צרכנות

סקירת סוגי פתרונות חימום לבית ולחוץ

איך שומרים על סביבת המגורים חמה ונעימה וכיצד ניתן ליהנות גם מבריכה מחוממת לאורך כל ימות השנה? בשנים האחרונות מושקעים משאבים רבים בפיתוח, מחקר וייצור מערכות סולאריות המאפשרות לספק חום הן לחללים הפנימיים והן למרחב החיצוני בדרכים שמבוססות על אנרגיה חוזרת המתאימה מאוד למי שמעוניין בפתרונות ירוקים וידידותיים לסביבה ובחיסכון אנרגטי.

קולטים את השמש – מחממים את מי הבריכה
בתחום החימום ניתן למצוא מגוון פתרונות ביניהם כאלה המתבססים על אנרגיה סולארית אשר מקורה בקרינת השמש מתקני האנרגיה כמו למשל, קולטים, מבצעים המרה של הקרינה האלקטרומגנטית שמגיעה מהשמש לצורך אנרגיה תרמית או לחשמל. במדינת ישראל השמשית פתרון זה נחשב למוביל במיוחד לצורך חימום מים של בריכות שחייה. חימום זה מבוסס על משאבת חום המיועדת לחימום המים בדרך אקולוגית וחסכונית במיוחד כאשר בפועל מדובר בתהליך פיזיקלי אמין שעלויות האנרגיה שלו נמוכות, נטול דלקים במינימום תחזוקה.
מעבר לכך, חימום בריכה מבוסס על משאבת חום מביא לחיסכון ממוצע של 75% בעליות החימום בהשוואה לסולר וחשמל.
הודות לחימום מי הבריכה באמצעות משאבת חום ניתן להפיק מים בטמפרטורות בהתאמה אישית אפילו גבוהות ובימים הקרים בהתאם לגודל הבריכה כולל אפשרות להתקנת משאבת חום מושתקת וכך להאריך באופן משמעותי את עונת הרחצה. כל שצריך זה להתקין קולטים על הגג או הפרגולה או כל מקום שבו הקולטים חשופים לשמש כאשר מספר הקולטים תלוי גם בגודל הבריכה  מי הבריכה חודרים לקולט ומוזרמים למעלה ומתחממים על ידי קרינת השמש כפי שנקלטה בצינורות והמים לאחר שהתחממו חוזרים לבריכה חמים ונעימים.

למגוון פתרונות לחימום הבית של חברת סולארי >>

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החום עולה מלמטה למעלה ומחמם את הרצפה
לפנים הבית קיים פתרון דומה המשתמש במשאבת חום לצורך חימום תת רצפתי, שנחשב לאלטרנטיבה נהדרת לחימום ממגוון סיבות. ראשית, זו מערכת שמותקנת מתחת לאריחים כך שהיא סמויה וניתן לשמור עמה עם המראה האסתטי של המרחב. שנית, החום מתפזר בצורה אחידה בחלל ואין צורך לעמוד מול מקור החום עצמו ואפשר ליהנות גם מהליכה ברגליים יחפות כולל ביציאה מחדר הרחצה. אין סכנת התלקחות או כוויה בשימוש פתרון חימום זה וגם החום עצמו נעים ואינו מייבש כמו מקורות חימום אחרים. המערכת עצמה לא זולה, אבל מדובר בחיסכון ארוך טווח הכולל גם אפשרות התממשקות למערכת בית חכם ושליטה בטמפרטורה בהקצאה ייחודית לכל חלל וחלל. כלומר, אין צורך לחמם חדרים ריקים וכל משתמש יכול לווסת את הטמפרטורה בהתאמה אישית לצרכיו לפי החלל בו הוא שוהה. קיימות שתי מערכות מרכזיות לחימום תת רצפתי: האחת מבוססת על חימום חשמלי והשנייה עושה שימוש בגוף חימום שמחמם מים הנחשבת לאופציה המועדפת על פני רבים בשל החיסכון ארוך הטווח שטמון בשיטה זו. במקרה זה החוק הפיזיקלי שחום עולה מלמטה למעלה מאפשר את חימום הבית דרך הרצפה כאשר חשוב לפנות לחברה מובילה שתדע לאפיין את המערכת ולהחליט על מספר צינורות המים בהתאם לגודל המרחב ולבצע התקנה מקצועית. מומלץ לשלב את מערכת חימום תת רצפתי כבר בתהליך הבנייה או השיפוץ על מנת להימנע מהרמת אריחים בהמשך ובכל מקרה, חשוב לדעת שהמערכת מתאימה כמעט לכל סוג אריח מפרקט ועד קרמיקה. המשטחים מתחממים הודות למערכת המורכבת שנמצאת מתחת לאריחים הכוללת רכיבים כמו מדי זרימה שסתומים, משאבת סחרור וכדומה. גם במקרה זה כמו בחימום מי הבריכה מדובר בבקר אוטומטי המאפשר את וויסות הטמפרטורה. כאשר יש כבר צנרת מתחת לרצפה ניתן לעיתים להסב אותה לצורכי חימום, אך יש להתייעץ בנוגע לכך עם אנשי המקצוע הרלבנטיים וכמובן, לוודא שלא יקרה מצב של נזילה וכן שמשתמשים בגופי חימום עמידים ואיכותיים שעומדים בתקנים המחמירים ובסטנדרטים גבוהים של איכות.

 

Back to top button