חדשות הארץמבזקים

ח"כ לשעבר יהודה גליק נעצר בהר הבית

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק נעצר הבוקר (שלישי) על ידי המשטרה במהלך סיור שקיים עם שני חברי קונגרס אמריקנים בהר הבית. לטענת גליק, הוא נעצר משום ש"הלך באיטיות".

מהמשטרה נמסר כי גליק הגיע בשעות הבוקר להר הבית כשהוא מלווה בשני חברי קונגרס אמריקנים ובני משפחותיהם. הם סיירו בשטח הר הבית והביקור הסתיים ללא אירועים חריגים.

לאחר זמן קצר, חזר גליק לנקודת הבידוק בכניסה להר הבית (שער המוגרבים) ונכנס לשטח ההר ללא תיאום עם השוטרים והחל להסתובב בהר הבית בניגוד לכללי הביקור הנהוגים במקום, אותם מכיר מביקוריו הקודמים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המשטרה טוענת כי הוא סירב להישמע להוראות השוטרים ולהתלוות אליהם תוך המשך יצירת פרובוקציה מולם, דבר שאילץ אותם לעכב אותו. לאחר שהמשיך ליצור פרובוקציה מול השוטרים, הם נאלצו להודיע לו שהוא עצור, אך גם בשלב זה המשיך במעשיו דבר שאילץ את השוטרים לאזוק אותו. לבסוף, הוא שוחרר מהאזיקים עוד בשטח ההר ולווה ע"י השוטרים לחקירה.

במשטרה מציינים כי במהלך החודשים האחרונים, הגיע גליק מספר פעמים מדי שבוע על מנת לבקר בהר הבית, בהם כמעט כל ביקור היה מלווה בפרובוקציה שהובילה לא פעם להימנעותם של מבקרים נוספים להצטרף לקבוצתו.

בעוצמה יהודית הגיבו למקרה ואמרו: "אנו מוחים בתוקף על מעצרו של יהודה גליק הבוקר בהר הבית. כל מי שמכיר את גליק יודע שהוא נלחם על זכויות לגיטימיות ועל כן מדובר במעצר שווא וחלק מההתנכלות של המשטרה ליהודים שעולים להר. אנו קוראים למשטרה לשחרר את גליק במיידי ולשנות את החוקים שמפלים לרעה את היהודים שעולים להר".

מועמדת "ימינה" שרה ב"ק הגיבה למעצרו של ח"כ לשעבר יהודה גליק ואמרה כי "המצב שבו תחת ריבונות ישראלית יהודים לא יכולים להסתובב בהר הבית באופן חופשי ללא פיקוח משטרתי על צעדיהם היא הזויה ואבסורדית. המדיניות של רדיפה והצרת צעדיהם של יהודים בלבד היא עידוד ישיר לגורמים המוסלמים הקיצוניים. מוטב שמדינת ישראל תצר את צעדיהם של הגורמים המסיתים והאלימים ולא של יהודים שוחרי שלום שמבקשים לקיים את מצוותם".

תום ניסני, יו"ר תנועת "סטודנטים למען הר הבית" אמר כי "מעצרו של ח"כ ישראלי לשעבר באזיקים ועוד מיד לאחר סיור עם חברי קונגרס אמריקאים ממחיש את החרפה הגדולה שלנו בהר הבית – ההר לא בידינו. מזה זמן שמשטרת ישראל בחסות המשרד לביטחון פנים של השר ארדן ממשיכים להצר את צעדיהם של העולים להר הבית היהודים. אנחנו לא ניתן למצב הזה להימשך ונמשיך להיאבק עד לקבלת זכויותינו בהר".

עו"ד אייל שלי, מנכ"ל "הקרן למורשת הר הבית" מסר כי "יהודה גליק עדכן אתמול בערב אישית את השר ארדן, השר לביטחון פנים על כוונתו לעלות היום להר הבית ועל חששו מפני מעצר, הוא חש שמחפשים להתנכל לו. השר הבטיח שהכל יהיה בסדר."

הוא הוסיף כי "יהודה מרגיש טוב, אך הוא כעת ללא נעליים מפני שעלה להר הבית, לא קיבל אפילו כוס מים בעת מעצרו שנמשך עד לרגעים אלה והטלפון שלו הוחרם. גליק הסביר שעדכן מראש את עלייתו הבוקר עם חברי קונגרס, והמשטרה המתינה לעזיבתם את המקום ואז עצרו אותו בטענה מגוחכת שהלך לאט מדי. גליק מסר לי כי ימשיך להיאבק על זכותו של כל אדם להסתובב בחופשיות בהר הבית, וימשיך לכבד כל אדם באשר הוא אדם, וכך גם יעיד בחקירתו".

2 תגובות

  1. בה' בשביל מה אתה עוש את זה בשביל לשמח את אויבנו שמתבוננים בך מבוזה והרי גם אסור לעלות ליהודים לעלות להר הבית מכיון שזה איסור גמור לפי ההלכה וגם ברב עובדיה זצ"ל וגדולי ישראל התריעו לא לעלות ליהודים להר הבית

Back to top button