חדשות הארץמבזקים

תם עידן שדה דב: במקום יוקמו 16 אלף יחידות דיור ומבני מסחר

81 שנים לאחר הקמתו, משרד הביטחון החזיר לרשות מקרקעי ישראל את שטח נמל התעופה על שם דב הוז ("שדה דב") 802 דונמים שפונו והפכו לרצועה חולית ענקית, ישמשו להקמת 16 אלף יחידות דיור ועשרות אלפי מ"ר של שטחי מסחר.

נציגי משרד הביטחון וצה"ל הגיעו היום (חמישי) להיפרד בפעם האחרונה מנמל התעופה ובסיס חיל האוויר המיתולוגי "שדה דב" ולציין בטקס סמלי את מסירת השטח, שפונה בחודשים האחרונים, לידי רשות מקרקעי ישראל. אנשי אגף אמון (מבצעים,לוגיסטיקה ונכסים) מיחידת מתוו"ה של משרד הביטחון, המובילים את הסכמי שוה"ם, חתמו על שטר שחרור השטח ומסרו אותו לידי נציג רשות מקרקעי ישראל, עמיר גילת- מנהל מרחב השמירה ת"א מרכז.

שדה דב נסגר סופית בחודש יולי 2019, על-פי החלטת הממשלה. אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, שהוביל את המבצע, פינה למעלה מחצי מיליון מ"ר של מבנים צבאיים, סככות מטוסים, גדרות, משטחי אספלט, משטחי בטון וכמובן את מסלול ההמראה באורך 1,741 מטרים. בנוסף, פונו כ-2,500 מטר של גדרות היקפיות. מגדל הפיקוח הוכרז כמבנה לשימור ויישאר כשטח ציבורי בשכונת המגורים העתידית שתוקם במקום. פינוי המחנה הוא חלק מהסכם שוה"ם לפינוי והעתקת מחנות צה"ל ממרכזי הערים, לקראת שיווקו להקמת אלפי יחידות דיור ושטחי מסחר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות משרד הביטחון
צילום: דוברות משרד הביטחון
צילום: דוברות משרד הביטחון
צילום: דוברות משרד הביטחון

תגובה אחת

  1. יום עצוב. קשה להאמין שאין שדה תעופה חלופי קרוב לאיזור המאוכלס ביותר בארץ!!!!

Back to top button