בריאותמבזקים

ילדה באמבולנס בכניסה לחדר לידה, "ראינו את ראש התינוק מבצבץ"

הלידה של ריהאם טהא התקדמה כל כך מהר שהיא מצאה את עצמה יולדת באמבולנס מחוץ לחדר הלידה של המרכז הרפואי פדה-פוריה.

ביום שלישי האחרון (25.2.20) , ריהאם טהא, בת 29 הייתה בבית בכפר בועיינה נוג'ידאת, כשבסביבות השעה 12:00 בצהרים התחילה להרגיש כאבים בבטן. כשהכאבים התחזקו היא ביקשה מהבת הבכורה שלה, סילה, להתקשר לסבתא ולהזעיק אותה מהר.

הסבתא, עיטאף אבו סאלח, הגיעה תוך 10 דקות , "ראיתי שריהאם כאובה מאוד, הבנתי שהיא כבר עם צירים ושאני חייבת לקחת אותה לבי"ח. בדרך לביה"ח הבנו שלא נספיק כי הלידה התקדמה מאד מהר והתקשרתי לאמבולנס. האמבולנס הגיע תוך דקות ספורות, נפגשנו בצומת גולני. בשלב הזה כבר ירדו לריהאם המים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר ענבל עמיתי, רופאה באגף לאם ולילוד של המרכז הרפואי פדה-פוריה הוסיפה, "ברגע שצוות מד"א הזעיק אותנו, רצנו החוצה לאמבולנס לקבל את הלידה. תוך מספר דקות הגיח התינוק לאוויר העולם, לאחר שראינו שהכל בסדר העברנו את האמא והתינוק לחדר לידה להוצאת השלייה ומעקב לאחר לידה".

שרה מאירפלד המיילדת סיפרה, "לקחתי ערכת לידה ונכנסנו לאמבולנס, בשלב הזה, ראינו את הראש של התינוק מבצבץ, תוך שניות הראש כבר היה בחוץ, ועזרנו ליילד את התינוק. זה היה רגע מאוד מרגש. .. אף אחת לא מתכננת ללדת ככה, אבל דאגנו להרגיע את ריהאם ולייצר לה בכל זאת חווית לידה טובה. איך שהתינוק יצא הנחתי אותו על האמא שיקבל את חום הגוף שלה ובעיקר שהיא תראה ותרגיש אותו. שמחנו לראות שהם בסדר והכל עבר בשלום".

"הכל קרה כל כך מהר" מסכמת ריהאם "זו לידה שנייה שלי ולא חשבתי שהלידה תתקדם כל כך מהר, ברגע שהרגשתי שהראש יוצא הבנתי שאני הולכת ללדת באמבולנס. רק עכשיו אני מעכלת את כל מה שקרה. הצוות היה מדהים הם הרגיעו אותי וטיפלו בי בצורה כל כך מקצועית". לתינוק שנולד במשקל 2,945 ק"ג קראו ההורים המאושרים ג'וד.

צילום: רחלי אהרון, דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה

Back to top button