מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: נפסיק את מדיניות "הנייה מאיים – ונתניהו משלם"

יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ נשא הבוקר (שלישי) דברים בכנס ירושלים של עיתון בשבע ואמר כי "נתניהו הולך להודיע שזו תהיה הקדנציה האחרונה שלו- אני לא מאמין לו ומציע לאף אחד לא להאמין אחרי שאמר שיקצוב את כהונתו לשתי קדנציות".

יו"ר כחול לבן הוסיף כי "בכנסת ה-22, זו שמתפזרת שוב, הגשתי הצעת חוק לקציבת כהונת ראש ממשלה. 8 שנים או שתי קדנציות- ומספיק. נתניהו לעומת זאת נמצא בתפקידו כבר 11 שנים ברצף. זה משחית כל אדם. ופתאום הוא שולף רפורמות ותוכניות ומתחייב להגשים אותן- מלגליזציה ועד סיפוח. אני אעשה לכם ספויילר. עכשיו הוא מתכוון להודיע שזו תהיה הקדנציה האחרונה שלו. שנשארו רק "כמה מהלכים היסטוריים" שהוא לא הספיק לטפל בהם ב-14 שנות שלטון. שיש 6 רפורמות שהוא צריך לעשות כדי לתקן את מה שהוא לא עשה. אני לא מאמין לו, ומציע גם לכם לנהוג כך. הוא רוצה רק דבר אחד- את "חוק ההימלטות" שיאפשר לו להימנע מהעמדה לדין בשוחד, מרמה והפרת אמונים."

צילום: משה ביטון

גנץ התייחס אתמול גם למצב הביטחוני ולהודעתו אמש שימנה את גבי אשכנזי לשר ביטחון לאחר שיקים ממשלה אם יבחר לראשות הממשלה ואמר: "אתמול הייתי, שוב, ביחד עם גבי אשכנזי, שיהיה בעזרת השם שר הביטחון בממשלה הבאה שאקים, בדרום הארץ. המציאות שם בלתי נסבלת. גננות שמעבירות לילדים תדריך הקפצה לממ"ד, כמו מ"מ במחלקת צנחנים. המציאות הזו נולדה אך ורק מהססנות והיעדר יוזמה. אני יודע היטב את מחיר המלחמה, אבל המחיר של פגיעה יומיומית בחיי האזרחים בדרום- גדול יותר למדינה ריבונית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: משה ביטון

"כשאני אהיה ראש ממשלה וגבי יהיה שר ביטחון נפסיק את מדיניות "הנייה מאיים- ונתניהו משלם", אמר גנץ והוסיף, "נחזיר את הסיכולים הממוקדים כל עת שהירי לא נפסק, ואם לא תהיה ברירה נצא למבצע שיחזיר את ההרתעה כמו זו שהושגה בסוף צוק איתן. מבצע שהשיג הישגים שנתניהו מחק בשנתיים האחרונות. אחרת- לא נוכל להסתכל לילדי הדרום ששוב לא יצאו הבוקר ללימודים בעיניים. אני מתכוון לנהל קבינט ביטחוני וסגור, ולא לזלזל בשרי הביטחון ובחברי הקבינט שאני עצמי מיניתי. שני המינויים האחרונים של שר ביטחון נעשו תוך זלזול."

בני גנץ נואם בכנס ירושלים ה-17!

תגובה אחת

Back to top button