מבזקיםפוליטי / מדיני

מקורבו של נתניהו, נתן אשל: רגב בהמה, השנאה מאחדת את המחנה

הערב (שבת) פורסמו ב"חדשות סוף השבוע" בערוץ 12 הקלטות שהגיעו לידי שחר אלתרמן מ"עובדה" של נתן אשל, מקורבו ואיש סודו של ראש הממשלה נתניהו.

ההקלטות שהביאה אילנה דיין הערב מתוך שיחה שקיים נתן אשל עם גורם מקצועי שאת שירותיו, כיועץ פוליטי ומשפטי לראש הממשלה, רצה לשכור, לפני בחירות מועד ב' בספטמבר 2019, נשמע אשל מביע את דעתו על אסטרטגיית הקמפיין של הליכוד כשבין היתר כינה במהלך דבריו, את שרת התרבות והספורט מירי רגב – "בהמה".

"אני אגיד לך, מה שקרה לנו לשמחתי בבחירות האחרונות זה שלמרות שאביחי יצא שבועיים לפני הבחירות והצהיר מדובר בעבריין, אה, הוא עלה ב-20 אחוז. זאת אומרת, זה כמו אצל איווט. אם אתה לא גנבת, מי אתה? בשביל מה באת?…  לתדהמתי. בדקנו את זה גם. זאת אומרת, הם לא מבינים את זה שהלכת לפוליטיקה בשביל לעשות טוב לעם. הלכת לפוליטיקה כי הלכת לגנוב ואתה צריך להיות גבר… עכשיו, בציבור הזה – אני קורא לו אפילו הלא-אשכנזי הזה, כן – מה מחמם אותו? הרי הוא אומר: מה? הם? יעשו לי בזה? נראה להם. למה הם שונאים את התקשורת? למה הם צעקו הו הא מה קרה נוני אכל אותה אחרי הבחירות? הם שונאים הכול. הצלחנו להטריף את ה… השנאה הזאת היא מה שמאחד… את המחנה שלנו. ואנחנו מסתכלים על המחנה שלנו… ומירי רגב עושה עבודה מצוינת. זאת אומרת זה שהיא בהמה בכלל, עזוב את… אה, אבל היא עושה עבודה מצוינת. כי היא מלהיבה את… כמו ההוא בכדורגל שעומד ועושה לקהל ככה עם הידיים. זה מה שהיא עושה. וזה מצליח. זה מצליח. היינו עשרים וכמה אבל היינו שלושים, היינו שלושים עלינו לשלושים ושש. ואתה שואל אותי, נעלה גם הלאה אם ירצה השם. אז זה מה שקורה כרגע. והעם לגמרי מתנתק מהדברים האחרים. להיפך. עוד מרוויחים אותו יותר ויותר. לכן אין לנו ברירה. אנחנו צריכים ללכת על הכסאח… הזה…

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
נתן אשל. צילום: עמוס בן גרשום

בשיחה שבה הציע אשל ליועץ עבודה עבור נתניהו עוד נשמע אומר: "חשוב לי הכובע של אה של ביבי או בנימין נתניהו יותר מאשר ראש הממשלה ובוודאי ראש הליכוד שזה כבר… זאת אומרת יש פה שתי משימות. יש את הפן הפוליטי ויש את הפן האישי שלו, שהוא… פרובלמטי נקרא לזה. אבל זה אישיות. זה יותר מזה. זה גם משפטי אבל גם אישיותי. שלו, שלה, לא משנה כרגע. ו… אני הייתי שמח לתפוס פה שתי ציפורים במכה… זאת אומרת, אני לא רואה שאני יכול לגייס שני אנשים וגם לא רואה – אוף דה רקורד להגיד לך – שאני יודע לשלם לשני אנשים… כי אני לא רואה שאני אצליח להכניס מישהו במודל האישי שלו לקטע הזה. אבל רק עכשיו אם אני אנצל את ההזדמנות ואני אצליח להכניס מישהו שיהיה גם וגם אז אני אצליח לעשות את החיבור הזה שאחר כך – הבחירות יעברו אבל זה יימשך.

