צרכנות

צוות אתר המובילים בישראל מסביר על טיפים לאריזה חכמה

מעבר דירה הוא פרויקט לא פשוט. במיוחד עלול להסתבך ולהתארך השלב הראשון שלו – אריזת כל הפריטים והחפצים שצברנו לאורך השנים. אריזה לא נכונה גם מגדילה את הסיכון לשבירת חלק מהציוד שאנחנו לוקחים איתנו, ועוד סיבה טובה להשקיע בתכנון נכון היא שבדרך זו קל יותר לפרוק ולסדר את כל הדברים בבית החדש. איך תצליחו להשלים באופן מוצלח במיוחד את שלב הכנסת כל תכולת הדירה לקרטונים? עם הטיפים הבאים:

1. אל תחכו לימים האחרונים לפני המעבר

במקרים רבים מלאכת אריזת הבית נדחית לימים האחרונים. סיבה אפשרית אחת היא שאנחנו אוהבים את כל החפצים בהישג יד ולא סגורים בתוך קרטונים, וסיבה אפשרית שנייה היא שמדובר בעבודה קשה שבאופן טבעי קשה לנו להתחיל לבצע אותה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

למרות זאת חשוב להתחיל את האריזות לפחות 3 שבועות לפני המועד שנקבע למעבר. כשאורזים בכל יום חלק קטן מהתכולה, כשכמובן מתחילים מהפריטים הלא נחוצים – למשל בגדי חורף אם המעבר הוא בקיץ, או להפך – לא צריך להשקיע יותר מדי זמן בכל יום, וגם אפשר להקדיש את מלוא תשומת הלב לכל פריט ולכל קרטון.

2. סימון כל ארגז

על כל ארגז חשוב לכתוב בדיוק מה הוא מכיל. הכיתוב צריך להופיע לפחות על שני צדדים של הקרטון, כדי שאפשר יהיה להבחין בו בבירור גם כשיש ערימה של קרטונים זה על זה. בנוסף רצוי למספר את הארגזים ולהכין רשימה מסודרת של כולם – בדרך זו גם תוכלו לבצע את הפריקה והסידור מחדש של הבית בקלות, וגם תוכלו לוודא שאף קרטון לא נעלם במהלך ההובלה.

3. מיון כל תכולת הדירה

אין שום סיבה להשקיע זמן ומאמץ עבור אריזה והובלה של פריטים שכבר לא משרתים אתכם. מעבר דירה הוא הזדמנות מצוינת למיין את התכולה, לבחון איזה חפצים באמת מועילים לכם – ולשחרר את כל השאר. את הפריטים שאפשר להשתמש בהם תוכלו לתרום לעמותות ולנזקקים, ואת השאר כדאי להשליך (לפחי המחזור או לפח האשפה, בהתאם לסוג החפץ).

4. קרטונים מלאים אבל לא כבדים מדי

כדאי לוודא שכל קרטון מלא, גם כדי שלא תצטרכו כמות גדולה מדי של ארגזים וגם כדי שהחפצים בתוך הקרטון יהיו מקובעים למקום שלהם ולא יוכלו לזוז – בדרך זו הם שמורים טוב יותר. במקביל שימו לב שאתם לא מעמיסים יתר על המידה על קרטון מסוים, כדי שהוא לא ייקרע תוך כדי הובלה.

כך למשל ספרים כדאי לארוז בקרטונים קטנים בגלל המשקל היחסית גדול שלהם. ביחד עם כוסות זכוכית או סירים שבירים אפשר לארוז מגבות מטבח שיספקו להם הגנה. בדקו איך לארוז כאן סוגים שונים של פריטים נוספים ביעילות ובמהירות.

5. מכשירי חשמל

את כבלי החשמל של המכשירים השונים כדאי לגלגל ולהצמיד למכשיר עצמו באמצעות נייר דבק. כדי להגן עליהם מומלץ לעטוף אותם, למשל עם מגבת או סדין, ולהניח בקרטון כך שהם לא יזוזו תוך כדי הובלה. כמו כן אל תשכחו לסמן את הקרטון כשביר כך שכל מוביל שמרים אותו יעשה זאת בזהירות.

6. ציוד אריזה בכמות מספיקה

כדי לא להיתקע באמצע האריזה בלי נייר דבק, פצפצים, ניירות אריזה או קרטונים, כדאי להתייעץ עם חברת ההובלות לגבי הכמויות הדרושות לכם בהתאם להיקף התכולה. הניסיון הרב של אנשי המקצוע בתחום יבטיח הצטיידות בכמות האופטימלית.

המאמר באדיבות פורטל המובילים בישראל – הובלות בכל הארץ: https://www.moving-israel.co.il

Back to top button