הדרכים 28 בני אדם.

Back to top button