מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: לא משנה מה תשימו בקלפי, אני אהיה ראש הממשלה של כולכם

יו"ר כחול לבן, בני גנץ מסר היום (ראשון) הצהרה לתקשורת בכפר המכביה. גנץ פתח את ההצהרה בהקלטת מקורבו ואיש סודו של נתניהו, אמיר אשל שהובאו אמש על ידי אילנה דיין במהדורת החדשות בערוץ 12.

"אמש בשמונה בערב רעדה הארץ. דבריו האיומים של נתן אשל, איש סודו ויד ימינו של בנימין נתניהו, ממשיכים להדהד ולהדהים את כולנו. הדברים הקשים, החמורים והאיומים, המציגים את בני עדות המזרח כמי שמתאחדים רק סביב שיסוי ופילוג, מעוררים סלידה ובחילה. הטענה שמירי רגב היא בהמה, הופכת את הבטן. מירי רגב היא שרה בממשלת ישראל, תת אלוף במיל' וגדולת הנאמנות של נתניהו. יש לי מחלוקת עמוקה איתה על התנהלותה. אני אמשיך להתווכח איתה. אבל אם נתניהו ואיש סודו קוראים לה "בהמה" רק משום שהיא מעדות המזרח, מה הם חושבים על המצביעים שלהם? המחשבה שראש הממשלה ואנשיו סבורים, ואני מצטט: ש"השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו. כי הם שונאים הכל". היא פשיטת רגל מוסרית. זו פגיעה ישירה בלב היהודי ובדי-אן-איי של החברה הישראלית. חלפה מאז כמעט יממה, ונתניהו בקושי מצייץ בעניין הזה." אמר גנץ.

צילום: אלעד מלכה

גנץ הוסיף בהצהרתו כי "האיש הזה שעוסק בהפצת רעל, לא מספיק אמיץ לתקוף באיראן, ואפילו לא אמיץ כדי להופיע ולומר לאזרחי ישראל ולבני עדות המזרח: סליחה- אני את האיש הזה מרחיק. לכם אני אומר- אני לא אתן למלחמת אחים לפרוץ. אני אאחד את החברה הישראלית. אני ארפא את החברה הישראלית. אני לא אוותר עלינו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. בני גנץ בכפר המכביה (ללא קרדיט)

"רכבת הפילוג יצאה משליטה, איבדה את הבלמים ונהג הקטר שלה לוקח את כולנו לתהום שכולה ריב אחים. אני פונה לאחיי, מצביעי הליכוד ומצביעי כל המפלגות בכל רחבי הארץ: אני יודע שאתם לא מונעים משנאה. אני יודע שאכפת לכם מהמדינה ומהחברה הישראלית. הצביעו למי שתרצו – אתם תישארו אחיי. תתמכו במי שתחליטו – אתם תישארו אחיי. לא משנה מה תשימו בקלפי, אני אהיה ראש הממשלה של כולכם." הדגיש גנץ.

"מדינת ישראל הולכת מחר להצביע אמון או אי אמון, בהמשך השיסוי הפנימי והפילוג ביננו. שמענו הבוקר, ולא בפעם הראשונה, שנתניהו מוכן למכור את עצמו ואת ערכי תנועת הליכוד לגזענים. הוא כבר הציע לכהניסטים כסף וג'ובים, ועכשיו הוא מציע להם איחוד של ממש עם תנועת הליכוד. מהיום אמרו- הליכוד- עוצמה יהודית. זה כולל הבטחה לשריון ומחויבות לאידיאולוגיה הכהניסטית- מחויבות לגזענות. נתניהו משריין מושב לגזענות בכנסת ישראל. זהו צלם בהיכל הדמוקרטיה. בגין וז'בוטינסקי מתהפכים בקברם." אמר גנץ.

