חדשות חוץמבזקים

"אנטישמיות בלתי נסבלת": מצעד השואה בקרנבל המסורתי בספרד

ילדים צעירים צעדו ברחובות עם טלאי צהוב על דש בגדיהם, נערות רוקדות כשהן לבושות במדי אסירי מחנות ההשמדה עם מספר מוטבע ודגלי ישראל בידיהן, ומאחוריהן ליוו אותן במוסיקה רועשת וקצבית קצינים נאצים במדי אס אס עם כלי נשק בידיהם. המראה המזעזע הזה הוצג ביום שני האחרון בקרנבל שהתקיים בעיר קואנקה שבמחוז קסטיליה-לה מנצ'ה בספרד.

בהמשך התהלוכה, כשהנושא שנבחר כאמור על ידי מפיקי האירוע היה תצוגת השואה, הוצגו רקדנים בלבוש נאצי עם צלבי קרס ועל במות גדולות שהוסעו על ידי "רכבת" ו"אופנוע" נבנו מיצגים שדימו את המשרפות באושוויץ, עם ארובות. בהמשך התהלוכה אף הוצג טנק גרמני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תמונות מהאירוע המזעזע הופצו ברשתות החברתיות וגררו ביקורות קשות מצד שגרירות ישראל בספרד שגינתה את "מפגן האנטישמיות הבוטה" מטעם איגוד התרבות אל צ'אפארל ("El Chaparral") שארגן את האירוע.

שגרירת ישראל במדריד, ד"ר רודיקה רדיאן-גורדון הגיבה לאירוע וכתבה, "אני דוחה בתוקף וסולדת מהתצוגה המשפילה והמבישה של השואה שהתרחשה בקרנבל קמפו דה קריפטנה. זו פגיעה בזיכרון קורבנות השואה וביטוי בלתי נסבל של אנטישמיות".

הקרנבל המסורתי שהציג את השואה באופן זה גרר גינויים רבים במדיה החברתית ברחבי ספרד.

דימס דונט, מורה בבית ספר מקומי היה עד למצעד ונחרד. הוא צילם תמונות ושיתף את תחושותיו עם כלי תקשורת מקומי, תוך כדי שהוא מביע בפני המראיין זעזוע ואמר "פשוט לא האמנתי למראה עיני. לא היינו מודעים למה שעומד להתרחש. זה היה נורא".

Photos by Dimas Donate

מועצת העיר קמפו דה קריפטנה, הרשות האחראית על בימת אירוע הקרנבל, נאלצה לפרסם הצהרה ביום שלמחרת (אמש, שלישי). בהצהרה הסבירו כי האגודה התרבותית הצהירה כי בכוונתה להציג את השואה כנושא בקרנבל, אך ההבנה הייתה שהיא תהיה "מחווה למיליוני האנשים שמתו שלא בצדק בהשמדה במלחמת העולם השנייה ".

עוד ציינו במועצת העיר כי "בבקשת האגודה להשתתף במצעד אף ציינה זאת כי בכוונתה "להזכיר את אחד האירועים הבלתי נתפשים בתולדות האנושות – השואה".

"לפי מה שהוסבר לנו המצעד היה צפוי לייצג "גינוי חזק של השואה", עם זאת ברגע שראינו כי המצעד גרר ביקורות קשות והבנו שהמטרה להנציח את קורבנות השואה לא הושגה החלטנו שמצעדים נוספים שתוכננו לאירועי הקרנבל על ידי אותה להקה בעיירות הסמוכות – בוטלו כעת", נמסר בהצהרה.

2 תגובות

  1. כן יהיה רצון וכל שינאתם של הקתולים תבוא עליהם צאצאי האינקוויזיציה שהשינאה זורמת בדמם אנשים פרימיטיבים נשארו פרימיטיבים ימח שמם

  2. מי יתן ונגיף הקורונה ישמיד את כול העיר שאפשרה מעשה ניפשע וו כזה בתחומה

Back to top button