צרכנות

QA Automation – טיפים לבדיקות אוטומטיות מוצלחות

ישנן סיבות רבות שהפכו את הבדיקות האוטומטיות למועילות עבור בודק התוכנה. שימוש ב- QA Automation יכול להבטיח סיכויי הצלחה גדולים לבדיקות שלך והחזר השקעה מרבי של זמן וכסף. הבדיקות האוטומטיות מקצרות את מחזורי הפיתוח, מונעות משימות מסורבלות שחוזרות על עצמן ומסייעות בשיפור איכות התוכנה. אך איך בעצם תחליט מתי לבצע QA אוטומציה?

קורס אוטומציה מהווה בסיס ללימוד כל שיטות העבודה וכל הדרכים לדעת מתי לבחור לבצע בדיקות אוטומטיות ומתי ידניות. שיטות שיכולות לשפר את איכות התוכנה. בדיקות יסודיות לתוכנה שלכם הן קריטיות להצלחתו של המוצר. אם התוכנה שלך לא עובדת כמו שצריך, רוב הסיכויים שאנשים לא ישתמשו בה, לפחות לא לטווח ארוך.

הליך הבדיקות הוא הליך ארוך, יקר וסיזיפי ומעל הכל – כפוף לטעויות אנוש. QA Automation לעומת זאת, מאפשר לצוות אבטחת האיכות להשתמש בכלים תכנותיים כדי להריץ בדיקות באופן אוטומטי בלי מגע יד אדם מה שעוזר למעשה לשפר את איכות התוכנה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הליך בדיקות התוכנה יכול להיות ארוך וסיזיפי

הבדיקות האוטומטיות מפנות את בודקי התוכנה להתמקד בבדיקות הדורשות את כישוריהם האנושיים הייחודיים. בכתבה הבאה סיכמנו עבורך כמה מהשיטות להבטיח שבדיקת התוכנה שלך תצליח ותקבל עבורה החזר מלא על ההשקעה:

  1. החליטו אילו בדיקות לבצע באמצעות QA אוטומציה

כשתלמדו קורס אוטומציה, תלמדו שלא תמיד ניתן לבצע בדיקות אוטומטיות, לכן חשוב לקבוע באילו מקרים השיטה הזו תועיל לתהליך הבדיקה. היתרון של בדיקות אוטומטיות קשור למספר הפעמים בהן ניתן לחזור על בדיקה מסוימת. בדיקות שצריך לבצע רק פעמים ספורות, רצוי לבצע באופן ידני. אם כך, באילו מקרים כן רצוי לבצע QA Automation?

  • כאשר יש צורך בביצוע בדיקות חוזרות ונשנות.
  • בדיקות שעלולות להוביל לטעויות אנוש.
  • בדיקות המכילות נתונים רבים.
  • בדיקות שלא ניתן לבצע באופן ידני.
  • בדיקות שדורשות זמן ומאמץ רב.

הצלחה בהליך בדיקה אוטומטית מחייבת תכנון מוקדם. כדי לעשות את זה, צריך להגדיר את המטרה של הבדיקה. הגדרת המטרה תאפשר לך לדעת אילו סוגי בדיקות לבצע מה שיעזור לך לדעת אילו פעולות הבדיקות האוטומטיות יבצעו. אנו ממליצים לחלק את הבדיקות למספר מבחנים קטנים והגיוניים כדי שתוכל לנהל אותן טוב יותר. לאחר שתסיימו עם הבדיקות הפשוטות, תוכלו לקבץ את הבדיקות לבדיקה אוטומטית אחת גדולה.

  1. בצע בדיקות תכופות ובדיקות מקדימות

בדיקות QA אוטומציה מועילות, הן בדיקות שמתחילות מוקדם ככל האפשר ורצות בתדירות גבוהה. באגים שהתגלו מוקדם, הם זולים יותר לתיקון מאשר באגים שהתגלו בשלב מאוחר של הפיתוח. ככל שתגלו יותר באגים בהתחלה, הסיכוי שתגלו באגים לקראת סוף הפיתוח יפחתו, לכן חשוב לבצע בדיקות כמה שיותר מוקדם ובתדירות גבוהה.

בצע בדיקות מקדימות באופן תכוף

  1. בחר את כלי הבדיקה הנכון

בחירה נכונה של כלי הבדיקה האוטומטי, חיונית על מנת להביא לתוצאות הרצויות. ישנם הרבה כלי בדיקה אוטומטיים וחשוב לבחור בכלי שמתאים כמה שיותר לדרישות של התוכנה שלך. אם אין כלי בדיקה תואם למה שאתה צריך, אתה יכול לבנות אותו בעצמך. אם כך, מה הם השיקולים בבחירת כלי בדיקה אוטומטי:

  • האם כלי הבדיקה תומך בפלטפורמות ובטכנולוגיות שלך?
  • האם כלי הבדיקה נגיש לבודקים בכל דרגות המיומנות?
  • האם כלי הבדיקה מכיל תכונות מגוונות ובו זמנית קלות ליצירת בדיקות אוטומטיות?
  • האם ניתן לבצע בדיקות חוזרות?
  1. חלק נכון את מאמצי הבדיקות

חשוב לזהות את רמת הניסיון והמיומנויות של כל אחד מצוות בודקי התוכנה בחברה על מנת לחלק את מאמצי הבדיקות בכלל ובפרט את בדיקות ה- QA Automation. למשל עבודת כתיבת סקריפטים אוטומטיים לבדיקות דורשת מומחה בשפות סקריפטים. לכן חשוב לתת את המשימה הזו לאדם המתאים. כמו כן, רצוי לחלק את הבדיקות בין כמה אנשים כי לפעמים אדם אחד יכול לגלות דברים שחברו לצוות פספס.

תגובה אחת

  1. בהחלט מסכים עם החשיבות של אוטומציה. אני אישית עברתי לאוטומציה אחרי 4 שנים בבדיקות ידניות אחרי הכשרה מאוד מקיפה עם המון עזרה שקיבלתי בתהליך שלי.
    ממליץ בחום למי שרוצה ללמוד אוטומציה או QA ואוטומציה אצל המכללה לאוטומציה. למדתי אצל גל שם והוא עזר לי להכס לתחום.
    הנה האתר אם רוצים
    https://automation.co.il/

Back to top button