מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: לא נאפשר לנתניהו להפוך את מדינת ישראל למדינה מושחתת

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ מסר היום (רביעי) הצהרה לתקשורת בכפר המכביה ברמת גן ואמר: "על רקע קביעת תאריך משפטו של ראש הממשלה באתי לדבר איתכם היום על נורמות חוקיות ומוסר ציבורי. נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים לא יכול לכהן כראש ממשלה. לא בהיבט המוסרי-ערכי ולא בהיבט התפקודי. זו אמת פשוטה וברורה."

גנץ ציין כי "ב-17.3 ראש הממשלה יאבד את המנדט ויתחיל המשפט. ב-17.3 יעבור מכס ראש הממשלה וספסל הנאשמים. זו הסיבה שהוא מוכן לרסק את המערכות הממלכתיות של מדינת ישראל ובראשן מערכות אכיפת החוק. אין לו גבולות ואין לו אחריות למדינת ישראל. נתניהו דואג רק לנתניהו ולא לאזרחי ישראל. הוא תקף את המשטרה- ואת המפכ"ל שהוא מינה. הוא המשיך לפרקליטות. ובימים האחרונים אנחנו רואים מסע דה לגיטימיציה והשתלחויות ביועץ המשפטי לממשלה שלא נראה כדוגמתן במדינת ישראל. יועץ שהוא מינה ושעבד איתו באופן אישי כמזכיר הממשלה ושעושה את עבודתו כנאמנה."

גנץ הוסיף כי "מלבד ההשתלחויות, הוא מינה שר משפטים שכל תפקידו לפגוע בעת הזו זה במערכת המשפט ובאמון בה. תנו לי לעשות לכם ספויילר: הבאים בתור- יהיו השופטים של בית המשפט המחוזי בירושלים. אני מבקש להדגיש – מדינת ישראל אינה מדינת מושחתת, רוב נבחרי הציבור שלנו מימין ומשמאל עושים את עבודתם נאמנה מתוך תחושת שליחות. נתניהו לעומת זאת לא רוצה לעסוק בביטחון תושבי הדרום, לא להוריד את מחירי הדיור או לטפל במשבר הרפואה הציבורית. כעת, אחרי שמנענו ממנו חסינות נתניהו רוצה דבר אחד- להרכיב קואליציה שתאפשר לו להעביר חוק שיאסור להביא למשפט ראש ממשלה. מה שהוא מכנה – החוק הצרפתי. נתניהו משעבד מדינה שלמה כדי להימלט מהדין. אנחנו לא נאפשר לו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אלעד מלכה

"לכן, אני מודיע כאן שכל מי שירצה להיכנס לממשלתי, יחתום על מסמך קווי יסוד ובו התחייבות להתנגד לכל יוזמה שכזו. אני קורא לכל ראשי המפלגות להתחייב כבר היום שלא יתנו יד לחוק שכזה. במדינת ישראל אף פוליטיקאי או איש ציבור לא יהיה מעל לחוק." אמר והדגיש כי "הממשלה והכנסת לעולם לא יהפכו מקלט לעבריינים."

"כראש ממשלה" הוסיף גנץ, "אני מתכוון להיאבק באופן אישי בשחיתות השלטונית- גם בהיבט הנורמטיבי וגם בהיבט האופרטיבי. שחיתות פוגעת בביטחון הלאומי, בכלכלה ובחברה כולה. הטלתי על ח"כ יואב סגלוביץ שיושב איתי כאן, ראש אגף החקירות לשעבר, להביא לממשלה הבאה תוכנית מקיפה למלחמה בשחיתות השלטונית שתעוגן בקווי היסוד. התוכנית תובא כהחלטת ממשלה, במסגרת השנה הראשונה לכהונתה ויוקם צוות מנכ"לים ומומחים בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה שילווה את הסוגייה וקידומה כולל מעורבות אישית שלי בנושא זה."

