חדשות הארץמבזקים

מתנדב זק"א: נשבר לי הלב, הן לא הצליחו לטפל אחת בשנייה

היום (שלישי) סמוך לשעה 11:00 הוזעקו כוחות משטרה וכיבוי לדירה ברחוב אבן גבירול בעפולה בעקבות ריח חריף שעלה ממנה וחשש לחיי אדם.

הכוחות שהגיעו למקום נקשו על דלת הדירה ומשלא נענו פרצו פנימה וגילו אישה בת 81 ובתה בת 62 כשהן ללא הכרה. חובשים ופראמדיקים של מד"א בדקו כי הן ללא סימני חיים וקבעו את מותן במקום. צוות זק"א הגיע למקום, טיפל בממצאים וגופות.

מזעזע – מתחילת 2020 טיפלו מתנדבי זק״א ב- 14 מקרים של קשישים וערירים שנמצאו זמן רב לאחר מותם

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מוטי ויזל מתנדב זק"א צפון, סיפר: "כשהגעתי לזירה נשבר לי הלב, המראות היו קשים מאוד והריח היה נוראי. אישה בת 81 ובתה בת 62 נמצאו במצב ריקבון מתקדם – איבוד צלם אנוש, לאחר שנפטרו לפני למעלה משבוע ימים."

ויזל הוסיף כי "ככל הנראה שתיהן היו סיעודיות והן לא הצליחו לטפל אחת בשנייה ופשוט מתו לבד, מבלי שאף אחד יעזור או ידאג להן. השכנים סיפרו לנו שהיה ריח נוראי בלתי נסבל והם הזעיקו את כוחות המשטרה והכיבוי שפרצו לדירה ומצאו את שתי הגופות במצב קשה מאוד. לנו כמתנדבי זק"א היה מאוד קשה לראות את המצב בו הן חיו, התנאים בדירה ושהן היו לבד במצב הזה."

ויזל אף ציין כי "פרמדיק מד"א קבע את מותן של השתיים במקום. עם דמעות בעיניים טיפלנו בכבוד המת בזירה הקשה, שתי הגופות הועברו למכון אבו כביר להמשך בדיקה וזיהוי כדי להביאם לקבורה."

יהודה משי זהב יו"ר זק"א אמר כי "זה סיפור מזעזע. המתנדבים נחשפו למראות קשים מאוד. עוד יותר מזעזע שהאם והבת מתו מוות מיותר רק משום שלא הצליחו לבקש עזרה. עבר זמן רב לאחר מותן עד שמצאו אותן, וגם זה רק בגלל הריח הנוראי ולא בגלל שהן היו חסרות למישהו או בגלל שמישהו דאג להן."

משי זהב הוסיף ואמר: "טיפלנו ב- 14 אירועים קשים מתחילת 2020, ארבע עשרה קשישים וערירים שנמצאו במצב ריקבון אחרי שמתו לבד, זה חייב להיפסק! חברים, שימו לב אם יש לכם שכן כזה, בדקו בשלומו – כדי להציל את חייו רגע לפני שמאוחר מידי."

אילוסטרציה. צילום: דוברות זק"א
אילוסטרציה. צילום: דוברות זק"א

9 תגובות

  1. מדינה בפשיטת רגל חברתית ומוסרית- בשעה שמבזבזים מיליארדים על מושחת שבורח ממשפט , הרווחה מופקרת . אף שר לא מתפקד. כולם עסוקים בספינים. בושה וחרפה!!!

  2. עוד מקרה עצוב וכואב, איך 2 נשים אם ובת חולות סיעודיות ללא השגחה??? איפה הילדים, משפחה?? שכנים טובים? עובדים סוציאליים????? לו היו בבית אבות זה לא היה קורה. המדינה מחוייבת להיות בקשר ולבקר אנשים כאלה.

  3. אם הן סיעודיות בוודאי שהייה מגיע להן מטפלת.ומוזר שמתו מוות טבעי ביחד זה לא נשמע הגיוני

  4. המצב הולך ומסתבך ככל שהמדינה מתבגרת התמימות והאחדות נעלמת.
    מרמים את הקשישים גוזלים מהם מהבית או מרוקנים להם את חשבון הבנק.
    מה הפלא שהקשישים מסתגרים ורק במותם רואים באיזו מצוקה היו.

Back to top button