בריאותמבזקים

משרד הבריאות: האתרים והזמנים בהם שהתה הקבוצה הקוריאנית

בעקבות קבוצת התיירים מדרום קוריאה ששהתה בישראל בין התאריכים 8.2-15.2 ולאחר ש-9 מהם אובחנו כחולים בקורונה לאחר חזרתה לדרום קוריאה, התקבלו במשרד הבריאות מספר החלטות על מנת לבלום את התפשטות הנגיף בישראל.

על פי ההנחיות, כל מי שהיה במגע עם הקבוצה הצליינית מחויב לבידוד בית עד שיחלפו 14 יום ממועד המגע האחרון עם הקבוצה.

בנוסף – כל מי שהיה בדרום קוריאה או יפן ב-14 יום האחרונים – חייב להיות בבידוד בית עד שיחלפו 14 ימים ממועד עזיבתו את המדינות האמורות, זאת בנוסף לשבים מסין, הונג קונג, מקאו, סינגפור ותאילנד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החל ממחר (שני) בבוקר תימנע כניסה של מי שאינם תושבי או אזרחי ישראל וששהו בדרום קוריאה ויפן ב- 14 הימים טרם הגעתם לישראל.

בנוסף, מי שהיה בטאיוואן, איטליה או אוסטרליה ב-14 הימים האחרונים ומפתח תסמינים של מחלה, צריך לפעול לפי ההוראות של המשרד ולהיבדק.

בנוגע לדיווח מדרום קוריאה אודות 9 תיירים מקבוצה ששהתה בישראל בין התאריכים 8.2-15.2 ושאובחנו כחולים בקורונה לאחר חזרתה לדרום קוריאה – החקירה האפידמיולוגית לאיתור המגעים של קבוצה זו בישראל ממשיכה.

משרד הבריאות מבקש להנחות את הציבור בישראל, להלן :

כל מי שהיה במגע הדוק (במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות) עם חברי הקבוצה בהתאם למועדים והמקומות אשר יפורטו להלן מתבקש להיכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד כל הבריאות בטלפון כוכבית 5400.

כמו כן במידה ומתפתחים סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים), יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות משרד הבריאות באתר תוך הודעה מראש ועל פי ההנחיות של המשרד.

כל מי שהיה במקומות ובזמנים הרלוונטיים שיפורטו להלן אך ללא מגע הדוק, לא נדרש להכנס לבידוד אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים).

במידה ומתפתחים תסמינים יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות באתר המשרד.

להלן פרטי האתרים והזמנים בהם שהתה הקבוצה:

2 תגובות

  1. ממש בדיחה. איך זה בדיוק יעצור את ההתפשטות? ומה עם מי שבא במגע עם אותם האנשים שרק עכשיו נכנסים לבידוד? מדינה של חלמאים שלא נקטה באמצעי זהירות מלכתחילה.

  2. מה עם כל מי ששהה לידם – בנמל התעופה באחד התורים או המעברים… הרי אנשים מצטופפים במרווחים של פחות מ2 מטר…
    או שהיו יחד במטוס בו הגיעו?

Back to top button