בריאותמבזקים

הישראלים מספינת הקורונה ביפן יצאו מחר לישראל – כל הפרטים

פינוי הנוסעים מספינת הדיימונד פרינסס החל בשעות הבוקר (שעון יפן). שניים מהנוסעים הישראלים כבר שוחררו והיתר צפויים לרדת מהספינה היום או מחר.

שגרירות ישראל בטוקיו בשיתוף צוות משרד הבריאות, העבירו לפני זמן קצר (רביעי) הנחיות לנוסעים הישראלים בדבר הירידה מהספינה והליך החזרה לישראל. על פי התכנון הנוסעים ירדו לכל המאוחר מחר בשעה שש בערב שעון יפן (בהנחה שלא תהינה תקלות בלתי צפויות) ויועברו למטוס שיביא אותם לארץ. בישראל ימתינו להם צוותים רפואיים של מד"א שיעבירו אותם לבדיקות ובידוד של 14 יום בבית החולים שיבא תל השומר.

צילום: דוברות בית החולים שיבא
צילום: דוברות בית החולים שיבא

במד"א ערוכים לפינוי הישראלים שינחתו בארץ מ"ספינת הקורונה"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שניים עשר הישראלים הנמצאים בשבועיים האחרונים בבידוד על ספינת תענוגות מול חופי יפן, מחשש להידבקות בנגיף הקורונה, צפויים לנחות בנתב"ג ביום/יומיים הקרובים. עם נחיתתם, הם יפונו באופן מבוקר, באמבולנסים של מגן דוד אדום, למרכז הרפואי שיבא בתל השומר.

החובשים והפראמדיקים של מד"א ערוכים לפינוי שניים עשר הישראלים, כשהם מוגנים בעזרת חליפה מיוחדת, מסיכה, כובע ומשקפיים, על פי הפרוטוקול הנהוג במקרים בהם קיים סיכוי להדבקה בנגיף. לאחר הפינוי, האמבולנסים יחוטאו על ידי מערכת מיוחדת, שמבטיחה שמירה על בריאותם של החולים והפצועים הבאים שיפונו בהם, ושל צוותי מד"א.

צילום: דוברות מד"א

מנהל אגף רפואה במד"א, רמי מילר אמר כי "צוותי מגן דוד אדום ערוכים במהלך כל השנה, ופועלים במיומנות ובמקצועיות בכל מקרה בו הם נדרשים למתן טיפול רפואי ופינוי של חולים החשודים כנשאים של מחלות זיהומיות. לפיכך, נושא מיגון צוותי מד"א וחיטוי האמבולנסים הוא לא דבר חדש עבורנו, ואנו מתורגלים ומנוסים בו גם בשגרה".

מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר כי "במגן דוד אדום, אנו ערוכים לפינוים של שניים עשר הישראלים שינחתו בארץ, לאחר שהייה של כשבועיים בספינת התענוגות מול חופי יפן. על מנת שלא לקחת סיכונים, החובשים והפראמדיקים שיפנו אותם, ימוגנו בערכות מלאות המיועדות למקרים מאין אלו. אנו פועלים בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם משרדי הבריאות והחוץ, עם רשות שדות התעופה ועם בית החולים שיבא בתל השומר".

צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א

היערכות הצוותים לקראת הגעת הישראלים מספינת הקורונה

פראמדיק מד"א חן ורמוס מעדכן על היערכות הצוותים לקראת הגעת הישראלים מספינת הקורונה

Back to top button