מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: נחוקק חוק של יאפשר לנבחרי ציבור שסרחו לחזור לחיים הציבוריים

יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ נשא היום (חמישי) דברים בוועידת השלטון המקומי וקרן קיימת לישראל למנהיגות. "בשנים האחרונות ראינו נשיא, ראש ממשלה, רב ראשי וראש עיר נכנסים לכלא." אמר גנץ והוסיף, "אלו תמונות שצריכות לזעזע ולהעציב כל אזרח במדינת ישראל בלי קשר לעמדותיו הפוליטיות."

לדבריו, "המצב הזה פוגע באמון של הציבור בנו, נבחריו. אתמול הצגתי ביחד עם ח"כ יואב סגלוביץ' חלקים מתוכנית לאומית למלחמה בשחיתות שאני מתכוון להוביל. שמירה על טוהר המידות היא לא סיסמה, אלא ערך משמעותי. אני מתכוון להכניס לקווי היסוד של ממשלת כחול לבן התחייבות לא לקדם שום חוק שימנע חקירת אנשי ציבור, כפי שמתכנן נתניהו לחוקק, אם יצליח חלילה להרכיב את קואליציית החסינות. נחוקק גם את חוק הקלון, שלא יאפשר לנבחרי ציבור שסרחו לחזור לחיים הציבוריים. ונעביר את הסמכות למתן חסינות לחברי כנסת לוועדה חיצונית ומקצועית, כולל חברי כנסת לשעבר, כדי שלא נגיע למצב האבסורדי שבו אנחנו נמצאים של בחירות בפעם השלישית. כל זה רק משום שיש לנו ראש ממשלה שעובר ב-17 למארס מכסאו במשרד ראש הממשלה, לספסל הנאשמים. אני מתכוון להחליף אותו, ולהתחיל לעבוד עבור האזרחים. אלו שיצביעו לי ואלו שלא."

גנץ התייחס ליוזמות האחרונות ברשויות המקומיות ואמר כי "בחודשים האחרונים ראינו ניצנים של יוזמות עצמאיות מצד ראשי ערים ורשויות, ואין לי אלא לברכם על כך. אני מאמין בצורך להסדיר את יחסי דת ומדינה קודם כל ברמה המקומית. אין סיבה לא לאפשר לראשי הרשויות לקבל החלטות – על התחבורה הראויה בשבת, על פתיחת אזורי מסחר בשבת, וגם על נושאים נוספים כמו סדרי עדיפויות בחינוך על פי אופי האוכלוסייה. אין מי שמכיר את צרכי התושבים טוב יותר, מראש הרשות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גנץ הוסיף, "אני מתכוון לבחון את שיטת המאצ'ינג (matching) שמקשה על רשויות חלשות במקום לסייע להן, ולהעריך מחדש את סוגיית הדירוג הסוציו-אקונומי שספק אם משקף כראוי את הצרכים האמתיים של הרשויות. אני אביא לכנסת את חוק הרשויות המקומיות, שירחיב את סמכויות ראשי הערים והמועצות. כל זה במצע של כחול לבן ובתוכניות של כחול לבן. זה הולך לקרות."

יו"ר כחול לבן רא"ל (מיל') בני גנץ

תגובה אחת

  1. נכון לעכשיו מה שחשוב : לאחר הבחירות , תהיה למדינת ישראל ממשלה , ולא יהיה צורך ללכת לבחירות פעם רביעית ; או שהליכוד וכחול לבן ירכיבו את הממשלה , כאשר שנתיים וחצי הליכוד , ושנתיים וחצי כחול לבן .

Back to top button