צרכנות

מתכונים קלים ובריאים לארוחה טעימה בקלות בבית או בעבודה

אורח החיים בעולם המערבי מחייב אותנו לעבוד שעות רבות ואנו מבלים מידי יום שעות ארוכות מחוץ לבית, לכן לעיתים אנו מדלגים על ארוחות או לא מקפידים על תזונה נכונה, בריאה ומאוזנת. כדי לשפר את איכות החיים ולהקפיד על תזונה נכונה ובריאה יותר כדאי להכיר מתכונים קלים ובריאים שכל אחד יכול להכין תוך זמן קצר, בבית ולפעמים גם בעבודה שיעזרו לסדר את היום ולענות על "קרקורי" הבטן הקטנים בין ארוחה לארוחה.

מתכונים בריאים ופשוטים להכנה מאפשרים לנו לגוון את התפריט והתזונה, להימנע ממאכלים עתירי נתרן, סוכר וחומרים משמרים, כמו כן אנו יודעים בדיוק מה נכנס לפה שלנו בניגוד לאוכל מוכן שאנו מזמינים ממסעדות או קונים בסופר.

להכין אוכל מהיר וקליל בבית או בעבודה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אפשר להכין מתכונים קלילים ומהירים כמו פסטות עם רוטב עגבניות או שמנת, אורז או פירה, אך רבים מעדיפים את הגרסה הפשוטה יותר ובוחרים להכין מאכלים מוכנים שרק צריך לחמם או לטגן. אוכל מוכן וקפוא כמו בורקסים, פיצות, מלוואח וג'חנון נחשב למנחם, הוא גם טעים מאוד אך יש לזכור כי מדובר באוכל תעשייתי עם נתרן בשיעור גבוה וכמות גבוהה של שומנים רוויים וסוכר. לכן, עדיף להימנע מאוכל כזה ועדיף להשקיע כמה דקות ולהכין אורז מלא עם או בלי ירקות, פסטה טרייה עם רוטב ביתי טעים העשוי מרכיבים איכותיים, ואפשר גם להכין פירה עם תבלון עדין.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי פסטות, אורז רגיל ואפילו פירה – שאפשר להכין תוך פחות מעשר דקות, עדיפים על המזון המוכן והמעובד שבמקררים, אך עדיין לא מדובר במזון שנחשב לבריאותי במיוחד. במקום זאת, עדיף לחפש מתכונים אלטרנטיביים שקל להכין עשירים בירקות ובחלבונים, כדי לשמור על תפריט איכותי ובריאותי יותר.

רעיונות למתכונים בריאים ומהירים להכנה

סדר היום הלחוץ לא מותיר לנו הרבה פנאי לבישול ארוך ומורכב, לכן כל אחד חייב להכיר כמה מתכונים בריאים אך מהירים ופשוטים להכנה. במקום עוד מקרוני עם רוטב או ארוחת הכוללת אורז וירקות מבושלים, אפשר לחפש מתכונים לקציצות ירק, לסלטים רעננים ועשירים במינרלים, ויטמינים וסיבים תזונתיים, וכדאי ללמוד גם כיצד להכין חזה עוף ודג סלמון.

יש מגוון רחב של מתכונים המבטיחים לכם ארוחה טעימה בזמן קצר וללא ידע בשיטות בישול מתקדמות ומורכבות. אפשר להכין קציצות ירק בפחות מרבע שעה עבודה, את הקציצות אפשר לטגן במעט שמן זית, או לאפות בתנור.

כמו כן, קל להכין מנה של דג סלמון, עדיף לבחור נתח טרי של סלמון, לבקש כבר במעדניה לטפל בניקוי הדג ובעצמות ולפלט אותו, למרוח את הדג במרינדה כמו סילאן וטריאקי וליצוק מעל שמן זית. יש להכניס את הדג לתנור מחומם מראש למשך 10 עד 15 דקות בלבד. לצד הדג אפשר להגיש פירה, אורז מלא או ירקות אפויים בתנור, ויש לכם ארוחה שלמה ומשביעה המכילה את כל אבות המזון ומבטיחה לכם גם טעמים עשירים ונפלאים. 

גם קציצות עוף או ירק קל יחסית להכין, אלו מתכונים שגם הילדים אוהבים ותוך כרבע שעה בלבד יש לכם ארוחה לתפארת. כדי להכין קציצות עוף ברוטב עגבניות יש לקצוץ חזה עוף או לרכוש חזה טחון ודל שומן, מוסיפים ביצה, פירורי לחם ותבלינים, יוצרים קציצות בגודל של פלאפל, ומכינים רוטב עגבניות עם בצל מוזהב. אפשר להוסיף לרוטב כוס פטריות, ומוסיפים את הקציצות בעדינות, מבשלים על אש קטנה במשך כ-20 דקות ומגישים חם.

מתכון מהיר ובריא לקציצות ירק

מרכיבים:

2 קישואים

2 גזרים

1 תפו"א גדול

קורט מלח ופלפל

5 כפות פירורי לחם

1 ביצה

שמן זית

הוראות הכנה:

שוטפים היטב את הירקות, קולפים גזר ותפוח אדמה, מגרדים את הירקות. סוחטים נוזלים ומוסיפים לקערה תבלינים לפי הטעם, ביצה ופירורי לחם. מערבבים לגוש אחיד, מכינים קציצות עם ידיים לחות. מטגנים במעט שמן זית או אופים בתנור בחום 180מעלות.

Kagyana, Strapatsada, Gdarta, Shakshuka, Eggs, Tomato 

 

 

Back to top button