כמה דברים שלא ידעתם על תואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני
מהי מטרת הלימודים לתואר שני בייעוץ ארגוני? למי כדאי ללמוד את התואר המתקדם, מהם ההבדלים בין לימודי התואר השני לתכנית הלימודים לתואר ראשון בייעוץ ארגוני? כיצד התואר השני יכול לסייע לכם בקריירה?
תכנית הלימודים לתואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני רואה את היועץ הארגוני כאדם מרכזי בכל ארגון שתפקידו לשמר את האנושיות של הארגונים השונים – במיוחד כיום בעולם הטכנולוגי המורכב. יועץ ארגוני נדרש כיום לחשיבה אסטרטגית מעמיקה ולמיומנות חדשות המסייעות לו להטמיע ידע חדשני ועדכני יותר במקומות העבודה השונים.
למי מיועדת תכנית ההסמכה בלימודי ייעוץ ופיתוח ארגוני?
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
תכנית הלימודים לתואר שני מיועדת בעיקר לבעלי תואר ראשון בייעוץ ופיתוח ארגוני אשר מעוניינים להתמקצע בתחומם ולרכוש ידע עדכני ומיומנויות מקצועיות ומקיפות יותר. כמו כן, מסלול הלימודים לתואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני מתאים גם למעוניינים לעבוד כמנהלים בכירים בארגונים מובילים ולכל מי שמבקש לפתח קריירה עצמאית בתחום הייעוץ הארגוני.
באופן כללי, מטרת התכנית היא להעניק ידע וכלים לסטודנטים על מנת שאלה יוכלו לשנות את המצב הקיים בארגון שבו הם פועלים. חשוב להדגיש שהטכנולוגיה המתפתחת מהר, בשילוב שינויים כלכליים וחברתיים, ועקב התחרות הגובר בשווקים השונים – כל אלו ועוד מחייבים את היועץ הארגוני לקדם שינויים כלל מערכתיים בארגון כדי להוביל להתחדשות ולשיפור המצב הקיים, ובמטרה למקסם את הפעילות הכלכלית של הארגון כדי למקסם רווחיות ולשפר ביצועים.
מהם ההבדלים בין לימודים לתואר ראשון לתואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני?
לימודי ייעוץ ופיתוח ארגוני הם בדרך כלל במסגרת לימודים לתואר שני. לתחום זה מגיעים בעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה, סוציולוגיה, ניהול, מנהל עסקים ומשאבי אנוש. לכן, במסגרת הלימודים לתואר שני יש ללמוד קורסי ליבה קלאסיים בתחומים רלוונטיים למקצוע, למשל פסיכולוגיה ארגונית, סוציולוגיה ארגונית, שינוי ארגוני וכיוצא בזה. כמו כן, במהלך הלימודים משתתפים בסדנאות ובמגוון סמינרים ייעודיים הקשורים לייעוץ ארגוני, למשל מנהיגות ופיתוח מנהלים, פיתוח צוותים, תרבות ארגונית, סוגיות אתיות בעבודתו של היועץ הארגוני, לימודי פרקטיקום ועוד.
בתואר הראשון רוכשים ידע בסיסי ומכירים תיאוריות קלאסיות, לעומת זאת בלימודים לתואר שני הסטודנטים נחשפים לפרקטיקות החדשות והעדכניות ביותר בתחום הייעוץ הארגוני, ובין היתר הם לומדים הנחיית קבוצות, ליווי אישי למנהלים בכירים, אבחון, כלי הדרכה ועוד.
נושאי הלימוד במסגרת הלימודים לתואר שני מתעדכנים כל הזמן בהתאם למגמות המתפתחות בשוק העבודה המודרני. מעבר לידע התיאורטי הסטודנטים לוקחים חלק פעיל בעבודתו של היועץ הארגוני על כל רבדיו, בליווי צמוד של יועץ ארגוני בכיר.
ההבדלים העיקרים הם:
· תנאי קבלה – קל יחסית להתקבל ללימודים לתואר ראשון אך הדרישות ותנאי הסף לתואר שני הם גבוהים בגלל התחרות בין המועמדים והביקוש הרב לתואר היוקרתי.
· משך הלימודים – לימודים לתואר ראשון נמשכים כ-3 שנים, הלימודים לתואר שני נמשכים בין שנה לשנתיים בהתאם למסלול הנבחר.
· תכני לימוד – בתואר ראשון לומדים בעיקר קורסי חובה בסיסיים, בתואר השני מפתחים מיומנויות חדשות ועדכניות, נחשפים לפרקטיקות החדשות ביותר, צוברים ניסיון מעשי ומשתתפים בסמינריונים וסדנאות.
· שכר – בעלי תואר שני זוכים לתנאי שכר טובים בהרבה לעומת בעלי תואר ראשון.
· אפשרויות תעסוקה – קשה למצוא יועץ ארגוני בעל תואר ראשון בשוק העבודה של היום, המעסיקים במיוחד בארגונים הגדולים דורשים תואר שני כתנאי בסיסי להשמת יועץ ארגוני בחברה. התואר השני פותח דלתות גם למשרות ניהול בכירות ולתפקידי ניהול חשובים בארגונים המובילים.
תנאי קבלה ללימודי תואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני
בעלי תואר ראשון בציון ממוצע מעל 80 יכולים להירשם לתואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני, אם ממוצע הציונים שלהם נמוך מ-80 עליהם לעבור ועדת קבלה. בנוסף, יש קורסי חובה שהמועמד נדרש להשלים לפני הלימודים לתואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני, יש אפשרות להירשם למכינה מקוונת.
לסיכום, תכנית הלימודים מקנה כלים תיאורטיים ויישומיים להבנת תהליכים ארגוניים ולניהול אפקטיבי שלהם בארגונים השונים. כיום, המטרה העיקרית של הלימודים לתואר שני היא להכשיר את היועץ הארגוני להוביל את התהליכים בתוך הארגון המעסיק אותו, לפתח חשיבה אסטרטגית עצמאית ולשמר את האנושיות בארגונים. זהו מסלול לימודים יוקרתי המבטיח שפע אפשרויות תעסוקה, עדיפות על פני מועמדים במגוון תפקידי ניהול ותנאי שכר הולמים.