חדשות הארץמבזקים

המשטרה: יופצו הודעות כוזבות שמטרתן לגרום לאי- סדרים בבחירות

משטרת ישראל נערכת לאפשרות כי מחר (שני) לאורך יום הבחירות לכנסת ה-23 של מדינת ישראל, יופצו שמועות ודיסאינפורמציה הנוגעת למהלך התקין של הבחירות ברחבי הארץ.

על רקע היערכות מדינת ישראל והטיפול בנגיף הקורונה, גם במהלך יום הבחירות משטרת ישראל תסייע ככל שיידרש למשרד הבריאות, לוועדת הבחירות וליתר הגופים העוסקים במלאכה, למנוע כל ניסיון פגיעה במהלכן התקין של הבחירות.

בהקשר זה, קוראים במשטרה לציבור להישמע אך ורק להנחיות ועדכונים שיועברו ע"י הגורמים הרשמיים המוסמכים לכך ולא להישמע לפרסומים בלתי רשמיים המופצים ברשתות החברתיות מטעם גורמים שונים ועל אחריותם, בהם פרסומים שייתכן ויכילו מידע שגוי ומגמתי המטעה את הציבור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת היערכות המשטרה, הוקם באגף החקירות והמודיעין דסק ארצי בו ישבו כלל נציגי החקירות, המודיעין, הסיגנט והמז"פ. מטרת הדסק תהיה לייצר תמונת מצב עדכנית על הנעשה בקלפיות ברחבי הארץ בהתאם לתרחישים השונים, וגם לצורך מענה לאפשרות כי במהלך היום יופצו הודעות כוזבות שאין בהן ממש וכל מטרתן לגרום לבהלה ולאי- סדרים ביום הבחירות.

משטרת ישראל מדגישה כי לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי ועבירות על חוק הבחירות ותפעל לאכיפה ולנקיטת צעדים כנגד כל ניסיון לביצוע עבירות אלו. כוחות גדולים של משטרה, גלויים וסמויים, יפעלו בריכוזי הקלפיות ובאזורים הסובבים אותם בכדי למנוע ולאתר כל פעילות בלתי חוקית שעלולה לפגוע בטוהר הבחירות ובקיומן התקין.

תנ״צ סיגל בר צבי ראש חטיבת השיטור של משטרת ישראל, מוקדם יותר היום במנמ״ל (מרכז ניהול משטרתי לאומי) שיפעל מחר במתכונת מלאה.

Back to top button