מבזקיםמשפטי/פלילי

בן 17 הפיץ סרטון מיני ברשת האינטרנט והורשע לפי "חוק הסרטונים"

בית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע קיבל את ערעור הפרקליטות והרשיע קטין בן 17 בביצוע עבירות של הטרדה מינית ופגעה בפרטיות, לפי "חוק הסרטונים".

מדובר כאמור בקטין בן 17 בעת ביצוע העבירות, שהסריט את המתלוננת מקיימת עמו יחסי מין, ללא הסכמתה, ובהמשך, הפיץ את הסרטון ברשת לשני חבריו.

הנאשם הודה בביצוע המעשים, אך ביהמ"ש השלום לנוער קיבל את המלצת שירות המבחן והחליט שלא להרשיע את הקטין. ביהמ"ש השלום הטיל על הנאשם עונש של שירות לתועלת הציבור (של"צ) ופיצוי בסך של 10,000 ש"ח למתלוננת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, במסגרתו ביקשה להרשיע את הנאשם בביצוע העבירות של הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות, זאת בשל הצורך להרתיע את הנאשם ובני נוער אחרים מהפצת הסרטונים, שכן לטענת המדינה מדובר בתופעה אשר פשטה כ"אש בשדה קוצים" וצריכה תשומות מגוונת כדי להתמודד עמה.

ביהמ"ש המחוזי קיבל כאמור את ערעור המדינה במלואו והרשיע את הנאשם בעבירות של הטרדה מינית והתנכלות ופגיעה בפרטיות.

ביהמ"ש המחוזי לנוער בב"ש (הרכב כב' הש' רויטל יפה-כץ) ציין בפסק הדין, כי בשל ריבוי פרשות מצערות וקשות של פגיעה מינית של קטינים בקטינים אחרים גם באמצעות רשתות האינטרנט, כאשר גילם של מבצעי העבירות הולך ופוחת והמעשים הולכים ומסלימים, גוברים השיקולים של מדיניות ענישה מרתיעה על פני שיקולים אישיים.

אילוסטרציה. צילום: freeimages

Back to top button