מבזקיםצבא וביטחון

אחרי 36 שנים: נמצאה קסדת טייס הקרב שנהרג – רס"ן דני גור ז"ל

אתמול (שני) נמצאה קסדתו של חלל צה"ל, טייס קרב בחיל-האוויר, רב-סרן דניאל (דני) גורי ז"ל, בנחל פארן, כעשרה ק"מ מערבית ליישוב פארן. רב-סרן גורי ז"ל נפל בשנת 1984 במהלך טיסת אימונים בדרום הארץ.

בעקבות פרסום פוסט של מטייל בפייסבוק ביום שבת, אליו צורף צילום של הקסדה עם הכיתוב "גורי", יצרו נציגי ענף חקירות ואיתור נעדרים בחיל-האוויר קשר עם המטייל לזיהוי המיקום המדויק בו נמצאה הקסדה.

לאחר בדיקת המידע הוקם צוות לאיתור והשבת הקסדה למשפחת הטייס, שעודכנה בכלל הפרטים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צוות האיתור הורכב מלוחמים מיחידת החילוץ 669, חוקרי מבק"א (מנהל בטיחות וביקורת איכות), וצוות מסוק מטייסת 123 ("ציפורי המדבר"), שהתפצלו וסרקו בשטח עד לאיתור הקסדה.

הקסדה אותרה בדרום הארץ בנחל פארן, והודעה על כך נמסרה למשפחת הטייס. הקסדה תימסר למשפחה בהקדם על-ידי צוות חיל-האוויר.

בצה"ל ציינו כי "המאמץ לאיתור נעדרים וחללים שנפלו בעת מילוי תפקידם הוא מאמץ מתמשך וחלק מהחובה המוסרית והערכית של צה״ל, חלק ממחויבותנו למשרתים ולבני משפחותיהם. צה״ל מחויב להשיב לבני המשפחות כל פיסת זיכרון של יקיריהם אשר הקריבו את חייהם ונפלו בעת שירותם הצבאי."

צילום: דובר צה"ל

צפו: סריקות הצוות ואיתור הקסדה

צפו: דברי חוקר תאונות בענף חקירת תאונות ואיתור נעדרים במפקדת בקרת האיכות, רב-סרן א', וקצין איתור הנעדרים בפלגת מילואים של יחידה 669, סגן-אלוף ג'

רב-סרן דניאל (דני) גורי ז"ל

רב-סרן דניאל (דני) גורי ז"ל התגייס לקורס טיס בשנת 1969 וסיים כטייס במגמת מטוסי קרב. במהלך שירותו שירת בטייסת 119 במערך הקורנס, והשתתף במספר מבצעים ומלחמות ישראל.

במסגרת שירות המילואים הדריך בבית הספר לטיסה בחצרים. בתפקיד הצ"ח (הצבת חירום), שימש כמפקד קורס אימון מבצעי בטייסת 140.

ב-27 במאי 1984 ,בעת טיסת אימונים עם אחד מחניכיו, התרחשה במטוס תקלה. דני וחניכו ניסו להיפלט מהמטוס אך בשל תקלה בכסאות המפלט, לא הצליחו והמטוס התרסק כאשר שני הטייסים בתוכו- רב-סרן דני גורי ז"ל וסגן אילן רוזנטל ז"ל.

רב-סרן דני גורי ז"ל השאיר אחריו את אמו, ציפורה, שני אחיו- אמיר וניתי, ורעייתו, אופירה שהייתה בשלבי היריון מתקדמים.

כחודשיים לאחר מותו נולדה ביתו דנה ונקראה על שמו.

חיל-האוויר נמצא בקשר רציף עם משפחתו של רב-סרן דני גורי ז״ל.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button