חדשות הארץמבזקים

צפו: נשיא המדינה בהשקת הקמפיין #לא_עומדים_מהצד

על רקע מקרי בריונות וחרמות ברשתות החברתיות והיישומונים (אפליקציות), מוביל נשיא המדינה מהלך למאבק בתופעות אלה בקרב ילדים ובני נוער • הבוקר השתתף נשיא המדינה בהשקת היוזמה #לא_עומדים_מהצד במסגרתה: הופק סרטון בהשתתפותו של נשיא המדינה, בו הוא פונה מתוך תמונתו התלויה בכיתות, אל מגוון ילדים וילדות ממגזרים שונים ומבקש מהם ׳לא לעמוד מהצד׳ כאשר הם עדים למקרי בריונות.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין השתתף הבוקר (ראשון) בהשקת היוזמה #לא_עומדים_מהצד, בבית הנשיא בירושלים. באירוע השתתפו מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב ומנכ"ל המשרד לביטחון הפנים ניצב (בדימוס) משה (צ'יקו) אדרי שסיפרו על פעילות משרדיהם בנושא לצד בני נוער, מובילי דעת קהל ברשתות החברתיות הלוקחים חלק ביוזמה וכן ראשי תנועות וארגוני ילדים ונוער.

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

את מסיבת העיתונאים על היוזמה הנחתה נועה קירל יחד עם קווין רובין והזמרת אגם בוחבוט ביצעה במהלכה את השיר "ילדה קטנה". בין המשתתפים במסיבת העיתונאים גם עומר חזן, אופק אדנק, לואי עלי, ריף נאמן, קים אור אזולאי, שירן סנדל, קארין ואריאל קליינברג ודניס. ביוזמה לקחו חלק בהעלאת עצות וטיפים: נטע ברזילי, יעל שלביה, טום אביב, אנה זק, מרגי, נבו עמרני, סטפן, מוטי טקה, ליאל אלי, טיטי איינהו, מעיין אשכנזי, אוראל צברי, גל זהבי, נטע ברזני, מגי טביבי, קטריקס, מקס ונועה כהן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המהלך בו שותפים משרד החינוך והשירות הפסיכולוגי-ייעוצי של משרד החינוך, כולל פעילות דיגיטלית נרחבת ברשתות החברתיות, עם התיוג #לא_עומדים_מהצד שהושקה באירוע.

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

"הסיפור הזה, על ילד שנושא עמו כאב כל כך גדול, הוא סיפורם של ילדים רבים, רבים מידי, סיפור של התקופה שלנו," אמר הנשיא בדבריו. "לא כי חרמות ובריונות הם דבר חדש אלא כי בעידן הדיגיטלי שבו אנחנו חיים, הגיעו גם צורות חדשות של פגיעה ושל התעללות," הוסיף.

"אני גאה לראות את כל מי שנמצא כאן היום. אנשי חינוך, משפיעני רשת ומובילי דעת קהל, ילדים, בני נוער וצעירים שהחליטו להרים את הכפפה ולומר די, מספיק. אנחנו לא עומדים מהצד. אנחנו לא עומדים מהצד כי גם אם זה לא קל זה הדבר הנכון לעשות. אנחנו לא עומדים מהצד. ובפעם הבאה שנראה תגובה פוגענית סביבנו או ברשת, אנחנו נביע התנגדות לתוכן שלה, נדווח עליה לאתר, להורה או למורה. אנחנו לא עומדים מהצד, ואם נראה ילד, או נערה, שסוחבים איתם כאב בגלל פגיעה או חרם אנחנו ניגש אליהם ונאמר: אני איתךְ, אני איתךָ. אנחנו נזכור תמיד איך זה מרגיש להיות בצד השני, הצד שנפגע, ונחשוב איך אני הייתי רוצה שיתייחסו אליי. אלימות מילולית הורגת. היא הורגת חלומות ותקוות של ילדים יום יום והיא כבר גבתה חיים ממש של ילדים שלא מצאו את דרכם החוצה מהסבל, ושמו קץ לחייהם", הדגיש הנשיא והוסיף: "כולנו גם נתקלנו במקרים של תוקפנות ואלימות מילולית. וכשאני אומר כולנו, אני מתכוון גם אל עצמי. גם אני מקבל תגובות אלימות ברשת ועל אף שאני אדם מבוגר גם לי קשה. אסור לנו להתרגל לדבר הזה, אסור לנו לעמוד מהצד כשאנחנו נתקלים בהתנהגויות שכאלה גם אם הן אינן מכוונות אלינו ישירות. בואו נבטיח היום, כולנו, יחד מצילים חיים, לא עומדים מהצד!"

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים ניצב (בדימוס) משה (צ'יקו) אדרי ציין: "המציאות המורכבת והעולם הטכנולוגי המתפתח במהירות ובצעדי ענק מכתיבים ומעידים על נחיצותו של מהלך זה, שמטרתו להניע את "העומדים מהצד" – הרוב הדומם – לנקוט עמדה, לעשות מעשה, ולא להחריש עוד כנגד חרמות, אלימות ובריונות המתבצעים כלפי ילדים ובני נוער. המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת הוקם ביוזמת השר לביטחון הפנים, חבר הכנסת גלעד ארדן, מדובר בגוף ייחודי, חדשני ופורץ דרך ברמה הבינלאומית ושותפים לו יחד המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל, משרדי החינוך, הרווחה, הבריאות והמשפטים.

זהו מערך אזרחי- משטרתי, אשר נועד להגביר את הביטחון האישי במרחב המקוון ולהבטיח הגנה על הילדים ובני הנוער ברשת. לראשונה בעולם, פועלים שוטרים ואזרחים, במטה לאומי אחד."

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך: "להיות אזרח בישראל, ולהיות בוגר של מערכת החינוך הישראלית, זה אומר להיות אדם אכפתי וערכי. אדם בעד חוש צדק מפותח, שפועל למען סביבתו, ולמען החברה בכלל. אדם שמקדם ערבות הדדית, ולא עומד מהצד. כאנשי חינוך, אנו אומרים לתלמידי ישראל – הייתם עדים לפגיעה בתלמיד? מישהו מחברכם נפל קורבן למעשה בריונות? אסור לכם לשתוק. דווחו, דברו, עצרו. אל תתנו לזה לחלוף לילדכם. זה בידכם".

Back to top button