"אל מול קואליציית הקיצוניים של ביבי-בן גביר-אשל, אני אקים את קואליציית התקווה. אל מול הפצת הפצת הרעל, הפחד, השקרים, המרגלים, החוקרים הפרטיים והאיומים – אנחנו נביא לפיוס לאומי." אמר גנץ והוסיף כי "כדי שזה יקרה הנחיתי את חבריי שנמצאים איתי פה, חברי הכנסת אורנה ברביבאי, מאיר כהן, חילי טרופר, מיכאל ביטון ורדיר מריח' – להתכנס ולבנות את עקרונות הפעולה לקבינט חדש – קבינט הפיוס הלאומי. נבנה מועצה ללכידות חברתית שיהיו בה נציגים מכלל המגזרים, השבטים וחלקי החברה הישראלית. עם נציגי כל המפלגות בכנסת- כולל האופוזיציה. זו ממלכתיות אמיתית לה אנו זקוקים. כולנו יחד, שווים. ימין ושמאל, דתיים, חילוניים וחרדים, מזרחים ואשכנזים, יהודים וערבים, דרוזים."

צילום: אלעד מלכה

לדבריו, "הקבינט יוקם בתוך שלושה חודשים מיום כינון הממשלה, ואני אעמוד בראשו כראש הממשלה. הקבינט יעסוק בכל הסוגיות השנויות במחלוקת: שירות צבאי ואזרחי; הסדרת הדת ומדינה; יחסי יהודים-ערבים ועוד. הוא יבנה ברצינות ובתהליכי עומק את הפתרונות שיחברו את החברה הישראלית, ויציג תוכנית פעולה רב שנתית בנושא. הקבינט יגבש אמנה חברתית מחודשת שתוצג ביום העצמאות הבא: בבסיסה ברית בין כולנו – ישראלים אוהבי עמם וארצם. הקבינט יכתוב את חוק יסוד מגילת העצמאות ויפעל למען הסדרת חוקי היסוד בישראל."

לסיכום אמר יו"ר כחול לבן, "מחר מדינת ישראל הולכת להצביע בעד תקווה. בעד מנהיגות נקיה ואחראית. אזרחי ישראל- אני מתחייב להיות ראש הממשלה של כולכם:
אלה שיצביעו לי ואלה שלא. אין אזרחית או אזרח שלא ירגיש חלק מהחברה הישראלית. זו השליחות שלי. את התשובה לשנאה ולגזענות ניתן מחר בקלפי."

7 תגובות

  1. זהו, עכשיו אני משוכנע שאתה סובל מסכיזופרניה קלינית ופארנויה. איך תעמוד בפני פוטין ןטראמפ במצב הזה, כשכל יום אתה מוציא הצהרות מנוגדות. לפנות למזרע בדחיפות

  2. זהו. יכשיו כבר איו ספק. אתה סובל סכיזופרניה ופארנויה. איך תעמ

  3. מה יש ללמוד ממנו, איך לעבוד על הציבור ולשקר להם שוב ושוב מבלי למצמץ ואחרי זה לבוא לחייך ולבקש שיבחרו בך שוב? נתניהו איבד את הבושה מזמן, הגיע זמן שילך…

  4. בני גנץ יהיה ראש ממשלה מצוין. כשמחר הוא יבחר ברוב גדול (וזה כבר ברור לכולם… נמאס כבר לכולם מהשקרים של נתניהו… עובד על כולם בעיניים), הוא יתחיל את מלאכתו הקשה לאחד את העם הזה. בעוד 2-3 אנשים שלא בחרו בו יבינו היטב את ההבדל הגדול בין מנהיג מסית ומפלג, למנהיג ישר וערכי. מבטיח שאחרי קדנציה של בני גנץ, אף אחד כבר לא יתגעגע לביבי שקרניהו ומשפחתו שיושב על העורק של המדינה.

  5. ממש מסכן עזוב את הלפיד להפיג ותחזור ליהדותך יהדותנו תורת משה

  6. יבש כמו צנון, אפילו טיפת לחלוחית של הומור אין בו, והוא מנסה להצחיק אותנו הגולם הזה.

Back to top button