איראןמבזקים

התפשטות נגיף הקורונה באיראן: סגנית הנשיא נדבקה, 26 חולים מתו

התפשטות נגיף הקורונה הקטלני ממשיך להתפשט ברפובליקה האסלאמית ופגע במעגל הפנימי של הממשל האיראני עם היוודע על סגניתו של הנשיא חסן רוחאני מעסומה אבתכאר, וסגן שר הבריאות איראג' האריצ'י שנדבקו בנגיף. במדינה מתו עד כה לפחות 26 בני אדם, מספר הקורבנות הגבוהה ביותר במדינה מחוץ לסין ועם 245 מקרים שאושרו.

מעסומה אבתכאר היא הבכירה ביותר שנדבקה במחלה, זאת לאחר שגם ראש הוועדה לביטחון לאומי בפרלמנט, מוג'טבה זולנור וסגן שר הבריאות, איראג' האריצ'י נמצאו חולים בקורונה.

בכדי לצמצם את התפשטות הנגיף, פנו גורמים איראנים לתושבים על מנת להימנע מנסיעות במדינה וביטלו את תפילות יום שישי בטהראן ומחוצה לה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נגיף הקורונה (קוביד -19), שזוהה לראשונה בסין, פגע באיראן קשה במיוחד, כאשר המוקד שלה נמצא בעיר קום, הקדושה לאסלאם השיעי, אליה עולים לרגל עשרות מיליוני בני אדם ובהם, סטודנטים דתיים ומורים מרחבי העולם, מידי שנה.

טיפול בחולי קורונה בבית החולים בקום. צילום: AP

הנגיף השפיע קשות גם על המסחר והנסיעות באזור המפרץ הפרסי. מספר המקרים בכוויית קפץ הלילה ליותר מ- 40 איש, ובערב הסעודית עצרו את הנסיעות לממלכה והעלייה לרגל למכה.

התפשטותו של הנגיף באיראן מערערת עוד יותר את מנהיגות המדינה, בתקופה בה הממשל נמצא תחת לחץ פוליטי וכלכלי קשה ביותר.

צליחת המשבר הבריאותי, מבלי לגרום לבהלה בציבור מחייבת אמונה של הציבור במוסדות ומידת שקיפות מצד הגורמים הרשמיים, שני דברים שנדיר למצוא באיראן. ביטול תפילות יום השיש בטהראן ובערים אחרות הוא חסר תקדים, המפגשים השבועיים הם עמוד התווך של המשטר. התפשטות המחלה שהגיעה עד לבכירי הממשל מדגישה את חומרת ההתפרצות.

אמש פרסם מוג'טבה זולנור , ראש הוועדה לביטחון לאומי בפרלמנט ואיש דת, סרטון בן 40 שניות ובו הודיע ​​כי הוא נתון בבידוד. "בדיקה הקורונה שלי יצאה חיובית, אבל אין מה לדאוג," אמר זולנור, "אם אלוהים ירצה, עמנו יביס את הקורונה".

את הדברים אמר זולנור יממה לאחר שנראה סגן שר הבריאות, איראג' האריצ'י במסיבת עיתונאים כשהוא חיוור, משתעל ומנגב זיעה ממצחו ולאחר שפרסם סרטון ובו הצהיר כי גם הוא נדבק בנגיף הקורונה.

היקף ההתפרצות באיראן גרם למדינות שכנות לסגור עמה את גבולות היבשה ולהשהות את הטיסות אליה, ובכך למעשה לבודד את המדינה מרוב העולם. איראן גם אסרה על אזרחי סין להיכנס אליה למדינה.

אופן הטיפול של גורמים איראנים בנגיף העלה שוב ושוב סימני שאלה והדגיש את חוסר האמון השורר בין המשטר לאזרחי המדינה.

בכירה במשרד הבריאות באיראן התרברבה בהצהרה לכלי התקשורת שמסרה לעיני המצלמות ביום רביעי על כך שהיא מטפלת בחולי הקורונה מבלי ללבוש מסיכה, מה שגרם לרבים לראות בכך תעמולה מצד המשטר האיראני להמעיט במצב של ההתפשטות והסכנה של הנגיף.

Back to top button