מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: נתניהו עושה סיבוב על תושבי בקעת הירדן, לא יהיה סיפוח

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התארח הבוקר (שבת) באירוע שבתרבות בחולון עם נחמה דואק ואמר כי על פי מידע מהימן שיש בידיו, עניין סיפוח בקעת הירדן הוא עוד תרגיל של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שגילה כי הוא העביר מסר באמצעות מערכת הביטחון, למלך ירדן, שכל ההצהרות בעניין הסיפוח הן לצרכי בחירות בלבד.

"לפני כמה שבועות נתניהו החליט לעשות סיבוב על תושבי בקעת הירדן. התחיל לדבר על סיפוח הבקעה שיהיה מחר, מחרתיים. אמרתי, כבר אז, שאנחנו תומכים בסיפוח בקעת הירדן, יש לנתניהו רוב מוחלט – שיביא את זה להצבעה. יתרה מזאת, יש חוק של ישראל ביתנו, שמונח חודשים על שולחן הכנסת ומי שתוקע אותו זה נתניהו. לפני כמה ימים התברר לי, שבמקביל לכל הסיפורים על סיפוח בקעת הירדן, נתניהו העביר מסר דרך מערכת הביטחון למלך עבדאללה: "אל תדאג זה רק בחירות, לא יהיה סיפוח". זה נתניהו. אי אפשר לעשות הסכם עם בן אדם כזה." ציין ליברמן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בליכוד הגיבו מיד לדברי ליברמן והכחישו את הדברים, "שקר מוחלט. לא היה ולא נברא. רק ראש הממשלה נתניהו יחיל ריבונות בזמן שליברמן מחזיק ידיים עם הרשימה הערבית המשותפת. השקרים המגוכחים של ליברמן חצו כל גבול."

ליברמן השיב ואמר כי "התגובה הכל כך מהירה ובהולה רק מוכיחה עד כמה הדברים נכונים. נתניהו יודע שזה נכון. ברזל. לא מאה אחוז, מאתיים אחוז. הוא באופן אישי העביר מסר כדי להרגיע את עבדאללה – "אל תדאג, סיפוח הבקעה זה רק בחירות. אני לא עושה את זה, תהיה רגוע". הוא השתמש במערכת הביטחון להעברת המסר הזה."

"לדעתי, חייבים לספח את בקעת הירדן" הדגיש ליברמן, "בקעת הירדן – זה קונצנזוס מקסימאלי – מתוכנית אלון דרך רבין ועד לגנדי. כולם מבינים שאי אפשר להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל בלי בקעת הירדן. סיעת ישראל ביתנו הגישה כבר לפני חודשים חוק לסיפוח בקעת הירדן והוא מונח בכנסת. מי שמטרפד אותו עד היום זה רק נתניהו."

Back to top button