"חשוב לי הכובע של אה של ביבי או בנימין נתניהו יותר מאשר ראש הממשלה ובוודאי ראש הליכוד שזה כבר… זאת אומרת יש פה שתי משימות. יש את הפן הפוליטי ויש את הפן האישי שלו, שהוא… פרובלמטי נקרא לזה. אבל זה אישיות. זה יותר מזה. זה גם משפטי אבל גם אישיותי. שלו, שלה, לא משנה כרגע. ו… אני הייתי שמח לתפוס פה שתי ציפורים במכה… זאת אומרת, אני לא רואה שאני יכול לגייס שני אנשים וגם לא רואה – אוף דה רקורד להגיד לך – שאני יודע לשלם לשני אנשים… כי אני לא רואה שאני אצליח להכניס מישהו במודל האישי שלו לקטע הזה. אבל רק עכשיו אם אני אנצל את ההזדמנות ואני אצליח להכניס מישהו שיהיה גם וגם אז אני אצליח לעשות את החיבור הזה שאחר כך – הבחירות יעברו אבל זה יימשך… שם את זה על השולחן כמו שזה. זה לא יכול, אה, להתעלם מזה ואני אהיה בת יענה ואתה תהיה במעמד של פיני רובין ושל אחרים…"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להקלטה של אשל ואמר: "התקשרתי והבהרתי לנתן אשל שדבריו אינם ראויים ואינם מקובלים עליי. הוא התנצל על דבריו מייד. הליכוד הוא הבית של כל חלקי החברה הישראלית וכזה יישאר תמיד."

מהליכוד נמסר בתגובה כי "אי אפשר להשוות את הקלטת דעותיו הפרטיות השגויות של נתן אשל שלא נושא שום תפקיד בקמפיין הליכוד, לבין עדותו המטלטלת של יועץ הבחירות הבכיר של גנץ, ישראל בכר, שאומר כי גנץ מסוכן לישראל ולא ראוי להיות ראש ממשלה".

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, התייחס לחשיפת ההקלטות של נתן אשל וציין כי "הדברים שאמר נתן אשל חמורים ומקוממים. טוב שרה"מ נתניהו נזף בו על הדברים שאמר. חייבים להאבק בכל גילוי של גזענות ללא פשרות ובנחישות."

גם בכחול לבן הגיבו לדברים ומסרו, "זה מה שנתן אשל חושב על הליכודניקים. הוא לא לבד. זו הרוח של נתניהו שמרעיל את ישראל. עוד יומיים זה ייגמר. ביבי, לך הביתה!".

יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ אמר כי "‏זו הרוח הרעה של נתניהו שמרעיל את ישראל. בעוד יומיים זה ייגמר. ‏יש בנו אהבה למדינה – והיא תנצח."

רא״ל (מיל׳) גבי אשכנזי מכחול לבן, אמר: "‏שמעתי הערב את האדם הקרוב ביותר לנתניהו אומר- שעל המזרחים עובדת רק שנאה! אני מזרחי, ואני עומד פה בשם התקווה! אהבת ישראל! החברות! הרעות! אנחנו בכחול לבן לא ניתן לשנאה לנצח! לא ניתן לגזענות לנצח!"

מהעבודה-גשר-מרצ נמסר בתגובה לחשיפת ההקלטות של נתן אשל כי "נתן אשל גילה את מה שכולנו ידענו: נתניהו הוא אדם מפלג ומסית, שכל הקמפיין שלו מבוסס על גזענות, שנאת האחר, פילוג ושיסוי. בעוד יומיים בדיוק יצאו אזרחי ישראל לומר לו- די ביבי, עד כאן. לא ניתן לך להרוס את המפעל הציוני! יש אמת אחת והיא ברורה: אנחנו נציל את ישראל מנתניהו".

רויטל סויד, ראש צוות התגובות של מפלגת העבודה-גשר-מרצ: "אמרת נתניהו, אמרת פוליטיקה של שנאה טהורה. צריך רק להקשיב לנתן אשל, המקורב האולטימטיבי שמסביר בלי להתבלבל איך הליכוד ונתניהו מלבים שנאה בציבור ה'לא אשכנזי', כהגדרתו, כי זה מה ש"מחמם" את הציבור הזה, לדעתם. כמה מתנשא, שלא לומר גזעני ממש, אתה צריך כדי לעבוד בצורה הזו? זה מה שהליכוד חושב על בוחריו, זה מה שנתניהו חושב על חלק ניכר מעם ישראל. בושה, אין מילה אחרת. ביום שני האיש הזה חייב ללכת הביתה, הוא והשנאה הממארת שלו".

תגובה אחת

  1. צריך עכשיו לפרסם את כל הקלטות של מנדלבליט ואשכנזי ואז נדע מה יותר מסוכן למדינת ישראל. רכילות או שחיתות בצמרת הביטחונית ועכשו גם המשפטית של המדינה.

Back to top button