צילום: אלעד מלכה

בין השאר, אני מתכוון להביא במסגרת ההחלטה חבילת חקיקה נגד שחיתות שלטונית:

• חוק איסור כהונה לראש ממשלה או שר שהוגשו נגדם כתב אישום בעבירות פליליות חמורות.

• תיקון לחוק הקלון שימנע ממי שהורשע בעבירות שחיתות שלטונית עם קלון, לחזור לחיים הציבוריים.

• העברת הסמכות למתן חסינות לחברי כנסת לוועדה ציבורית, חיצונית ומקצועית.

"ובנוסף" המשיך ח"כ גנץ, "הצעת חוק שכבר הגשתי להגבלת כהונת ראש ממשלה ל-8 שנים או שתי קדנציות, כדי שהסיאוב ותאוות השלטון לא יעשו לאף אחד את מה שהם עשו לנתניהו. התוכנית שלנו תכלול גם שינויים נורמטיביים נדרשים כמו הטמעת עקרונות דו"ח שמגר בנושא כללי אתיקה לחברי ממשלה ושימוש במנגנוני שקיפות בכדי למנוע מלכתחילה מנבחרי ציבור למעוד ולבצע עבירות במה שקרוי "שטחים אפורים"."

לסיום אמר, "אני מבקש לחזק את ידי כל עובדי מערכות אכיפת החוק המסורים בפרקליטות, במשטרה ובבתי המשפט הנתונים כולם למתקפות משולחות רסן מטעם נבחרי הציבור המכהנים בישראל.אנחנו נעשה הכל כדי שבעוד שבועיים- הרוח הרעה הזו תהפוך להיסטוריה."

2 תגובות

  1. שחיתות שלטונית לא תהיה הקדנציה שלך כי אתה לא תהיה ראש ממשלה אני לא מבין עוד לא היפנמתה אדם הוא זכאי כל עוד שלא הורשע .אולי אני לא מבין אבל לא הכל מותר בפוליטיקה להשמיץ להכפיש על איזה תרבות גדולתה .בדמוקרטיה כמו בדמוקרטיה אנשים נבחרים על ידי העם ומה קורה אצלכם ערב רב שנבחרו על שלושה אנשים.למה אן לכם את הכח לומר לציבור שאתם שמאל .כי אולי אתם רוצים להתעות אנשים תמימים שיצביע ולכם.עם כל הכבוד גם זו הונאה וחוזר תום לב ואתה באמת רוצה שיאמינו לך שאתה מתכוון לנקות את השטח משחיתות נו באמת קודם תשמש דוגמה.ועוד משהו גנץ אך באמת תרכיב ממשלה כשאתה פוסל את ביבי בלי ביבי זה כמובן סיבוב נוסף ואחר כך תאשים אותו שוב פעם שאין ממשלה האפשרות היחידה שלך להרכיב ממשלה זה רק הארכה אחד וטו לא ישראל ביתנו עבודה גשר מרץ מהרשימה המשותפת וכל זה במקרה הטוב שישים וחמישה חברי כנסת .נכון הייתה רמטכל אבל באזרחות אתה עדיין כנראה לא מכיר את הערבי המצוי שאם תשאל אותו לאיזו מדינה אתה משתייך בתשעים אחוז מהמקרים תשמע אני ערבי פלסטיני וגם את דתו אבל מלהזכיר את ישראל ואיתם אתה רוצה להרכיב ממשלה.איזה ביזיון.

  2. סבור שכולם ( מעבר לעדר הטפשים שתומכים בו) טיפשים,
    גנץ ספר קודם היכן 50 מיליון הדולרים של המימד החמישי " שהתאדו "
    ספר איך " קיבלת" 50 מיליון שקלים מהמשטרע!?
    גנצי ספר על " עלילותך " בכפר הירוק,
    ספר " איך הכנסת " את הדוסית מחמד שלך לכנסת,,,
    ועוד,,,, ועוד,, ואז תבוא עם הפוזה של הטהרן,, אתה מושחת מכף רגל ועד,,,,
    וזה הרבה הרבה,,,

Back to top button