בריאותמבזקים

להתמודדות במצבי לחץ: הקו הפתוח של משרד החינוך החל לפעול

מוקד הקו הפתוח של משרד החינוך החל לפעול הבוקר (ראשון) מהשעה 8:00 וכבר נקלטו פניות רבות מהורים. הקו מאויש על ידי מומחים להתמודדות במצבי לחץ וחירום מטעם השירות הפסיכולוגי ייעוצי. הקו נותן מענה רגשי להתמודדות עם המצב והוא יפעל עד לשעה 19:00.

במשרד החינוך מדגישים כי הקו לא נותן מענה בנושאים בריאותיים ובעניין זה, יש לפנות למשרד הבריאות.

ממשרד החינוך נמסר כי לפי שעה התקבלו 166 שיחות בקו. עיקר הנושאים שעלו: טיולים שנתיים, מסעות לפולין, בידוד של בני משפחה וחברים ולמידה מקוונת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הטלפון של הקו הפתוח: 073-3931111
מספר נוסף: : 1800-25-00-25

הקו הפתוח של משרד החינוך. צילום: משרד החינוך
הקו הפתוח של משרד החינוך. צילום: משרד החינוך

כמו כן, במשרד החינוך מפרסמים הבוקר הנחיות כיצד לשוחח עם התלמידים על נושא הקורונה:

לעשות אבחנה בין שמועות לעובדות: מומלץ לשאול את התלמידים מה ידוע להם ומה הם שמעו על נושא הקורונה. בדרך זו יש לאיש החינוך הזדמנות לעשות אבחנות בין שמועות לעובדות ולסייע לכולם לארגן את רצף העובדות. ארגון כזה נותן נקודות אחיזה והתחלה של תחושת שליטה. חשוב להסביר את הסכנה שבהעברת מידע לא מבוסס.

לתת מידע מדויק: כדאי לתת מידע מדויק בהיר וקצר בלי להפחיד ובלי להוסיף "נבואות", או דאגות מוגזמות. ההסברים צריכים להינתן באופן פשוט, רגוע ומרגיע וללא פרטים מיותרים. חשוב גם להימנע מדרמטיזציה ולחזק תחושות שייכות וביטחון.

להתאים את השיחה לגיל ההתפתחותי של הילדים וליכולות ההתמודדות שלהם עם המידע.

השיחה תיעשה עם מבוגר אחראי ומשמעותי לילדים. בדרך זו יש לנו שליטה על הפרשנות למציאות שמעוצבת אצל הילדים. חשוב לזכור שהילדים מבינים את המציאות דרך המבוגרים המתווכים להם אותה.

לתת תשומת לב לילדים חרדים במיוחד: ילדים שונים (וגם מבוגרים) מגיבים בצורה שונה. חשוב לשדר אמון ביכולת ההתמודדות של הילדים, אך גם להיות ערניים לילדים הזקוקים להתייחסות מיוחדת. יש לגלות רגישות לשונות בין תלמידים ולקחת בחשבון את המאפיינים האישיים של כל אחד.

תגובות רגשיות: צפויה קשת רחבה של תגובות: יהיו כאלה שיתנהגו כרגיל ויהיו שיגיבו בפחד, דאגה, הימנעויות, קשיי שינה ועוד. חשוב לדעת שכל קשת התגובות מוכרת ואפשרית.

לשמור על השגרה: חשוב לשמור על שגרה היות ויש בה מסגרות חשיבה וחיים מוכרים ונורמליים שמהווים עוגן ונקודת אחיזה, גם כאשר יש חלקים של אי ודאות המעוררים חששות.

לתת תפקידים: כדאי לכוון את הילדים לפעילות אקטיבית. מילוי משימות פשוטות ואף יזומות מסייע להחזרת תחושת ביטחון ושליטה. לדוגמה: ניתן לתת לתלמידים לחקור את הנושא ולכתוב זהירות לכיתה, לדאוג שיש סבון ליד כל כיור, תורנות ניקיון.

Back to top button